Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-02-24, 14:47   #91
cero
Registered User

ceros avatar

Reg.datum: Mar 2010
Nu vet vi varför det finns fördommar mot invandrare.
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-24, 14:48   #92
mini
Svensk mästarinna 2011.

minis avatar

Reg.datum: Sep 2003
Gammal 2011-02-24, 14:53   #93
Tryman
Söt

Trymans avatar

Reg.datum: Oct 2006
Kan väl säga det att journalister står aldrig högt i kurs hos mig.

Nu kan ni få hata Kissie i fred...

Koloz triathlontråd

Citat:
Ursprungligen postat av Anders Holmertz
Många pratar om hur mycket vi körde men jag skulle vilja berätta om hur hårt vi körde.
Tryman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-24, 14:55   #94
Sniggel
Registered User

Sniggels avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Det där tycker jag det ligger sjukt mycket i. Vi är så förbannat duktiga på att döma ut alla som bor i Rosengård, hela stadsdelen och alla dess invånare i sig och gör oss själva till drama queens. Det gynnar ju SD-anhängare i varje fall, bara o kontraktera lite sådana grupperingar som driver runt på stan o snackar goja.

Trist är det iaf, jag var och tittade på hus här i Angered/Bergsjön. Lugna, fina villaområden, lummigt, fin utsikt - och snusklåga priser (för att vara Götet). Allt bara tack vare stadsdelar som fått "oh noes!"-stämpel på sig.

Är lite nyfiken på vilken dag/kväll det var som filmteamet var ute? Jag vet andra stadsdelar i vårt land där kameramannen lätt hade kunnat åkt på spö om det var runt 01-slaget en fredagskväll och de stått med en kamera i näven
Bor också i ett "oh noes"-läge och här är sjukt billigt, nyrenoverad fräsch lägenhet, otroligt lugnt och tyst, massa fin natur runtomkring.
Det enda jobbiga med att bo där är alla kommentarar man får av de som aldrig vistas där.
Har nog aldrig bott bättre
C4L
Sniggel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-24, 15:27   #95
Trance

Trances avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Det där tycker jag det ligger sjukt mycket i. Vi är så förbannat duktiga på att döma ut alla som bor i Rosengård, hela stadsdelen och alla dess invånare i sig och gör oss själva till drama queens. Det gynnar ju SD-anhängare i varje fall, bara o kontraktera lite sådana grupperingar som driver runt på stan o snackar goja.

Trist är det iaf, jag var och tittade på hus här i Angered/Bergsjön. Lugna, fina villaområden, lummigt, fin utsikt - och snusklåga priser (för att vara Götet). Allt bara tack vare stadsdelar som fått "oh noes!"-stämpel på sig.

Är lite nyfiken på vilken dag/kväll det var som filmteamet var ute? Jag vet andra stadsdelar i vårt land där kameramannen lätt hade kunnat åkt på spö om det var runt 01-slaget en fredagskväll och de stått med en kamera i näven
Visst är det säkert överdrivet men har man barn så kan jag förstå varför man hellre väljer andra områden.
Trance är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-24, 15:37   #96
noob76
Registered User

noob76s avatar

Reg.datum: Feb 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Bor också i ett "oh noes"-läge och här är sjukt billigt, nyrenoverad fräsch lägenhet, otroligt lugnt och tyst, massa fin natur runtomkring.
Det enda jobbiga med att bo där är alla kommentarar man får av de som aldrig vistas där.
Har nog aldrig bott bättre
Jag har också bott i sådana där "skitförorter" som kortedala göteborg, hissingen göteborg, skäggetorp linköping.

Nu bor jag i ett "finområde" i linköping där den övre medelklassen sitter toppbelånad i 5 miljoners villor längst med stadens citynära promenadstråk, och det är faktiskt ingen jätteskillnad för mig som boende. Den största skillnaden är allt snack från folk som inte vet vad de talar om.
noob76 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-24, 16:20   #97
Tricklew
W för Vendetta

Tricklews avatar

Citat:
Ursprungligen postat av noob76 Visa inlägg
Jag har också bott i sådana där "skitförorter" som kortedala göteborg, hissingen göteborg, skäggetorp linköping.

Nu bor jag i ett "finområde" i linköping där den övre medelklassen sitter toppbelånad i 5 miljoners villor längst med stadens citynära promenadstråk, och det är faktiskt ingen jätteskillnad för mig som boende. Den största skillnaden är allt snack från folk som inte vet vad de talar om.
Hisingen är rätt så stort, att slumpa ihop Kärra, där de enda invandrare är Iranska tandläkarem med Länsmansgården är inte helt rättvist.
Tricklew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-24, 18:11   #98
noob76
Registered User

noob76s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew Visa inlägg
Hisingen är rätt så stort, att slumpa ihop Kärra, där de enda invandrare är Iranska tandläkarem med Länsmansgården är inte helt rättvist.

Helt korrekt ! Hisingen är ruggigt stort, men vadå - när vi endå generaliserar så varför inte inkludera Sveriges 4e största ö rakt av ?

Kan va lite kul och uppfriskande för de som bor i Hisingens miljonvillor och få höra att de bor i en skitförort.
noob76 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-24, 18:29   #99
Krogbyggaren
Banned User

Reg.datum: Sep 2010
Citat:
Ursprungligen postat av martinmartin Visa inlägg
Seriöst? Skicka hem dem?
Ja, du läste rätt.
Krogbyggaren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-24, 18:30   #100
kettlebellGuden
Banned User

Reg.datum: Aug 2010
Är det bara jag som tycker att den här videon verkar helt fejkad och välplanerad?
kettlebellGuden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-24, 18:34   #101
Krogbyggaren
Banned User

Reg.datum: Sep 2010
Citat:
Ursprungligen postat av kettlebellGuden Visa inlägg
Är det bara jag som tycker att den här videon verkar helt fejkad och välplanerad?
Fick samma intryck! Det är säkert SD som står bakom det med sina smutsiga Nazist/Facist/Rasist-Pengar.
Krogbyggaren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-24, 18:35   #102
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Reg.datum: Mar 2005
SD låg bakom laserturken.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
stevebc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-24, 18:47   #103
Herr Oberst
Registered User

Herr Obersts avatar

Reg.datum: Jan 2007
Expo ligger bakom förintelsen, enbart för att i slutändan smutskasta SD
Herr Oberst är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-24, 18:47   #104
Tricce
Väsby EPA raggare

Tricces avatar

Reg.datum: Dec 2006
Skriv in Rosengård på youtube så ser man ju att allt som finns där är fejk och att Rosengård är precis som vilken annan kommun/stadsdel som helst!
Allt är påhitt och fördomar det vet man ju.
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
Tricce är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-24, 18:56   #105
Hemi
Registered User

Reg.datum: Mar 2007
Citat:
Ursprungligen postat av kettlebellGuden Visa inlägg
Enligt en snabb googling förstår jag att det inte är kanal 5 utan ett program som heter "Den hemlige miljonären" som sänds av kanal 5. Men det vet ni bättre än jag, har inte svensk TV. En gammal TV-ide som sänds i andra länder med lite olika variation. Miljonerer som hemlösa mm mm. Alla produktioner är ju mer eller mindre välplanerade även om kanske just den här scenen inte är det men säkert effektivt ihopklippt om inte annat. Vad är filmration, 1 på 10, kanske?

Trist att det bildats sådana områden ändå i Sverige som det går att sätta i sådan kontrrast att det blir spännande TV-underhållning av det. Fast vist, jag har själv bott i slum och haft kul men som född där och under en längre period vill man bara därifrån och det är patroniserande och självgott på något sätt att som gäst/tillfälligt boende, säg inte född där och med bra utsikter att kunna lämna stället om man vill, men ändå romantisera områdena. Finns både bra och dåliga sidor med sådana ställen.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:05.