2010-10-22, 20:00
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av rooz
Tråkigt som fan att höra Scrath
Jahapp. Då vart det dags igen, det sket sig!!!
Scenario:
Pojke möter flicka. Flicka gillar pojke och tvärtom. Men det är komplicerat. Flickan är väldigt god vän med pojkes styvsyster och får second toughts om relationer med pojke.
Hon skrev att hon inte ville riskera vår vänskap med en relation, för att för många skulle lägga sig i. Och att hon skulle riskera att förlora mig.
Min slutsats:
Hon är blyg, och är osäker. Kör på " Vill-inte-förlora-dig" kortet som säkerhet. Hon är rädd för hur hennes vänskap kommer påverkas (vilket jag förstår).
Alt 1
Fuck it. Delete-ignore-Börja om. Enklast, lättast och jag blir inte sårad
Alt 2
??????
Jag gillar henne verkligen, men hur många gånger jag än upprepar mig, så är det alltid något.
|
Min tolkning:
Du har visat för lite initiativ och inte eskalerat det sexuellt. Hon gillar dig men du har glidit mer och mer ut i kompislägret.
Lösning:
Säg som det är. Du vill ha mer, men eftersom hon inte ser det på samma sätt är det bäst om ni bryter kontakten.
Hon kommer antagligen efter dig igen. Räkna inte med det dock. Och gör hon det är faktiskt läge att vara lite svår. Jag snackar inte att börja spela henne, men visar det sig att hon velar fram och tillbaka är det faktiskt bäst för dig själv att hon menar allvar ifall du ska ge det en ny chans.
Men som sagt, räkna inte med att det blir och sitt inte och vänta på henne. Gå vidare. Blir det nåt mer så blir det.
|
|
|
2010-10-23, 11:25
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2008
|
Fabregas, du är ju inte nöjd med situationen som den är nu och det är bättre att ni tar tag i det nu än drar ut på det, det kanske inte går som du vill men förr eller senare så måste man.
Det är ganska svårt att svara på hur stor påverkan religionen har.
Håller tummarna för att det går bra
Jag har en fråga till folk, vad är era erfarenheter av internet dating sidor?
|
|
|
2010-10-23, 12:05
|
|
|
Moralistmoderator
Reg.datum: Aug 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fabregas
Är det ett mission impossible att dejta en kristen som "okristen" och vice versa? Någon med erfarenhet?
|
Det beror på personerna i paret (duh). Det finns många olika sorters kristna, och beroende på vilken "inriktning" man tillhör är det olika svårt/lätt att vara tillsammans med en som inte är kristen. En "mälardalskristen" KG Hammar-style kommer att skilja sig från en Laestadian eller en EFS:are. Sedan varierar det förstås inom alla grupper från person till person hur viktigt det är för dem att tron s.a.s. genomsyrar alla aspekter av livet. Det beror också mycket på vilken inställning den ickekristna personen i paret har till kristendom; om man kan acceptera att en tro man inte delar har stor inverkan på ens partners liv eller inte. Sedan beror det också på vad man har tänkt sig med relationen; det som brukar kunna skapa problem på allvar är barn. För de flesta religiösa är det givet att barnet skall uppfostras "inom" religionen, och om man då som partner tycker att det är psykisk våldtäkt att barnet släpas iväg till kyrkan på söndagar (exempel) är det kanske inte riktigt lyckat. Fundera över vad din egen inställning till det hela är. Och FRÅGA för all del om hennes inställning; är det något som skapar problem (inte bara när det gäller religion!) så är det när man inte kommunicerar med varandra, utan går omkring och gissar vad den andra personen tycker. Man är sällan särskilt bra på att läsa tankar. I vilken utsträckning det är ett problem att du inte är kristen, och mer specifikt VAD som är problemet är inte på något sätt frågor man inte "får" ställa, tvärtom. Det handlar bara om hur och varför man gör det (att börja försöka överbevisa henne medelst Youtubeföredrag av Dawkins kanske inte är att börja i rätt ände).
|
|
|
2010-10-23, 12:24
|
|
|
Finlands svar på Schenkenberg
Reg.datum: Apr 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nelli
|
Här i Finland är det fortfarande väldigt stigmabelagt. Andrasorteringen and that.
Jag kommer regga mig direkt klimatet blir lite mindre hostilt.
Själva grundtanken med nätdejting e ju skitbra. Essensen av passivt raggande.
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
|
Senast redigerad av Slartibartfast den 2010-10-23 klockan 12:25.
|
|
|
2010-10-23, 12:26
|
|
|
Fick höra en rolig historia
Reg.datum: May 2007
|
Yeah buddy, bio idag. Hoppas det går vägen.
Blir min första upphämtning av en tjej med bil också, vore tråkigt att få kärringstopp
|
Bänkpress: 130kg, Knäböj: 175kg, Marklyft: 212,5kg, Vikt: 78kg
|
|
|
2010-10-23, 12:27
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast
Här i Finland är det fortfarande väldigt stigmabelagt. Andrasorteringen and that.
Jag kommer regga mig direkt klimatet blir lite mindre hostilt.
|
Ja andra sortering låter lite lagom skoj 
Har faktiskt skapat profil för att kolla lite men känns lite knasigt...
|
|
|
2010-10-23, 12:27
|
|
|
Madamp!
Reg.datum: Sep 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Andy.da.wohoo
Blir min första upphämtning av en tjej med bil också, vore tråkigt att få kärringstopp 
|
Yeah buddy!!1
Kör hårt då!
|
|
|
|
2010-10-23, 12:33
|
|
|
|
Citat:
Ja andra sortering låter lite lagom skoj 
Har faktiskt skapat profil för att kolla lite men känns lite knasigt...
|
Det verkar dessutom finnas ett element av självförakt bland nätdejtare. Jag använde en dejt-applikation ett tag på facebook för typ ett år sen, och hälften av mailen jag fick lät i stil med "omg! du är ju för snögg för att hänga här!1"
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
|
|
|
|
2010-10-23, 12:42
|
|
|
Korsordet
Reg.datum: Oct 2007
|
Citat:
"omg! du är ju för snögg för att hänga här!1" 
|
True story tho.
|
|
|
2010-10-23, 12:43
|
|
|
Ge mig nått fint nu!
Reg.datum: Feb 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Andy.da.wohoo
|
Är bilen städad, doftgrannen inhängd, neonljusen på och hångel-cd bränd?
Fyfasiken vad underbart det låter, hoppas de går bra. Kör luuuugnt.
|
|
|
2010-10-23, 12:46
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
|
Spray Date har iaf lett till att folk med passande karriärer parat ihop sig.
|
|
|
2010-10-23, 12:48
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2008
|
Träffa folk på nätet är underbart. Gärna på ställen som inte har bilder tex spel osv... Jag har varit jävligt ful men anser mig se ok ut nu så har inge tproblem med att dom ska se mitt utseende men väääääldigt många i min ålder både tjejer o killar ser på utseendet direkt och det märker man väldigt fort på nätet. Frågar tjejen efter en bild efter 5min så vet man att det är antagligen det enda hon bryr sig om. Och ja man fortsätter ju bara snacka om man faktist har något gemensamt att snacka om vilket jag gillar har träffat flera tjejer som jag blivit rätt intresserade av genom nätet.
Med det sagt är det fan sjukt svårt o hitta någon som man har något gemensamt med. Jag är rätt nördig och så och det är inget jag tycker är dåligt jag gillar vad jag tycker om och om en tjej tycker de e töntigt så får hon väl tycka det då är hon inte intressant för mig. Men ja de e sjukt svårt o hitta tjejer som man faktist kan ha vettiga diskussioner med iaf i den åldern jag är i.
|
|
|
2010-10-23, 12:50
|
|
|
Lyfter tunga pixlar
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
Det verkar dessutom finnas ett element av självförakt bland nätdejtare. Jag använde en dejt-applikation ett tag på facebook för typ ett år sen, och hälften av mailen jag fick lät i stil med "omg! du är ju för snögg för att hänga här!1" 
|
Jotack, det där känner man igen.
Satt och maila lite fram och tillbaka med en tjej på en nätdejtsajt. Efter några kvällar så började vi prata via MSN. Hon bad mig efter ett tag att skicka en mer högupplöst bild på mig själv. Bilderna på dejtingsajterna är ju ofta rätt små. Så jag skickar en typisk semesterbild och får tillbaka:
-"Du är ju skitsnygg"
Här börjar jag ana oråd, eftersom jag inte ser mig som någon hunk direkt. Så jag ber henne skicka en bild på sig. Vilket hon gör. När jag öppnar bilden så känner jag mest:
Och så frågar hon givetvis vad jag tycker om henne...  Vad fan säger man då???
|
|
|
2010-10-23, 12:52
|
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J.
True story tho.
|
Varför? Vad är det för skillnad vilka media jag använder?
|
Senast redigerad av Slartibartfast den 2010-10-23 klockan 12:54.
|
|
|
2010-10-23, 12:55
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av PixelMiner
Jotack, det där känner man igen.
Satt och maila lite fram och tillbaka med en tjej på en nätdejtsajt. Efter några kvällar så började vi prata via MSN. Hon bad mig efter ett tag att skicka en mer högupplöst bild på mig själv. Bilderna på dejtingsajterna är ju ofta rätt små. Så jag skickar en typisk semesterbild och får tillbaka:
-"Du är ju skitsnygg"
Här börjar jag ana oråd, eftersom jag inte ser mig som någon hunk direkt. Så jag ber henne skicka en bild på sig. Vilket hon gör. När jag öppnar bilden så känner jag mest:
Och så frågar hon givetvis vad jag tycker om henne...  Vad fan säger man då???
|
haha  Svår situation.Jag skulle nog ljuga och säga att hon ser söt ut.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:05.
|

|