Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-05-19, 21:06   #106
martinmartin
Registered User

Reg.datum: Nov 2010
Citat:
Ursprungligen postat av cirkelrak Visa inlägg
Troll är roliga och det saknas roligt på forumet.
Jo.
Gammal 2011-05-19, 22:21   #107
Clabben
2,5 timmar sen.

Clabbens avatar

Reg.datum: Jul 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Den är ju inte säker, den är helt okontrollerad och enbart genomförd av en person. Dessutom är den ju som sagt bara korkad och kanske ohälsosam. Det lustiga är ju som sagt att man utsätter sig för något så sjukt och sedan får det att låta som "Haha, vad säger ni nu va!?" fast ingen bryr sig men de flesta förmodligen undrar hur man är funtad som ens gör det.
Må så vara, men fortfarande intressant läsning och jag ger han all cred för att han delar med sig av det. Jag, och många andra här tycker det så helt bortkastat var det inte. En gissning är att han gjorde det för egen skull i grund och botten, ser inget fel med det.

Senast redigerad av Eddie Vedder den 2011-05-20 klockan 06:14.
Clabben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-19, 22:31   #108
MtotheM
Vilar på gymmet

MtotheMs avatar

Reg.datum: Mar 2010
Cola-Zero innehåller 0.3kcal/100ml. 8l på 23 dagar = 552kcal överskott... Grattis du gick upp i vikt med exakt 73.6g... Jaså inte!? Men jag räknade 100% exakt på kalorierna !!!!!111111oneone
MtotheM är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-20, 06:13   #109
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Clabben Visa inlägg
Jag, och många andra här tycker det så helt bortkastat var det inte. En gissning är att han gjorde det för egen skull i grund och botten, ser inget fel med det.
Nej du verkar ensam om det och hans syfte verkar ju som sagt mest vara att visa alla andra. Alla andra som inte bryr sig det minsta. Om det nu ens är sant, han har ju sagt både det ena och det andra i tråden.

Och har man bara minsta lilla grundkunskap i hur ett test ska gå till inser man att det är okontrollerat och värdelöst.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-20, 06:56   #110
Gunfire
Banned User

Reg.datum: Apr 2009
Citat:
Nej du verkar ensam om det och hans syfte verkar ju som sagt mest vara att visa alla andra. Alla andra som inte bryr sig det minsta. Om det nu ens är sant, han har ju sagt både det ena och det andra i tråden.

Och har man bara minsta lilla grundkunskap i hur ett test ska gå till inser man att det är okontrollerat och värdelöst.
Kan du sluta vara så negativ? Du borde slösa din energi på att gå till en Psykolog och fixa lite antidepp, så negativ!. vad är det som är "ena och det andra" ? att ja sa att jag har 10 st testpersoner med mig? d har ja fixat efter ja GJORDE studien, som sagt, syftet med det här var att visa GRUB att man kan gå upp i vikt, o nej det är inte OHÄLSOSAMT ATT dricka så mkt, då jag INTE drack någon annan vätska, undantag för vatten en gång per dag.
Gunfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-20, 07:04   #111
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Gunfire Visa inlägg
o nej det är inte OHÄLSOSAMT ATT dricka så mkt, då jag INTE drack någon annan vätska, undantag för vatten en gång per dag.
Vad har annan vätska med saken att göra? Tror du bara jag tänker på mängden vätska?

Och du blir inte mer trovärdig, snarare mindre, av alla versaler, utropstecken, frågetecken och ditt bedrövliga skriftspråk. Om du tror att du visat Grub något så måste jag göra dig besviken, för där har du misslyckats.
Gammal 2011-05-20, 07:09   #112
Gunfire
Banned User

Citat:
Vad har annan vätska med saken att göra? Tror du bara jag tänker på mängden vätska?

Och du blir inte mer trovärdig, snarare mindre, av alla versaler, utropstecken, frågetecken och ditt bedrövliga skriftspråk. Om du tror att du visat Grub något så måste jag göra dig besviken, för där har du misslyckats.
ja visa att han hade fel!.
Gammal 2011-05-20, 07:10   #113
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Citat:
Nej det är ju det du inte har gjort. Du har inte bevisat någonting för någon.
Gammal 2011-05-20, 07:14   #114
MtotheM
Vilar på gymmet

MtotheMs avatar

Reg.datum: Mar 2010
Citat:
För vem? Dessutom är du säkert omedveten om att kroppsvikten kan variera upp mot 4kg i vikt, beroende på dag och vätskebalans...

tack för skrattet dock :P
MtotheM är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-20, 07:36   #115
Gunfire
Banned User

Citat:
Nej det är ju det du inte har gjort. Du har inte bevisat någonting för någon.
Jag gjorde testet, jag gjorde det korrekt, genom att äta dircka röra på mig lika mkt, samma intag samma tider
Gammal 2011-05-20, 07:40   #116
Dreas
Maaaaaaat!

Dreass avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Jag gjorde testet, jag gjorde det korrekt, genom att äta dircka röra på mig lika mkt, samma intag samma tider
Men lilla vännen, kroppsvikten kan variera 1kg av andra anledningar.

Gick du upp 1kg fett, muskelmassa, en kombo eller i vätska, det är det intressanta om något.

Jag har själv märkt att jag har en vecko-low som kommer ungefär var femte eller sjätte dag, då kan jag väga upp till ett kilo olika trots likadan mat och rörelse. Min gissning är att maginnehåll och vätskenivåer varierar ganska friskt just då bara.

Jag tror du driver förövrigt, ingen kan väl sitta och tro att man motbevisat något genom det här?
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-20, 07:52   #117
Gunfire
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av Dreas Visa inlägg
Men lilla vännen, kroppsvikten kan variera 1kg av andra anledningar.

Gick du upp 1kg fett, muskelmassa, en kombo eller i vätska, det är det intressanta om något.

Jag har själv märkt att jag har en vecko-low som kommer ungefär var femte eller sjätte dag, då kan jag väga upp till ett kilo olika trots likadan mat och rörelse. Min gissning är att maginnehåll och vätskenivåer varierar ganska friskt just då bara.

Jag tror du driver förövrigt, ingen kan väl sitta och tro att man motbevisat något genom det här?
jag driver inte, d klart ett sånt här genombrott får många att bajsa på sig, men ja gick upp 1 kg i fett.
Gammal 2011-05-20, 08:25   #118
Fredron
Det är oklart

Fredrons avatar

Reg.datum: Jan 2011
Citat:
jag driver inte, d klart ett sånt här genombrott får många att bajsa på sig, men ja gick upp 1 kg i fett.
Gjorde du någon kroppsscanning innan så du vet att det var just 1 kg fett du gick upp?
Jag har annars en tes om att Cola Zero är lite magiskt och det var nog bara muskler du la på dig, inget fett, jag menar man har ju sett reklamerna och människorna som är med där.
Dina tester är exakt vad jag behöver för att kunna övertyga folk om att dricka mer Cola Zero, tack.
Fredron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-20, 08:30   #119
Gunfire
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av Fredron Visa inlägg
Gjorde du någon kroppsscanning innan så du vet att det var just 1 kg fett du gick upp?
Jag har annars en tes om att Cola Zero är lite magiskt och det var nog bara muskler du la på dig, inget fett, jag menar man har ju sett reklamerna och människorna som är med där.
Dina tester är exakt vad jag behöver för att kunna övertyga folk om att dricka mer Cola Zero, tack.
Använde måttband, det var inga muskler.
Gammal 2011-05-20, 08:49   #120
marolss
Registered User

Reg.datum: Apr 2007
jag är övertygad.

Ärligt talat är ju detta ett stort skämt med ngn som anstränger sig att skriva kasst, att via skrift försöka väcka reaktioner och förmodligen sitter och skrattar bakom skärmen...

lite kul läsning har det varit dock.

Hade gärna läst din sammanställning av resultatet sedan av 10 personer och exakt hur testet gick till. Exakta måltider, personer och deras aktivitetsnivå, näringstiming, träning osv osv...

Du har ju inte ens presenterat din egna studie? lägg upp all fakta du har om du gjort detta så noggrant, hur såg tex din exakta dag ut med samma kost som du benämner? När tog du din vikt, vilken tidpunkt? Hur har du räknat ut att din kcal balans är EXAKT 2300?

Lycka till
marolss är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:56.