2010-11-25, 08:05
|
|
Ninja
Reg.datum: Apr 2001
|
Citat:
Ursprungligen postat av stolpskott
Slim eller Elit,
de andra är skit.
RROD dyker upp på de vita
Om du köper en svart kan du från detta smita.

|
Fast det stämmer inte. Elite-modellerna är äldre och är mer benägna att få RROD än de senare vita. Elite har exakt samma hårdvara som de samtida vita.
Men Slim är nog säkraste valet, en med 250 gig HDD skulle jag köpa om jag inte redan hade en (vit, arcade från förra året, med 120 gigs HDD).
|
|
|
2010-11-25, 08:25
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Wao
Men? Skön update på bf2. 868 minuter och 98% kvar?
|
Det är Battlefield Vietnam som tankas ner, men inte släppt ennu...
|
2010-11-25, 12:50
|
|
Banned User
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Langster
Fast det stämmer inte. Elite-modellerna är äldre och är mer benägna att få RROD än de senare vita. Elite har exakt samma hårdvara som de samtida vita.
Men Slim är nog säkraste valet, en med 250 gig HDD skulle jag köpa om jag inte redan hade en (vit, arcade från förra året, med 120 gigs HDD).
|
Precis som du säger har elite samma hårdvara som de samtida, så om han köper en nu så får han inte den dåtida hårdvaran, utan det som finns i dagens vita boxar. Skillnaden blir att om han köper en Elite får han en tystare och snyggare Xbox. Och dessutom så är det lättare att få RROD om man köper en vit, även idag.
Exempel:Köpte vita boxar 2 ggr i rad, den sista för två år sen, när den gick sönder köpte min brorsa en vit, och jag en elite. Den håller på att gå sönder as we speak.
Min elite funkar felfritt, och en polare som köpte en elite för snart fem år sen var tvungen att vänta i fyra år för att hans box skulle gå sönder. Och då var det ändå fläkten som paja. Och han pressade sin konsol hårdare än vad jag och mina bröder gjorde angående total speltid.
|
|
|
2010-11-25, 12:51
|
|
Jag har klamydia
Reg.datum: Jan 2008
|
Kan ni PMa när ni bestämt er?
Är "Vit" samma som Slim, eller snackar ni om de gamla konsollerna?
|
|
|
2010-11-25, 13:04
|
|
Ninja
|
Citat:
Ursprungligen postat av stolpskott
Precis som du säger har elite samma hårdvara som de samtida, så om han köper en nu så får han inte den dåtida hårdvaran, utan det som finns i dagens vita boxar. Skillnaden blir att om han köper en Elite får han en tystare och snyggare Xbox. Och dessutom så är det lättare att få RROD om man köper en vit, även idag.
Exempel:Köpte vita boxar 2 ggr i rad, den sista för två år sen, när den gick sönder köpte min brorsa en vit, och jag en elite. Den håller på att gå sönder as we speak.
Min elite funkar felfritt, och en polare som köpte en elite för snart fem år sen var tvungen att vänta i fyra år för att hans box skulle gå sönder. Och då var det ändå fläkten som paja. Och han pressade sin konsol hårdare än vad jag och mina bröder gjorde angående total speltid.
|
Fast det är inte så att de vita går sönder bara för att de är vita. De har samma hårdvara som sagt. Har en kompis vars elite har pajat två gånger på 2 år. Jag har haft vita Xboxar sedan november 2005, när de släpptes, och har bara fått RROD en gång och det var på den allra första releasemodellen. Den andra (som jag fick tillbaka när den första gick sönder) funkade felfritt tills jag sålde den för två år sen (för att köpa en med HDMI). Två år sen var det ja, inte ett som jag skrev i förra posten, tiden går så snabbt... 
Men vad jag förstår så finns det inga svarta med den allra sista hårdvaran, de vita som har den hårdvaran bör vara de mest stabila av den gamla designen. Men de senaste, slim-modellerna, bör vara ännu mer stabila förstås och de är tystare och helt enkelt nyare överlag så det finns ingen tvekan om vilken man bör köpa idag.
Sen så får han självklart lättare RROD med en vit (eller en elite) än med en slim, eftersom det är helt och hållet omöjligt att få RROD med slimmarna - de har ju inga röda dioder iöht.
|
|
|
2010-11-25, 13:04
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2002
|
Lättaste sättet att kolla om boxen har risk för RROD eller om man klarar sig är att se om det är en Jaspermodell. Jaspermodellerna är betydligt stabilare pga lägre värmeutveckling. Kolla på baksidan om, om det står 12,1A:5V. i så fall är det det en Jasperbox. Äldre modeller har 14,2A:5V. Riktigt gamla kan ha 16,5A:5V.
Citat:
All Xbox 360 Console Versions
Xenon (launch 2005)
- Launch model
- Red Ring of Death / heat issues
- 203 Watt powersupply / 12V rated 16.5A
Zephyr (early 2008) - HDMI output
- Extended GPU cooler
- 03 Watt powersupply / 12V rated 16.5A
- More Zephyr details
Falcon (late 2007)
- 65 nm CPU
- Bigger CPU cooler
- 175 Watt powersupply / 12V rated 14.2A
Opus (mid 2008)
- No HDMI output
- Replacements for Xenon repairs, 65 nm CPU
- 75 Watt powersupply / 12V rated 14.2A
Jasper (later 2008)
- 65 nm GPU (the true way to idenfify a Jasper is by looking at the chip)
- 256 MB internal flash memory
- 150 Watt powersupply / 12V rated 12.1A
|
Taget från http://www.360-hq.com/xbox-tutorials-81.html
|
|
2010-11-25, 13:53
|
|
Ninja
|
Citat:
Ursprungligen postat av Morrris
Kan ni PMa när ni bestämt er?
Är "Vit" samma som Slim, eller snackar ni om de gamla konsollerna?
|
Vi snackar om de gamla konsollerna och de nya. Slim är de nya, de svarta med blank finish. Det spelar ingen roll vilken slim du väljer de ska vara lika stabila allihop, men ta en som har hårddisk, annars missar du en jävla massa.
|
|
|
2010-11-25, 15:57
|
|
Jag har klamydia
|
|
|
|
2010-11-25, 18:04
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av wally85
Det är Battlefield Vietnam som tankas ner, men inte släppt ennu...
|
vafan är det för skämt. det kan väl allvarligt talat inte ta 10+ timmar? visst att nätet kanske är lite segt vid denna tid men vafan
|
|
|
2010-11-25, 18:50
|
|
Banned User
Reg.datum: May 2007
|
|
|
|
2010-11-25, 19:35
|
|
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel
Reg.datum: Jun 2003
|
Jag gjorde mig av med mitt GT5 idag, det är absolut inte dåligt, men finns inte så mkt för mig att erbjuda då jag tycker FM3 är bättre på precis allt, och inte fan är det speciellt mkt snyggare än tex FM3, mer kan man kräva efter denna tid och pengar som lagts ner, men grym körkänsla har det och absolut inte ett dåligt spel, Forza känns dock mer genomtänkt och polerat och jag klarar mig kanon med ett sånt här bilspel.
2010-11-25, 20:44
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2006
|
Jaha, GT5 börjar ju inte sådär jättebra på mitt PS3. Efter en full installation, vilket tog ca 40min trots att det stod ca20min på skärmen, verkar spelet ha fastnat i någon slags "introloop", jag kan inte styra någonting. Tröttnar efter någon minut, och antog spelet låst sig på riktigt. Nästa gång jag startar upp spelet verkar det ha fastnat i något slags GT5-logo istället. Efter ytterligare några minuter, och flera försök med samma resultat, försöker jag istället ta bort allt från HDD:n. Då låser sig avinstallationen. Nu har jag "corrupt data" där istället nästa gång jag startar upp. Denna går dock att ta bort, men nu får jag göra om allt från början. Kul!.
..dessutom läser jag nu efter lite googlande att det förstnämda är ett vanligt problem som beror på att inte GT5 kan kopplas upp online, jippie!. (Hade alltså gått att undvikit ominstallation). Får se om det blir något spelande ikväll ÖHT.
|
|
|
2010-11-25, 20:48
|
|
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel
Reg.datum: Jun 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av kalajset
Jaha, GT5 börjar ju inte sådär jättebra på mitt PS3. Efter en full installation, vilket tog ca 40min trots att det stod ca20min på skärmen, verkar spelet ha fastnat i någon slags "introloop", jag kan inte styra någonting. Tröttnar efter någon minut, och antog spelet låst sig på riktigt. Nästa gång jag startar upp spelet verkar det ha fastnat i något slags GT5-logo istället. Efter ytterligare några minuter, och flera försök med samma resultat, försöker jag istället ta bort allt från HDD:n. Då låser sig avinstallationen. Nu har jag "corrupt data" där istället nästa gång jag startar upp. Denna går dock att ta bort, men nu får jag göra om allt från början. Kul!.
..dessutom läser jag nu efter lite googlande att det förstnämda är ett vanligt problem som beror på att inte GT5 kan kopplas upp online, jippie!. (Hade alltså gått att undvikit ominstallation). Får se om det blir något spelande ikväll ÖHT.
|
mmmm "suck"
Jag köpte Enslaved istället idag, suktat länge efter det.
2010-11-25, 20:48
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av kalajset
|
Har ni köpt den engelska versionen?
|
|
|
2010-11-25, 20:55
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Kongo
mmmm "suck"
Jag köpte Enslaved istället idag, suktat länge efter det.
|
Ja, jag undrar nästan om inte det var ett bättre val  Demot var kul iaf.
Citat:
Ursprungligen postat av Thompy
Har ni köpt den engelska versionen?
|
Nix, svenska här.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:22.
|

|