Vad har jag gett mig in på??
Körde bort till Rigortorpet 12:15 och då var de i full färd med att göra fina spår så det kändes som förutsättningarna skulle vara bra.
Jag hade ju tillochmed tagit med en flaska med sportdryck samt lämnat en tröja i bilen. Ville testa om det skulle kännas bättre med bara underställ och jacka.
Gav mig ut på el-ljusslingan och eftersom det börjar med 2 backar så kändes det helt okej men direkt efteråt så stod det 2st och skrapade bort snön under sina skidor.
Det var något som jag skulle se många andra göra och även jag själv fick stanna 5ggr för att rensa bort 3-5cm packad snö. Med andra ord så var det inte bara jag som hade "fel" valla idag. Förutom snön som fastnade så var det oxå bakhalt för mig och många andra.
Väl på plats så kämpade jag mig ändå runt flera varv så sträckan blev ändå skapliga 21km. Det tog hela 2tim7min men det ser jag bara som positivt att ha fått vara mer tid i spåret
När jag körde hem från rundan så blev jag stoppad av polisen som tyckte jag körde lite för fort genom rondellen här utanför. Han ville jag skulle blåsa och det var knappt jag hade krafter kvar men gick precis