Blir mer och mer imponerad av de som genomfört en Ironman!
Tänkte först att jag skulle göra ett snabbt skobyte efter dagens cykeltur och springa några km men det var långt borta när jag väl hae cyklat färdigt
Gav mig ut för att möta upp Jonas "altanbyggarn" Poxeman men följe någonstans mellan Kållered och Mölndal. På de knappa 8-9km hemifrån så mötte jag väldigt många cyklister som oxå skulle ut på en runda i det fina vädret. Något som slog mig var att det bara var jag som körde i kortärmat och korta byxor. Någon stolle körde visst även med skoskydd
Känningarna i knät var inte så kraftiga men de fanns där och då använde jag det andra benet betydligt mer. Vilket resulterade i att det började brännas/krampa i det oroväckande tidigt. Men det var bara att bita ihop och inte låte de övriga i klungan påverkas allt för mycket.
Väldigt kul och lärorikt att få cykla tillsammans med några istället för att bara plåga sig själv hela tiden. Även om vi körde igenom Lindome mot slutet av rundan så fortsatte jag med de övriga en liten bit till för att få komma över en bestämd distans. Nämligen 100km!
De sista 11kilometrarna som jag fick köra ensam var dock i motvind och då jäklar gick det tungt och långsamt.
Sträcka:102km
Tid: 3:25:11
Snittkadens: 74,2