Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-09-28, 20:05   #166
Cilia
Kolos egen surtant

Cilias avatar

Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
Citat:
Ursprungligen postat av grandios83 Visa inlägg
Det är rent skitsnack. De flesta invandrare som kommer till Sverige är rent pack som knappt kan överleva i sina egna hemländer. Men det finns så klart undantag, men sanningen är att det är så därför att människor som vill komma hit och jobba inte får det.

Det är verkligen människor i bottenträsket av slasket som man släpper in i Sverige. Sjuka, fula, smutsiga, gamla som inte är arbetsdugliga med stenålders mentalitet. Jag menar vilket land tar frivilligt emot mängder av burkabärande somalier som dessutom är analfabeter? Helt otroligt egentligen.

Eller religiösa fanatiker från Irak som inte skulle tveka en sekund på att hugga huvudet av dig(bokstavligen) om de fick chansen?

Vad är tanken med att släppa in det här packet undrar jag verkligen?

Stoppa alla sk. "flyktingar" och anhöriginvandring helt och börja med riktig arbetskraftsinvandring där man kollar upp allt innan man släpper in någon alltså brottsregister, hälsa(sjukdomar HIV osv), arbetslivserfarenhet, utbildning osv.

Det skulle gynna Sverige något enormt men som man gör nu när det väller in pack kommer ruinera det här landet i längden. Svenska politiker lever i en fantasivärld verkligen, speciellt Mona Sahlin.

Det är klart att folk lackar ur och röstar på SD, vilket är synd men det finns ju inget annat alternativ.

Har själv blivit drabbad av diskriminering osv för att andra förknippat mig med det skitfolket som väller in när jag inte har något med de att göra och det gör mig förbannad.

Mvh
Vilket jäkla inlägg. Jag hoppas du skäms när du nyktrar till alt att detta inlägg raderas. Jag har aldrig tryckt på rapporteringsknappen men nu är jag mycket nära att göra det.

Dessutom har du inga bevis för det du säger.
Gammal 2010-09-28, 20:10   #167
MasterChief
Världens Största Kyk®

MasterChiefs avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Det är rent skitsnack. De flesta invandrare som kommer till Sverige är rent pack som knappt kan överleva i sina egna hemländer. Men det finns så klart undantag, men sanningen är att det är så därför att människor som vill komma hit och jobba inte får det.

Det är verkligen människor i bottenträsket av slasket som man släpper in i Sverige. Sjuka, fula, smutsiga, gamla som inte är arbetsdugliga med stenålders mentalitet. Jag menar vilket land tar frivilligt emot mängder av burkabärande somalier som dessutom är analfabeter? Helt otroligt egentligen.

Eller religiösa fanatiker från Irak som inte skulle tveka en sekund på att hugga huvudet av dig(bokstavligen) om de fick chansen?

Vad är tanken med att släppa in det här packet undrar jag verkligen?

Stoppa alla sk. "flyktingar" och anhöriginvandring helt och börja med riktig arbetskraftsinvandring där man kollar upp allt innan man släpper in någon alltså brottsregister, hälsa(sjukdomar HIV osv), arbetslivserfarenhet, utbildning osv.

Det skulle gynna Sverige något enormt men som man gör nu när det väller in pack kommer ruinera det här landet i längden. Svenska politiker lever i en fantasivärld verkligen, speciellt Mona Sahlin.

Det är klart att folk lackar ur och röstar på SD, vilket är synd men det finns ju inget annat alternativ.

Har själv blivit drabbad av diskriminering osv för att andra förknippat mig med det skitfolket som väller in när jag inte har något med de att göra och det gör mig förbannad.

Mvh
Först raljerar du i generella termer om "packet/bottenträsket/smutsiga/fula" sen tycker du det är synd att folk röstar på SD?
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-28, 20:18   #168
Ignatius72
Gubbe

Ignatius72s avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Cilia Visa inlägg
Nu låter du nästan som en SD som pratar om invandrare.

Det går att jobba så man når breda grupper och det görs också. De som nyttjar de skattefinansierade kulturinstitutionerna är inte så enkelriktade som du tror. Det är bredare grupper. Men en sak är säker, det är mest kvinnor.
Klart att det går att jobba mot bredare grupper. Men jag vill påstå att det inte direkt görs idag. Man subventionerar grupper som redan är intresserade och som har finanserna att betala det själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
Ignatius72 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-28, 20:25   #169
John M
Registered User

John Ms avatar

Reg.datum: Feb 2002
grandios83: Klaga på att folk är fula och stänga ute dom ifrån Sverige låter bara jävligt dumt.

Det måste du hålla med om!

Sen är jag för en liknande invandringspolitik som USA har. Flest invandrare i världen, men förmodligen också dom hårdaste kraven.
John M är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-28, 20:26   #170
Khyron_
His Divine Shadow

Khyron_s avatar

Reg.datum: May 2007
Citat:
Ursprungligen postat av shut teh face Visa inlägg
Dessa fyra år kommer dock inte mycket hända, då miljöpartiet kommer samarbeta med alliansen i frågor som rör invandringspolitiken.

Det återstår att se om SD ökar sitt stöd ytterligare vid nästa val.
Fast nu verkar det som om de ska samarbeta med sossarna vilket bara kommer gynna Sverigedemokraterna.
Khyron_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-28, 21:19   #171
ekmanc
Registered User

Reg.datum: Aug 2007
Så om man som människa inte är duktig, driftig och "producerar" så har man inget värde överhuvudtaget?

Mycket intressant människosyn måste jag säga...
ekmanc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-28, 21:28   #172
Andy.da.wohoo
Fick höra en rolig historia

Andy.da.wohoos avatar

Reg.datum: May 2007
Citat:
Ursprungligen postat av ekmanc Visa inlägg
Så om man som människa inte är duktig, driftig och "producerar" så har man inget värde överhuvudtaget?

Definiera gärna din människosyn samt en människas värde.

Jag är bara nyfiken.
Bänkpress: 130kg, Knäböj: 175kg, Marklyft: 212,5kg, Vikt: 78kg
Andy.da.wohoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-28, 21:34   #173
ha:cl
Registered User

ha:cls avatar

Reg.datum: Jan 2008
Citat:
Vet du det finns en väldigt bra teori om naturligt urval av Darwin som du borde läsa in dig på.

De människor som Sverige väljer att släppa förtjänar ärligt talat inte att leva, men i Sverige lever de gott på bidrag och parasiterar så gott de kan.

Tror du dessa människor bryr sig överhuvudtaget om det här landet?

Samtidigt väljer Sverige att stänga ute folk som skulle kunna uträtta väldigt mycket bra för Sverige, unga och driftiga människor. Dessa människor skulle inte bara kunna bidra till välfärden, de skulle också kunna hjälpa till med att skapa jobb osv.

Men istället väljer Sverige att släppa in det pack jag beskrivit redan och det är för mig helt obegripligt.

Jag kan förstå att det är svårt för dig att ta till dig det jag skriver, är man uppvuxen i Sverige och aldrig upplevt den verklighet dessa människor kommer ifrån så är det svårt.

Mvh
Frågan är snarare hur insatt du är i evolutionsteorin.

Fortsätt skriva inlägg, det är helt underbart!
ha:cl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-28, 21:40   #174
Rexxar
Registered User

Rexxars avatar

Reg.datum: Jul 2009
Citat:
Vet du det finns en väldigt bra teori om naturligt urval av Darwin som du borde läsa in dig på.

De människor som Sverige väljer att släppa förtjänar ärligt talat inte att leva, men i Sverige lever de gott på bidrag och parasiterar så gott de kan.

Samtidigt väljer Sverige att stänga ute folk som skulle kunna uträtta väldigt mycket bra för Sverige, unga och driftiga människor. Dessa människor skulle inte bara kunna bidra till välfärden, de skulle också kunna hjälpa till med att skapa jobb osv.

Men istället väljer Sverige att släppa in det pack jag beskrivit redan och det är för mig helt obegripligt.

Jag kan förstå att det är svårt för dig att ta till dig det jag skriver, är man uppvuxen i Sverige och aldrig upplevt den verklighet dessa människor kommer ifrån så är det svårt.

Mvh
Suck på dina inlägg... Du tror inte det har med integrationen att göra? Att de som kommer hit inte får en chans att leva och lära sig att leva som svenskar? Majoriteten som kommer hit bosätter sig i förorten, som redan har en överrepresentation av invandrare. En integration blir mer eller mindre omöjlig, och vi får en "vi/dem"-situation som inte är önskvärt.

Det är fel att dra alla över en kam som du gör. Det är inte fel på individerna, utan felet ligger i integrationen.
Gammal 2010-09-28, 21:46   #175
Cilia
Kolos egen surtant

Cilias avatar

Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72 Visa inlägg
Klart att det går att jobba mot bredare grupper. Men jag vill påstå att det inte direkt görs idag. Man subventionerar grupper som redan är intresserade och som har finanserna att betala det själv.
Det görs massor. Kanske inte i Skåne men på många andra håll i Sverige.

Citat:

Mvh
Det är så mycket hat i dina inlägg så man blir rädd. Riktigt obehagligt.

Jag tolkar det så att du är invandrare och blivit utsatt för rasism och det är inte lätt att se innåt så istället tittar du utåt för att hitta någon vars fel det är att några hatar invandrare och det måste ju vara dom som du anser vara lägre stående än dig själv. Så du riktar hatet emot dom istället för att bearbeta dina känslor och realisera att de som utsatte dig för rasism är de som har fel.
Gammal 2010-09-28, 21:47   #176
grandios83
Banned User

Reg.datum: Feb 2010
Citat:
Ursprungligen postat av ekmanc Visa inlägg

Bravo. Du har jag begripit precis vad det handlar om. Har man förutsättningar(ej handikapp osv) och inte gör något utav de ska man dö så enkelt är det. Dessa människor som Sverige öser in kan man jämföra med patienter som är är uppkopplade till livsuppehållande maskiner, de lever fast det egentligen inte borde göra det och gör det på bekostnad av andra som betalar skatt. De har absolut ingenting att tillföra.

Men det gäller såväl svenskar som invandrare.

Som jag skrev tidigare de människor som Sverige släpper in är i botten av träsket man kan hitta runt om i världen. De skulle aldrig ha någon chans att komma in i länder som tillämpar arbetskraftsinvandring men till Sverige välkomnas de med öppna armar och överöses med bidrag.

Mvh
grandios83 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-28, 21:50   #177
ekmanc
Registered User

Reg.datum: Aug 2007
Det innebär alltså att det enda som är viktigt i livet är att vara en hamster i hjulet och producera producera producera för statens bästa, alla andra saker man kan göra som människa är värdelösa?

Isåfall kan vi ju lägga ner direkt och dö allihop, varför fortsätta ge konstgjord andning till något som du i grunden anser är fullständigt meningslöst?
ekmanc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-28, 21:51   #178
Rexxar
Registered User

Rexxars avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Andy.da.wohoo Visa inlägg
Definiera gärna din människosyn samt en människas värde.

Jag är bara nyfiken.
Låt oss göra tvärtom och utgå från att en person som producerar är det bästa vi kan tänka oss.

Vi får då ett samhälle där alla individer arbetar åt staten. Valen individen gör ska ALLTID vara för statens bästa. Allt som innebär en risk för individen är ett hot mot staten. Därför eliminerar staten riskerna med att instifta lagar mot individens mer riskfyllda val, t.ex. skateboarding, ishockey, alkohol, you name it. Eftersom om individerna skadas så skadas staten. En individ som är skadad gör ingen nytta för staten. Därför vore det bästa för staten att alla individer lever ett så säkert liv som möjligt och att deras frihet begränsas. Individen blir ett verktyg för staten.

Ett samhälle som vi vill leva i?
Gammal 2010-09-28, 21:57   #179
Rexxar
Registered User

Rexxars avatar

Citat:
Bravo. Du har jag begripit precis vad det handlar om. Har man förutsättningar(ej handikapp osv) och inte gör något utav de ska man dö så enkelt är det. Dessa människor som Sverige öser in kan man jämföra med patienter som är är uppkopplade till livsuppehållande maskiner, de lever fast det egentligen inte borde göra det och gör det på bekostnad av andra som betalar skatt. De har absolut ingenting att tillföra.
Döda alla pensionärer och sno deras pengar? Dom jobbar trots allt inte längre.

Citat:
Som jag skrev tidigare de människor som Sverige släpper in är i botten av träsket man kan hitta runt om i världen. De skulle aldrig ha någon chans att komma in i länder som tillämpar arbetskraftsinvandring men till Sverige välkomnas de med öppna armar och överöses med bidrag.

Mvh
Som sagt, fel på integrationen, inte människorna.
Gammal 2010-09-28, 22:00   #180
Herr Oberst
Registered User

Herr Obersts avatar

Reg.datum: Jan 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Matte_Maiden Visa inlägg
Edit: Jadu, han kommenterar ju inte själva innehållet mer än att det är heltäckande. Att copy-paste:a lite från båda sidor gör inte en skuggbudget bra. Han håller sig ju ifrån frågan huruvida den är rimlig, vilket är det som är intressant eftersom det som sagt är ganska enkelt att kopiera de fina snuttarna från andras politik och göra en fin kladdkaka utan täckning därav.
Nu äntligen ska du få ditt svar. Det blir rätt kort och enkelt. Lyssna från 2.20 och framåt.
Som jag förstår det så tror sig SD ha räknat snällt gällande invandringskostnaden. Borg och dom andra partiska kritikerna hävdar naturligtvis motsatsen då ingen politiker gillar att hylla motståndaren. SD hoppas kunna bringa klarhet i frågan nu när man skaffat sig möjligheter till det.

Skulle det sen funnits riktigt uppenbara brister i budgeten så skulle nog Sannerstedt påtalat det i inslaget
Herr Oberst är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:28.