Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-10-04, 14:58   #886
Bendermannen
Registered User

Bendermannens avatar

Reg.datum: Aug 2009
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Det är ett par nya i kartong. Köpte nämligen en låda med 4par tidigare och sålde bort 2 par på blocket. De gick på mindre än 5min för 600:-/par vilket är halva butikspriset.
Det ingår ingen bindning i några skidor utan de ska ju anpassas efter de skor som du tänkt använda. Jag köpte mina för 400:- och skor på rea.
Sedan blev det såklart även ett par stavar och handskar, så det har ju kostat en del totalt för att få agera väderkvarn på gångvägen

Polaren verkar prioritera träning nu så han tyckte att jag skulle sälja dem till någon som har större användning av dem.
Det kostar väl mellan 150-175:- för att skicka med posten som privatperson så det är synd att du bor så långt bort.
Låter fin-fint! Flyttar över disussionen till privata meddelanden.

Och grattis förresten till prestationen på Lidingöloppet! Måste varit riktigt tungt med tanke på ditt knä. Jag har haft ont i mina båda knä ända fram tills idag ungefär. =/
Bendermannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-04, 18:49   #887
944RS
Musklig

944RSs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Ännu ett besök på Sportlife Kållered.

Det blev 60min för bröst, axlar och mage bland halva sveriges jobbiga ungdomar

Riktigt sliten i knät hela dagen idag. Troligtvis var det något som hände under min lilla vurpa på skidorna igår. Åt lunch kl 12:00 och var på gymmet strax innan 18 så energinivån var inte riktigt på topp den heller så det här passet går inte till historien som något av de bästa...

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-05, 13:52   #888
Bendermannen
Registered User

Bendermannens avatar

Citat:
Riktigt sliten i knät hela dagen idag. Troligtvis var det något som hände under min lilla vurpa på skidorna igår. Åt lunch kl 12:00 och var på gymmet strax innan 18 så energinivån var inte riktigt på topp den heller så det här passet går inte till historien som något av de bästa...
Ajaj, knät som spökar vidare. Hoppas verkligen det blir bättre snart!
Gammal 2010-10-05, 16:51   #889
944RS
Musklig

944RSs avatar

Mycket bättre i knät idag, men är riktigt öm om man trycker på utsidan.
Tror inte det här är samma som när jag springer utan bara en följd av att det vred sig under kroppen och slog i backen.

Gammal 2010-10-05, 20:45   #890
944RS
Musklig

944RSs avatar

Nu är jag anmäld till nästa års Vättern-Runt! Nu ska jag bara bli en bättre och uthålligare cyklist

Gammal 2010-10-05, 21:16   #891
Poxeman
Collecting stars

Poxemans avatar

Reg.datum: May 2008
Citat:
Nu är jag anmäld till nästa års Vättern-Runt! Nu ska jag bara bli en bättre och uthålligare cyklist
Ursprungligen postat av Kaggsmurfen Visa inlägg
en joggare på elitnivå
Poxeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-06, 10:01   #892
Bendermannen
Registered User

Bendermannens avatar

Citat:
Samma här! Har du redan nu några planer över hur du kommer lägga upp träningen?
Gammal 2010-10-06, 18:03   #893
944RS
Musklig

944RSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Bendermannen Visa inlägg
Samma här! Har du redan nu några planer över hur du kommer lägga upp träningen?
Jag kör på principen att man bör träna på det man ska bli bra på

Tyvärr så kan man ju inte satsa 100% på bara en sak utan tycker om att träna så mycket olika att ibland så har man tränat för lite på det som man borde fokuserat på. Variation tror jag är jättebra men att försöka gå ner i vikt samtidigt som man vill bygga muskler/rehabträna vet jag med egen erfarenhet att det inte är så lyckat.

Hade tänkt satsa mer på styrka nu några veckor och samtidigt trappa upp skidåkningen ordentligt som cardio så fort som möjligt men eftersom jag har anmält mig till nästa års Gbg-varv så måste jag lägga något pass i veckan på löpning oxå så fort som knät är bättre.

Förhoppningsvis så får jag tag på en billig trainer så att jag kan sitta och nöta i vardagsrummet. Gissar att det är bra att kroppen är förberedd för de långpassen som man kommer börja med till våren

Gammal 2010-10-07, 19:04   #894
944RS
Musklig

944RSs avatar

Imorgon blir det massor med timmar i bilen då vi ska upp till Dalarna över helgen för att träffa lillebror, barndop, barnkalas och vuxenkalas! Hur faan ska jag lyckats hålla vikten

Gammal 2010-10-07, 20:27   #895
Bendermannen
Registered User

Bendermannens avatar

Citat:
Jag kör på principen att man bör träna på det man ska bli bra på

Tyvärr så kan man ju inte satsa 100% på bara en sak utan tycker om att träna så mycket olika att ibland så har man tränat för lite på det som man borde fokuserat på. Variation tror jag är jättebra men att försöka gå ner i vikt samtidigt som man vill bygga muskler/rehabträna vet jag med egen erfarenhet att det inte är så lyckat.
Håller med om att variation är klart roligast samt känns bäst för det allmänna välbefinnandet.

Citat:
Hade tänkt satsa mer på styrka nu några veckor och samtidigt trappa upp skidåkningen ordentligt som cardio så fort som möjligt men eftersom jag har anmält mig till nästa års Gbg-varv så måste jag lägga något pass i veckan på löpning oxå så fort som knät är bättre.

Förhoppningsvis så får jag tag på en billig trainer så att jag kan sitta och nöta i vardagsrummet. Gissar att det är bra att kroppen är förberedd för de långpassen som man kommer börja med till våren
Kör också på försök till att öka på i styrka (åtminstone fram tills jul) sen blir det lite mer fokus på att komma i form utseendemässigt och satsa på de olika klassikerloppen.
Gammal 2010-10-10, 20:27   #896
Bendermannen
Registered User

Bendermannens avatar

Så... Hur går det med rullskideåkandet?
Gammal 2010-10-11, 17:05   #897
944RS
Musklig

944RSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Bendermannen Visa inlägg
Så... Hur går det med rullskideåkandet?
Som heltidsarbetande småbarnsförälder så har man ju inte alltid så mycket tid över till träning under den tiden på dygnet då solen visar sig. Så tyvärr har det inte blivit någon form utav träning på en hel vecka. Även den här veckan har frugan fullt upp på jobbet så jag måste hämta ungarna varje dag och även sköta mat/läggning MINST 4 vardagar.

Sedan är mitt knä faktiskt inte bättre utan det känns hela tiden

Hur går det själv då? Har du fått tag på utrustning?

Gammal 2010-10-11, 19:31   #898
Bendermannen
Registered User

Bendermannens avatar

Citat:
Som heltidsarbetande småbarnsförälder så har man ju inte alltid så mycket tid över till träning under den tiden på dygnet då solen visar sig. Så tyvärr har det inte blivit någon form utav träning på en hel vecka. Även den här veckan har frugan fullt upp på jobbet så jag måste hämta ungarna varje dag och även sköta mat/läggning MINST 4 vardagar.

Sedan är mitt knä faktiskt inte bättre utan det känns hela tiden

Hur går det själv då? Har du fått tag på utrustning?
Aj aj!

Turgubbe som jag är så har min fru möjlighet att ställa upp något enormt vad det gäller min träning, vilket jag är otroligt glad över!

Men det kanske är lika bra att vila lite från tränandet i ditt fall i vilket fall som helst eftersom du har känningar i knät?

Har fått avi om rullskidorna, men inte hunnit hämta ut dom ännu. Tack för en smidigt genomförd affär! Nu blir det till att jaga rätt på bindningar och pjäxor. Har börjat spana en del på annonser på blocket vad det gäller skidor för att se om man kan göra någon bra paketdeal, men inser att jag måste börja kolla upp vad för typ av bindningar man ska ha, längd på skidor etc.
Gammal 2010-10-12, 17:39   #899
944RS
Musklig

944RSs avatar

Oj oj oj! Jag kommer ha grym träningsvärk i flera dagar efter dagens styrkeövningar!

Körde igenom så mycket jag orkade på 60min idag här hemma med fokus på rehab för knä/ben och mycket axlar.

Gammal 2010-10-13, 08:32   #900
944RS
Musklig

944RSs avatar

Inte helt oväntat så är låren lita kraftlösa och stela idag

Är hemma och VABar idag så det kommer bli ett försök till en riktig VLCdag. Tänkte ställa mig på vågen imorgon med en rejält tom mage nämligen.

Passade oxå på att ta första kontakten med sjukvården ang. min rygg som nu har varit dålig i flera månader. Inte helt oväntat så tyckte hon att jag skulle vända mig till en sjukgymnast men eftersom jag inte var helt nöjd med det så fick jag en tid hos doktorn i eftermiddag. Att doktorn bara kommer rekomenderar vila och värktabletter är kanske inte någon större skräll men det har jag ju gjort nu i flera månader så något mer hoppas jag nog att vi kan komma fram till.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:11.