Ibland så är man bara korkat klantig!!
Valde att avstå Lerumsloppet idag för att istället försöka vara med på Lygnens Venners lugna intropass som skulle utgå från Slottskogen kl.10:00.
Deras tänkta runda på 65km skulle passera bara några hundra meter från mitt hus efter dryga 45km så jag tänkte att det vore väl smidigt omjag cyklade in till samlingsplatsen och sedan hoppade av rundan när vi ändå skulle köra förbi här hemma.
Nu kommer vi till det klantiga: Jag lyckades cykla fel flera gånger runt omkring i Frölunda så jag insåg tyvärr att jag inte skulle hinna fram innan de skulle ge sig iväg. Då försökte jag ta mig bästa väg tillbaka till den väg där jag visste att de skulle passera. Dessvärre är det inte så smidigt och lätt att ta sig fram i okända villaområden så jag fick vända om några gånger och även cykla på mindre lämpliga vägar
För att inte dagens träningsförsök skulle vara helt förgäves så gjorde jag mitt bästa att hitta en bra väg ner till Kungsbacka och det gick väl hyffsat förutom att smala cykelvägar inte är så lätta att cykla fort på...
Totalt så blev dagens runda den längsta både tidsmässigt och sträcka som jag cyklat helt själv.
Sträcka: 80,16km
Tid: 3:00:44
Snitthastighet: 26,61Km/h
Snittkadens: 68