Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-10-06, 18:35   #2446
benacii
Punani

benaciis avatar

Reg.datum: Jun 2010
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Vet inte. Ingen aning vilket som skulle ge störst skillnad i muskelökningar efter en viss tid, eller hur stor den skillnaden skulle vara.
har jag förstått det rätt om EAA är vitaminer? (inte läst igenom sidan innan, de är jag för trött för)
benacii är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-06, 18:36   #2447
a-johansson
Registered User

a-johanssons avatar

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
Ursprungligen postat av benacii Visa inlägg
har jag förstått det rätt om EAA är vitaminer? (inte läst igenom sidan innan, de är jag för trött för)
Nej. Då har du missförstått helt.
a-johansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-06, 18:39   #2448
Crocker
Registered BAWS!

Crockers avatar

Reg.datum: Oct 2009
Citat:
Räcker att du läser 2-3 rader på första.
Crocker är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-06, 18:44   #2449
al3ks
Registered User

al3kss avatar

Reg.datum: Sep 2010
Citat:
Ursprungligen postat av a-johansson Visa inlägg
Varför måste du begränsa dina antal intag av vassle över dagen? Det handlar mer om näringstiming på tiden runt träning. Jag skulle utnyttja näringsfönstret med ett intakt protein. EAA före, vassle efter och sen fylla på med mat.
Hur menar du med begränsningen?
Mat äter jag nästan alltid efter gymet, det är alltså inte typ 4h mellan mat och avslutat pass.

Citat:
Vet inte. Ingen aning vilket som skulle ge störst skillnad i muskelökningar efter en viss tid, eller hur stor den skillnaden skulle vara.
Huget som stucket hur man lägger upp det mao?
al3ks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-06, 18:46   #2450
a-johansson
Registered User

a-johanssons avatar

Citat:
Ursprungligen postat av al3ks Visa inlägg
Hur menar du med begränsningen?
Mat äter jag nästan alltid efter gymet, det är alltså inte typ 4h mellan mat och avslutat pass.
Jag menar, varför bara säga att du ska ta 1-2-3 proteindrinkar per dag, det säger ju inget om ditt totala proteinintag vilket påverkar lika mycket (positiv proteinbalans). Ta såpass många så att du kommer upp i ditt proteinintag per dag, oavsett om du behöver ta 0 eller 10 drinkar för det.
Det jag tror Grub menar, är att han inte vet om EAA eller Vassle är bäst för muskeluppbyggnad, alltså hur dina olika alternativ påverkar.
a-johansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-06, 18:50   #2451
JoeyP
Banned User

Citat:
Haha
JoeyP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-06, 18:52   #2452
benacii
Punani

benaciis avatar

hehe märkte hur dum fråga jag nyss ställde och tog tummen ur arslet och läste. mycket intressant. känner mig mer insatt och kommer nog beställa mig en burk i veckan tsm med vassle
benacii är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-06, 19:00   #2453
al3ks
Registered User

al3kss avatar

Reg.datum: Sep 2010
Citat:
Ursprungligen postat av a-johansson Visa inlägg
Jag menar, varför bara säga att du ska ta 1-2-3 proteindrinkar per dag, det säger ju inget om ditt totala proteinintag vilket påverkar lika mycket (positiv proteinbalans). Ta såpass många så att du kommer upp i ditt proteinintag per dag, oavsett om du behöver ta 0 eller 10 drinkar för det.
Det jag tror Grub menar, är att han inte vet om EAA eller Vassle är bäst för muskeluppbyggnad, alltså hur dina olika alternativ påverkar.
Nej det är iofs sant. Helt rätt. Men eftersom jag inte väger mat och så och har kass uppskattningsförmåga så vet jag inte exakt hur mycket protein jag får i mig exkl. drinkarna. Antalet 3 har jag lagt mig på bara av ren instinkt. Tycker att det låter som en rimlig dos och det tär inte för mycket på plånboken..
al3ks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-07, 22:48   #2454
remindme
Registered User

remindmes avatar

Reg.datum: Aug 2009
Skopan som följer med esa pro, tror det står 25 ml på den. Är en full skopa ca 12 gram?
remindme är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-08, 07:40   #2455
MrBoris
Workaholic

MrBoriss avatar

Reg.datum: Jul 2004
Citat:
Ursprungligen postat av remindme Visa inlägg
Skopan som följer med esa pro, tror det står 25 ml på den. Är en full skopa ca 12 gram?
Brukar stå på burken, men ja det tror jag, men sen om det är 12g rent EAA eller 12g smaksatt EAA är en annan femma
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
MrBoris är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-08, 10:02   #2456
Telles
Registered User

Reg.datum: Mar 2010
Tänkte börja med gainer, kör sedan tidigare med EAA, går väl bra att ta gainer tillsammans med EAA efter träning eller hur?
Telles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-08, 12:44   #2457
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Det har ingen negativ effekt, men det känns lite onödigt. Du får inte dubbel stimulans av proteinsyntesen av flera aminosyrekällor. EAA stimulerar den till fullo, så om du känner att du behöver kolhydrat, kan du köpa ett rent kolhydratpulver (maltodextrin) eller äta något kolhydratrikt till aminosyrorna i stället.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-08, 13:29   #2458
Anabolismus
Registered User

Anabolismuss avatar

Citat:
Det har ingen negativ effekt, men det känns lite onödigt. Du får inte dubbel stimulans av proteinsyntesen av flera aminosyrekällor. EAA stimulerar den till fullo, så om du känner att du behöver kolhydrat, kan du köpa ett rent kolhydratpulver (maltodextrin) eller äta något kolhydratrikt till aminosyrorna i stället.
Du vet inte ifall det finns studier som jämför post workout EAA/BCAA vs EAA/BCAA + Vassle protein?
Anabolismus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-08, 13:32   #2459
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15256687

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-08, 14:06   #2460
Telles
Registered User

Reg.datum: Mar 2010
Citat:

Tjenare King Grub.

Det var mer att jag vill gå upp i vikt några kilo varav gainer. Är ute efter kolhydraterna och fick diet pro och super gainer gratis av en kompis.
Telles är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:42.