Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-05-01, 20:47   #1291
944RS
Musklig

944RSs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Bendermannen Visa inlägg
Ser ju ut som det blev en riktigt bra cykeltur ändå. Med tanke på att det är ditt längsta pass så tycker jag snitthastigheten ser mycket lovande ut (iaf med mina mått mätt)!
Snitthastigheten ger självklart en indikation på vilken kapacitet man har men då måste man nog jämföra samma runda flera gånger för att få en hyffsat trovärdig siffra. Det kan ju skilja 6-7km/h för mig när jag cyklar till och från jobbet beroende på hur vinden ligger.

Om jag inte stannat och plockat fram mobilen för att kolla på kartan i någon minut samt kört så mycket fel så hade hastigheten förhoppningsvis varit bra mycket närmare 30 som jag önskat att den legat på.

Men visst känns det ganska lovande förutom att jag fortfarande domnar bort lite onödigt mycket i "kalsongområdet", tappar känseln i händerna samt blir sjukt stel i nacken.

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-01, 20:55   #1292
Bendermannen
Registered User

Bendermannens avatar

Reg.datum: Aug 2009
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Men visst känns det ganska lovande förutom att jag fortfarande domnar bort lite onödigt mycket i "kalsongområdet", tappar känseln i händerna samt blir sjukt stel i nacken.
Ja fy fanken. Tar nästan hela dagen för mig att bli av med den domnade känslan. Lyckades bli av med lite av axelvärken genom att se till att armarna var lite böjda hela tiden. Gjorde att jag slappnade av lite mer runt nackpartiet.

Håller du mycket uppe på bromsarna eller nere i bocken?
Bendermannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-01, 21:00   #1293
944RS
Musklig

944RSs avatar

Citat:
Ja fy fanken. Tar nästan hela dagen för mig att bli av med den domnade känslan. Lyckades bli av med lite av axelvärken genom att se till att armarna var lite böjda hela tiden. Gjorde att jag slappnade av lite mer runt nackpartiet.

Håller du mycket uppe på bromsarna eller nere i bocken?
Jag försöker hålla armarna ganska nära kroppen och böjda hela tiden. Håller på tok för mycket uppe på bromsarna men när jag kommer på mig själv med det på lämpliga ställen så försöker jag sätta ner dem i bocken en stund.

Att jag får ont/ blir stel i nacken när jag har tung ryggsäck kan jag förstå så det är lite frustrerande att jag inte kan låta bli att dra upp axlarna mot öronen även när jag kör utan ryggsäck.

Gammal 2011-05-04, 22:04   #1294
944RS
Musklig

944RSs avatar

Oj, vilken lång dag!

Vaknade strax innan 04 av att yngsta sonen kom in och väckte mig pga att han på något sätt slagit sig på läppen.
Nåja, och efter det kunde jag inte somna om eftersom jag ändå skulle gå upp 04:15 för att bege mig mot gymmet.
Väl på gymmet gick det hyffsat men inte bra... Och på jobbet så var det riktigt stressigt eftersom den andra plockaren har semester den här veckan. Jag kunde inte komma ifrån på lunch förrän strax efter 14.00.

Sedan var det bara skynda sig hem för att hämta barn på dagis & skola innan jag kunde förbereda mig för dagens andra träningspass: Lagtempo med triathlon-nördar.
Det var en helt ny erfarenhet för mig så jag var väldigt tacksam över att Jonas "över90kg" Poxemannen bjöd med mig. Det blev nästan 2timmars cykling i varierande tempo och några korta stunder där vi gick igenom vad som varit bra/ dåligt och lite övriga tips.

Det är inte omöjligt att jag dyker upp på fler av deras träningar trots att de är nördar

Gammal 2011-05-04, 22:51   #1295
Bendermannen
Registered User

Bendermannens avatar

Låter kanonbra att kunna haka på sådär och få lite tips! Fick du veta något matnyttigt vad det gäller nackenstelhet och hur man kan avhjälpa domningar i "kalsongområdet"?
Gammal 2011-05-04, 22:59   #1296
Everest
Registered User

Everests avatar

Reg.datum: Feb 2003
Tycker du att domningarna och stelheten är lika stort problem när du cyklar "på riktigt" som när du kör trainer?

Jag känner i princip inget nu när jag inte kör trainer längre

http://markushagberg.com/wordpress/
Everest är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-05, 12:27   #1297
Poxeman
Collecting stars

Poxemans avatar

Reg.datum: May 2008
Lördagsnöje!
Ursprungligen postat av Kaggsmurfen Visa inlägg
en joggare på elitnivå
Poxeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-05, 19:03   #1298
944RS
Musklig

944RSs avatar

Citat:
Låter kanonbra att kunna haka på sådär och få lite tips! Fick du veta något matnyttigt vad det gäller nackenstelhet och hur man kan avhjälpa domningar i "kalsongområdet"?
Det var ju Jonas "numera under 90kg" Poxeman som körde med sin klubb och tyckte jag skulle vara med. Annars hade jag nog inte vågat mig dit.
Det var bara fokus på lagtempokörning det här passet och det var bara jag som var helt ny på det så Oscar höll en liten extra snabbgenomgång för mig. De har säkert olika tips och förslag men inte just vid dessa tillfällen

Citat:
Ursprungligen postat av Everest Visa inlägg
Tycker du att domningarna och stelheten är lika stort problem när du cyklar "på riktigt" som när du kör trainer?

Jag känner i princip inget nu när jag inte kör trainer längre
Tycker faktiskt att det är mycket mer när jag kör utomhus för då kan man inte sträcka på sig eller liknande när man vill. Men jag körde ju förstås inte lika långa pass inne som jag gjort nu när jag kan vara ute.
Mina nya Craft cykelbyxor verkar dock vara bättre för de senaste passen har inte varit lika jobbiga på den fronten.

Tänkte cykla till & från jobbet imorgon och förhoppningsvis även en långrunda med Poxe på Lördag så då lär jag upptäcka om det känns bättre

Gammal 2011-05-06, 21:34   #1299
944RS
Musklig

944RSs avatar

Mycket mat är bra, men mycket glass känns sådär...

Dagen började med att jag bytte om till cykelkläder och började trampa mot jobbet. Tyvärr så kände jag direkt i första backen att det som kändes i knät efter onsdagens cykling var kvar och i nästa lilla backe blev det ännu värre så jag valde att vända om och cykla hem igen. Hade säkert kunnat fortsätta men det fanns ingen anledning att chansa. Har ju ändå tänkt köra ett lite längre och snabbare pass med Jonas" stabil som fan" Poxeman på lördag(imorgon).
Packade gymkläder istället så direkt efter jobbet blev det 75min styrka för axlar, bröst, triceps & biceps. Körde lite tyngre på pressarna ovanför huvudet än tidigare så det känns bra att styrkan börjar återkomma även om jag har långt kvar till tidigare nivå...

Väl hemma igen så hade visst dörren till frysen inte blivit ordentligt stängd så för att inte behöva slänga en massa mat igen så åt jag som en galning! Har nog sällan gjort en sådan oplanerad chockbulk tidigare

Gammal 2011-05-07, 21:27   #1300
944RS
Musklig

944RSs avatar

Blir mer och mer imponerad av de som genomfört en Ironman!

Tänkte först att jag skulle göra ett snabbt skobyte efter dagens cykeltur och springa några km men det var långt borta när jag väl hae cyklat färdigt

Gav mig ut för att möta upp Jonas "altanbyggarn" Poxeman men följe någonstans mellan Kållered och Mölndal. På de knappa 8-9km hemifrån så mötte jag väldigt många cyklister som oxå skulle ut på en runda i det fina vädret. Något som slog mig var att det bara var jag som körde i kortärmat och korta byxor. Någon stolle körde visst även med skoskydd

Känningarna i knät var inte så kraftiga men de fanns där och då använde jag det andra benet betydligt mer. Vilket resulterade i att det började brännas/krampa i det oroväckande tidigt. Men det var bara att bita ihop och inte låte de övriga i klungan påverkas allt för mycket.

Väldigt kul och lärorikt att få cykla tillsammans med några istället för att bara plåga sig själv hela tiden. Även om vi körde igenom Lindome mot slutet av rundan så fortsatte jag med de övriga en liten bit till för att få komma över en bestämd distans. Nämligen 100km!
De sista 11kilometrarna som jag fick köra ensam var dock i motvind och då jäklar gick det tungt och långsamt.

Sträcka:102km
Tid: 3:25:11
Snittkadens: 74,2

Gammal 2011-05-07, 21:36   #1301
Everest
Registered User

Everests avatar

Reg.datum: Feb 2003
Citat:
Blir mer och mer imponerad av de som genomfört en Ironman!
Ja hjälp, vafan har man gett sig in på har jag tänkt både en och två gånger vid loppen i vår

Bra cyklat!

http://markushagberg.com/wordpress/
Everest är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-09, 19:23   #1302
944RS
Musklig

944RSs avatar

Igår så kändes det inte alls bra i knät så jag börjar bli osäker på hur mycket och vad det är jag ska träna.
Poxe tyckte att jag ska passa på att köra lite lagtempo med hans Triathlongäng igen på onsdag. Och det lockar såklart men jag borde ju oxå försöka få till lite löpträning nu när Gbg-varvet närmar sig med stormsteg. Jag har ju bara sprungit 2 ggr totalt på de senaste 4veckorna

Gammal 2011-05-10, 18:35   #1303
944RS
Musklig

944RSs avatar

Då frugan tyvärr inte är hemma imorgon kväll så kommer jag inte kunna vara med på lagtempocyklingen. Så då får jag helt enkelt passa på att se hur kroppen håller för lite löpträning imorgon före jobbet istället.
Tur att det blivit betydligt varmare och ljusare ute kl:05!!

Är oroväckande stel i nacken fortfarande efter långcyklingen. Det känns ordentligt i kotorna och inte bara i musklerna runt omkring. Fan, att det hela tiden ska vara något som stör!

Gammal 2011-05-11, 18:40   #1304
944RS
Musklig

944RSs avatar

Sjukt seg imorse!!

Klev upp tidigt för att ge mig ut på en löprunda men hade riktigt svårt att komma igång/vakna! Vaderna och nacken var riktigt stela men jag kom ut ändå.

Efter c:a 17min uppvärmning så blev det 8st backintervaller. Lite långsammare än vid tidigare pass men det blev ju någon extra istället

Tid: 40:27
Sträcka: 6,66km
Maxpuls:174Bpm
Snittpuls:152Bpm

Gammal 2011-05-15, 20:17   #1305
Bendermannen
Registered User

Bendermannens avatar

Citat:
Sjukt seg imorse!!

Klev upp tidigt för att ge mig ut på en löprunda men hade riktigt svårt att komma igång/vakna! Vaderna och nacken var riktigt stela men jag kom ut ändå.
Bra jobbat! Hur känns det nu?

Håller med dig om det där med att man ibland kan känna sig lite otursförföljd. Men det är bara att nöta på och rätt som det är så vänder det!

Hur känns det inför lördagen?

Senast redigerad av Bendermannen den 2011-05-15 klockan 20:19.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:10.