2010-10-06, 18:35
|
|
Punani
Reg.datum: Jun 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Vet inte. Ingen aning vilket som skulle ge störst skillnad i muskelökningar efter en viss tid, eller hur stor den skillnaden skulle vara.
|
har jag förstått det rätt om EAA är vitaminer? (inte läst igenom sidan innan, de är jag för trött för)
|
|
|
2010-10-06, 18:36
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av benacii
har jag förstått det rätt om EAA är vitaminer? (inte läst igenom sidan innan, de är jag för trött för)
|
Nej. Då har du missförstått helt.
|
|
|
2010-10-06, 18:39
|
|
Registered BAWS!
Reg.datum: Oct 2009
|
Citat:
|
Räcker att du läser 2-3 rader på första.
|
|
|
2010-10-06, 18:44
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av a-johansson
Varför måste du begränsa dina antal intag av vassle över dagen? Det handlar mer om näringstiming på tiden runt träning. Jag skulle utnyttja näringsfönstret med ett intakt protein. EAA före, vassle efter och sen fylla på med mat.
|
Hur menar du med begränsningen?
Mat äter jag nästan alltid efter gymet, det är alltså inte typ 4h mellan mat och avslutat pass.
Citat:
Vet inte. Ingen aning vilket som skulle ge störst skillnad i muskelökningar efter en viss tid, eller hur stor den skillnaden skulle vara.
|
Huget som stucket hur man lägger upp det mao?
|
|
|
2010-10-06, 18:46
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av al3ks
Hur menar du med begränsningen?
Mat äter jag nästan alltid efter gymet, det är alltså inte typ 4h mellan mat och avslutat pass.
|
Jag menar, varför bara säga att du ska ta 1-2-3 proteindrinkar per dag, det säger ju inget om ditt totala proteinintag vilket påverkar lika mycket (positiv proteinbalans). Ta såpass många så att du kommer upp i ditt proteinintag per dag, oavsett om du behöver ta 0 eller 10 drinkar för det.
Det jag tror Grub menar, är att han inte vet om EAA eller Vassle är bäst för muskeluppbyggnad, alltså hur dina olika alternativ påverkar.
|
|
|
2010-10-06, 18:50
|
|
Banned User
|
Citat:
|
Haha
|
|
|
2010-10-06, 18:52
|
|
Punani
|
hehe märkte hur dum fråga jag nyss ställde och tog tummen ur arslet och läste. mycket intressant. känner mig mer insatt och kommer nog beställa mig en burk i veckan tsm med vassle
|
|
|
2010-10-06, 19:00
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av a-johansson
Jag menar, varför bara säga att du ska ta 1-2-3 proteindrinkar per dag, det säger ju inget om ditt totala proteinintag vilket påverkar lika mycket (positiv proteinbalans). Ta såpass många så att du kommer upp i ditt proteinintag per dag, oavsett om du behöver ta 0 eller 10 drinkar för det.
Det jag tror Grub menar, är att han inte vet om EAA eller Vassle är bäst för muskeluppbyggnad, alltså hur dina olika alternativ påverkar.
|
Nej det är iofs sant. Helt rätt. Men eftersom jag inte väger mat och så och har kass uppskattningsförmåga så vet jag inte exakt hur mycket protein jag får i mig exkl. drinkarna. Antalet 3 har jag lagt mig på bara av ren instinkt. Tycker att det låter som en rimlig dos och det tär inte för mycket på plånboken..
|
|
|
2010-10-07, 22:48
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2009
|
Skopan som följer med esa pro, tror det står 25 ml på den. Är en full skopa ca 12 gram?
|
|
|
2010-10-08, 07:40
|
|
Workaholic
Reg.datum: Jul 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av remindme
Skopan som följer med esa pro, tror det står 25 ml på den. Är en full skopa ca 12 gram?
|
Brukar stå på burken, men ja det tror jag, men sen om det är 12g rent EAA eller 12g smaksatt EAA är en annan femma
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
|
|
|
2010-10-08, 10:02
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2010
|
Tänkte börja med gainer, kör sedan tidigare med EAA, går väl bra att ta gainer tillsammans med EAA efter träning eller hur?
|
|
|
2010-10-08, 12:44
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Det har ingen negativ effekt, men det känns lite onödigt. Du får inte dubbel stimulans av proteinsyntesen av flera aminosyrekällor. EAA stimulerar den till fullo, så om du känner att du behöver kolhydrat, kan du köpa ett rent kolhydratpulver (maltodextrin) eller äta något kolhydratrikt till aminosyrorna i stället.
|
|
|
2010-10-08, 13:29
|
|
Registered User
|
Citat:
Det har ingen negativ effekt, men det känns lite onödigt. Du får inte dubbel stimulans av proteinsyntesen av flera aminosyrekällor. EAA stimulerar den till fullo, så om du känner att du behöver kolhydrat, kan du köpa ett rent kolhydratpulver (maltodextrin) eller äta något kolhydratrikt till aminosyrorna i stället.
|
Du vet inte ifall det finns studier som jämför post workout EAA/BCAA vs EAA/BCAA + Vassle protein?
|
|
|
2010-10-08, 13:32
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
|
|
|
2010-10-08, 14:06
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2010
|
Citat:
|
Tjenare King Grub.
Det var mer att jag vill gå upp i vikt några kilo varav gainer. Är ute efter kolhydraterna och fick diet pro och super gainer gratis av en kompis.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:42.
|

|