Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-02-07, 12:32   #2896
eiri
Registered User

eiris avatar

Reg.datum: Mar 2010
kanske om man tar med ljummet/varmt vatten?
eiri är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-08, 14:55   #2897
kalasalbin
Registered User

Reg.datum: Jan 2011
Skulle vara tacksam om någon kunde sammanfatta de eventuella biverkningarna från EAA!
Orkar inte bläddra igenom de 200 sidorna!
kalasalbin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-08, 15:15   #2898
Crocker
Registered BAWS!

Crockers avatar

Reg.datum: Oct 2009
Citat:
Ursprungligen postat av kalasalbin Visa inlägg
Skulle vara tacksam om någon kunde sammanfatta de eventuella biverkningarna från EAA!
Bläddra genom första inlägget.... Det är en FAQ.
Gammal 2011-02-08, 20:31   #2899
whalle
Registered User

whalles avatar

Reg.datum: May 2007
Har en burk som stått öppnad sen ungefär ett år tillbaka. Har inte tagit något av den sen dess då jag varit skadad och inte kunnat träna så nu undrar jag helt enkelt om det fortfarande är okej eller om jag bör köpa nytt. Hur är hållbarheten?
whalle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-08, 21:20   #2900
skaparn
Registered User

skaparns avatar

Reg.datum: Dec 2003
Citat:
Mycket tyder på att EAA är bra skit
Ta det före och efter träning
Om du av någon konstig anledning bara vill ta det en gång, ta det efter
Tycker du smaken är äcklig, starta tråd #123 i ämnet
Gammal 2011-02-08, 23:47   #2901
Lillstrumpa
Registered User

Reg.datum: Feb 2003
Citat:
Ursprungligen postat av eiri Visa inlägg
kollade lite men verkade inte hitta något men ja vet frågan ska ha varit uppe förut, hur gör man för EAA't ska upplösas? ja har kolo'z och de klumpar sig bara, antingen ligger de på ytan eller på botten.. tom med 0.5L så har de ännu inte löst upp sig.
Jag tröttnade på att försöka få det att lösa sig i vatten och gick på rådet att hälla skopan rakt i munnen och sedan skölja ner med lämplig mängd vatten. Bästa lösningen hittills och jag tycker faktiskt att det smakar mycket godare så (använder Kolos EAA med peach-smak).
Gammal 2011-02-09, 02:51   #2902
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Ursprungligen postat av skaparn Visa inlägg
Tycker du smaken är äcklig, starta tråd #123 i ämnet
Eller läs första inlägget.
Gammal 2011-02-09, 07:21   #2903
Sverker
Symmetrisk moderator

Sverkers avatar

Reg.datum: Aug 2001
Citat:
Ursprungligen postat av whalle Visa inlägg
Har en burk som stått öppnad sen ungefär ett år tillbaka. Har inte tagit något av den sen dess då jag varit skadad och inte kunnat träna så nu undrar jag helt enkelt om det fortfarande är okej eller om jag bör köpa nytt. Hur är hållbarheten?

Du skulle definitivt tagit EAA medan du var skadad. Kan du öka proteinsyntesen kan du också påskynda läkandet.

EAA är helt klart mer känsligt än protein.
Men har det stått torrt, inte för varmt ( typ hatthylan i bilen ) är friflytande utan klumpar, utan doft av kattpiss, så är det säkert bra.
Sverker är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2011-02-10, 12:23   #2904
Fredron
Det är oklart

Fredrons avatar

EAA var ju inte att leka med. Jag trodde att jag hade intagit äckliga saker tidigare men det här var något helt annat.
Det vore nog enklare att köra in en näve pulver i munnen och försöka svälja ner det. Men något säger mig att man borde hosta som fan av att ha så mycket pulver i käften.
Fredron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-10, 12:25   #2905
Zorban
Registered User

Reg.datum: Aug 2010
Så gnälliga folk är om hur EAA smakar, jag är väldigt kräsen när det gäller att äta goda saker men efter 1-2 omgångar EAA är de inget konstigt med det. Blanda med någon dl vatten i en shaker och skaka och drick. Om det fastnar i shakern så häll i lite mer vatten och få i dig resten :-) Om man blandar med lite dextros blir det dessutom gott.

Citat:
En del verkar klaga på magproblem efter EAA. Har själv aldrig märkt av det. Vidare ger EAA kraftig insulinfrisättning hos unga med allt vad det innebär. Prova, om du får besvär får du väl sluta. Inte direkt så att EAA ger några akuta livshotande biverkningar. En del är oroliga för om EAA kan påverka hjärnan negativt i det långa loppet, eftersom man vet att EAA påverkar hjärnaktiviteten. Dock har inget heller tytt på att det är farligt, finns inga långtidsstudier.

Senast redigerad av Zorban den 2011-02-10 klockan 12:31.
Zorban är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-10, 13:16   #2906
exevision
Registered User

exevisions avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Zorban Visa inlägg
En del är oroliga för om EAA kan påverka hjärnan negativt i det långa loppet, eftersom man vet att EAA påverkar hjärnaktiviteten. Dock har inget heller tytt på att det är farligt, finns inga långtidsstudier.
Det beror väll på hur mycke Leucin det innehåller, har ju snackats en del om detta i en annan tråd om just rent BCAA.
exevision är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-10, 13:23   #2907
Fredron
Det är oklart

Fredrons avatar

Citat:
Så gnälliga folk är om hur EAA smakar, jag är väldigt kräsen när det gäller att äta goda saker men efter 1-2 omgångar EAA är de inget konstigt med det. Blanda med någon dl vatten i en shaker och skaka och drick. Om det fastnar i shakern så häll i lite mer vatten och få i dig resten :-) Om man blandar med lite dextros blir det dessutom gott.

En del verkar klaga på magproblem efter EAA. Har själv aldrig märkt av det. Vidare ger EAA kraftig insulinfrisättning hos unga med allt vad det innebär. Prova, om du får besvär får du väl sluta. Inte direkt så att EAA ger några akuta livshotande biverkningar. En del är oroliga för om EAA kan påverka hjärnan negativt i det långa loppet, eftersom man vet att EAA påverkar hjärnaktiviteten. Dock har inget heller tytt på att det är farligt, finns inga långtidsstudier.
Jag hade ingen shaker med mig utan försökte blanda i en kopp utan lock, det blev ju lagom klumpigt och smaskigt kan man säga.
Fredron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-10, 13:54   #2908
Zorban
Registered User

Reg.datum: Aug 2010
Citat:
Ursprungligen postat av exevision Visa inlägg
Det beror väll på hur mycke Leucin det innehåller, har ju snackats en del om detta i en annan tråd om just rent BCAA.
Oki, du får gärna länka till den tråden. Är det något som tytt på att de koncentrationer som finns i tillskottet är skadliga?

Citat:
Ursprungligen postat av Fredron Visa inlägg
Jag hade ingen shaker med mig utan försökte blanda i en kopp utan lock, det blev ju lagom klumpigt och smaskigt kan man säga.
Det är ingen hit, blandade med fingrarna i ett snapsglas första gången. Det blir Betydligt bättre i shaker.
Zorban är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-10, 19:13   #2909
exevision
Registered User

exevisions avatar

Citat:
Oki, du får gärna länka till den tråden. Är det något som tytt på att de koncentrationer som finns i tillskottet är skadliga?
Kan BCAA ge depression?
Du kanske menade något annat?
exevision är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-11, 23:56   #2910
Lillstrumpa
Registered User

Reg.datum: Feb 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Fredron Visa inlägg
EAA var ju inte att leka med. Jag trodde att jag hade intagit äckliga saker tidigare men det här var något helt annat.
Det vore nog enklare att köra in en näve pulver i munnen och försöka svälja ner det. Men något säger mig att man borde hosta som fan av att ha så mycket pulver i käften.
Nej du hostar inte (om du inte tänker andas in genom munnen förstås). In med skopan i munnen, tippa, häll i vatten, svälj. Häll i mer vatten, svälj. Lite mer vatten, skölj runt, svälj. Klart.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:27.