haha inga vackra ryck, men det ser jävligt kul ut !
Man har alltså ingen aning vad man kommer tävla i för grenar innan man kommer dit, eller har jag missuppfattat det hela ?
Alla kör på samma vikt i övningarna oavsett kroppsvikt ?
Citat:
Ursprungligen postat av Ollas
Rätt inspirerande att se folk ta ut sig tills de inte kan stå upp längre! (förutom isländskan då, hon var en maskin!!)
Weell, jag vet inte om de släppte "alla" olika grenar de kunde tänkas köra och sen valde dem random eller hur det funkade. Vad säger du pepzadept? Jag är osäker på hur dem gjorde.
Japp, alla körde på samma vikt
Det är väl det som är lite nackdelen med crossfit. Iom att det går på tid så blir det ofta en hel del slarv med tekniken eftersom man vill göra det fort. Men samtidigt är det inte så tunga vikter så det är ju inte så farligt ändå.
Man får i regel reda på vad man ska tävla i för grenar och upplägg tre dagar innan tävlingen. Så med lite oflyt har man inte ens provat grenarna innan. För mig var det så med muscleups. Fick lägga ca 3½ timmars träning torsdag-fredag för att lära mig det och nöta lite för att kunna klara av det på tävlingen. Men det är väl det som är poängen, man ska vara förberedd på allt. Jag var inte det så då får man ta den smällen
Alla kör samma vikter. Kan iofs vara beräknat på kroppsvikt ibland. Men oftast inte. Det brukar jämna ut sig ändå med tanke på hur de sätter ihop övningarna.
WODs är sällan så långa som en halvtimme. En del tar inte ens 5 min för den vältränade. Men ofta kombinerar man WODs med lite styrketränings och teknikträning i olika övningar så att ett pass håller på i upp till en timme sammanlagt. Så är det i alla fall på crossfitfenway.com (i Boston) där jag har några kompisar som tränar.
Förresten är jag lite sugen på att höra hur det gick för dig på SM PepzAdept. Såg ju lite på filmen här ovan. Men annars har jag bara läst det som står på crossfitnordics hemsida, och tycker dom varit rätt fattiga med resultat där.
http://www.crossfitnordic.se/crossfi...iterier-13120/
WODs är sällan så långa som en halvtimme. En del tar inte ens 5 min för den vältränade. Men ofta kombinerar man WODs med lite styrketränings och teknikträning i olika övningar så att ett pass håller på i upp till en timme sammanlagt.
WODs är sällan så långa som en halvtimme. En del tar inte ens 5 min för den vältränade. Men ofta kombinerar man WODs med lite styrketränings och teknikträning i olika övningar så att ett pass håller på i upp till en timme sammanlagt. Så är det i alla fall på crossfitfenway.com (i Boston) där jag har några kompisar som tränar.
Förresten är jag lite sugen på att höra hur det gick för dig på SM PepzAdept. Såg ju lite på filmen här ovan. Men annars har jag bara läst det som står på crossfitnordics hemsida, och tycker dom varit rätt fattiga med resultat där.
Jag ska sammanfatta mig tävling i jorunalen tänkte jag. Men har inte riktigt haft tid. Kortfattat så gick det ganska dåligt
Jag var för dåligt förberedd på teknikövningarna helt enkelt.
Jag ska sammanfatta mig tävling i jorunalen tänkte jag. Men har inte riktigt haft tid. Kortfattat så gick det ganska dåligt
Jag var för dåligt förberedd på teknikövningarna helt enkelt.
Haha. Kan säga att jag var rätt så irriterad just då Det där var ett tillfälle då det gick jäkligt dåligt Lärde mig att göra muscleups i fredags. Så satt väl lite sådär i lördags. Gick fint första två vändorna men sen tog det mer eller mindre stopp. Rätt irriterande när det bara inte funkar
Satte 170kg i bänken idag, all the way om än med något rövlyft. Givetvis glädjande, en glädje som onekligen kommer fram i slutet av videon. Tack till Lind för att han bjöd på lite adrenalin.