Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-07-17, 22:09   #481
Paradiddle
Registered User

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Ursprungligen postat av jonne_15 Visa inlägg
Nu bytte jag till Excel 2003 istället och det funkade inte det heller. Det funkar säkert man jag fattar ingenting haha
http://data.fuskbugg.se/skalman01/noobexcel.jpg
Jag antar att man ska söka efter livsmedlet i den rutan som är markerat med rött på bilden, men när jag trycker där så kommer den rutan upp som visas på bilden. Gjorde som det stod, d.v.s. ta bort skyddet. Tools --> Protection --> Unprotect Sheet. Då gick det bra att klicka i den rutan (den rödmarkerade) och skriva utan att varningen kommer upp. Men när man skriver något i den rutan så redigerar man bara namnet på livsmedlet. Så antar att det inte heller är sökrutan då? Haha jag är totalt värdelös när det gäller sånt här. Någon som kan hjälpa mig? Blev lite luddigt, hoppas ni förstår.
Hmm kanske bara jag men jag tror inte du har nåt att göra i den rutan och fliken "slv_data..."? om du vill lägga till produkter gör du det i fliken egna data och annars så skriver du typ mjölk och enter så får du upp en lista med alla ord som stämmer in på mjölk och får fram en himla massa. Eller har jag missförstått dig?
Paradiddle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-19, 19:18   #482
jonne_15
Registered User

jonne_15s avatar

Reg.datum: Feb 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Paradiddle Visa inlägg
Hmm kanske bara jag men jag tror inte du har nåt att göra i den rutan och fliken "slv_data..."?
Men vart ska man annars söka efter livsmedel? Finns ju ingen annan flik heller där man kan söka.
Citat:
om du vill lägga till produkter gör du det i fliken egna data och annars så skriver du typ mjölk och enter så får du upp en lista med alla ord som stämmer in på mjölk och får fram en himla massa. Eller har jag missförstått dig?
Jo jag vet att man lägger till egna livsmedel i fliken "egna data".
Men problemet är ju att jag inte kan söka efter mjölk (eller något annat livsmedel) nånstans. Finns ju typ bara den rutan som jag visade på bilden (den rödmarkerade) att skriva nånting i. Men du såg ju vad som hände när jag skrev nått där i. Så vad ska jag göra?
jonne_15 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-21, 08:03   #483
Paradiddle
Registered User

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Ursprungligen postat av jonne_15 Visa inlägg
Men vart ska man annars söka efter livsmedel? Finns ju ingen annan flik heller där man kan söka. Jo jag vet att man lägger till egna livsmedel i fliken "egna data".
Men problemet är ju att jag inte kan söka efter mjölk (eller något annat livsmedel) nånstans. Finns ju typ bara den rutan som jag visade på bilden (den rödmarkerade) att skriva nånting i. Men du såg ju vad som hände när jag skrev nått där i. Så vad ska jag göra?
Jag hade problem att få det att fungera förut men detta löste det:
Citat:
Yes! Fick det att fungera! Fick upp denna felruta tidigare:

"Den här arbetsboken har förlorat sitt VBA-projekt, sina ActiveX-kontroller och alla andra programmeringsbara funktioner."

Trodde att man skulle fippla lite med makron men efter lite googlande så visade det sig att jag inte hade VBA för Office-program installerat så efter man lade till så funkar allt prima

http://support.microsoft.com/kb/282847/sv

Yay!
Vad händer när du skriver tex mjölk under Frukost på tex Måndagsfliken? Får du nån felruta då?
Paradiddle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-16, 21:59   #484
puppztah
Registered User

puppztahs avatar

Reg.datum: Jun 2007
fattar åssit av de här.. hur gör man för att lägga in tex proteindrink på måndag- frukost? står #MAKRO? nästan i alla rutor fast jag har aktiverat de
Jag bryr mig egentligen inte om hur mycket jag bänkar, då jag inte ska slåss.
Citat:
Ursprungligen postat av rolf Visa inlägg
Det enda smithen duger till är rack-chins, isometrisk bänk och klähängare.
puppztah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-18, 12:00   #485
Morrris
Jag har klamydia

Morrriss avatar

Reg.datum: Jan 2008
Skulle någon kunna vara snäll och lägga upp filen på en fungerande server?

Tack

Blev medlem på Kolozzeum och allt jag fick av Piranha var den här förbannade klamydian.
Morrris är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-18, 12:02   #486
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

Reg.datum: Apr 2006
Länken i första inlägget fungerar.
Gammal 2010-08-20, 14:17   #487
frippe33
Registered User

Reg.datum: Jan 2010
Grymt bra mall och jävlar vad mycket fett och vad lite kolhydrater jag får i mig mot vad jag trodde.

Undrar dock över "Tonfisk i vatten avrunnen". Alla värden i tabellen stämmer med det jag läser på ICAs burk. På burken står det att vikten är 185g varav 150g tonfisk. Ska jag då föra in 185g eller 150g när jag ätit allt?

Värdet på "vatten" i tabellen verkar inte ha någon funktion när jag lägger till egna varor i tabellen. Samma för er andra?
frippe33 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-20, 14:32   #488
Dreas
Maaaaaaat!

Dreass avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av frippe33 Visa inlägg
Grymt bra mall och jävlar vad mycket fett och vad lite kolhydrater jag får i mig mot vad jag trodde.

Undrar dock över "Tonfisk i vatten avrunnen". Alla värden i tabellen stämmer med det jag läser på ICAs burk. På burken står det att vikten är 185g varav 150g tonfisk. Ska jag då föra in 185g eller 150g när jag ätit allt?

Värdet på "vatten" i tabellen verkar inte ha någon funktion när jag lägger till egna varor i tabellen. Samma för er andra?
Läs vad du skrivit igen så tror jag du ser svaret.

"Tonfisk i vatten avrunnen". Alltså 185g med vatten, avrunnen väger den 150g. Men har du icas tonfisk har du ju mer exakta värden där på den. Fast de jag köper på Konsum har nästan samma så jag bryr mig inte om att lägga in fler.

Du kan ju lägga in egna då du har en egen flik för det. Jättelätt idag då det mesta har innehållsförteckning med kcal per 100g angett och makronutrienter.
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-21, 20:49   #489
KalleTeodor
Dödgrävarn

KalleTeodors avatar

Reg.datum: Jun 2010
förstår inte hur det funkar
KalleTeodor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-23, 11:43   #490
frippe33
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Dreas Visa inlägg
Läs vad du skrivit igen så tror jag du ser svaret.

"Tonfisk i vatten avrunnen". Alltså 185g med vatten, avrunnen väger den 150g. Men har du icas tonfisk har du ju mer exakta värden där på den. Fast de jag köper på Konsum har nästan samma så jag bryr mig inte om att lägga in fler.

Du kan ju lägga in egna då du har en egen flik för det. Jättelätt idag då det mesta har innehållsförteckning med kcal per 100g angett och makronutrienter.
Tackar. Ville bara vara säker. På Abbas burk stod det lite tydligare förklarat att näringsinnehållet gäller på de 150g tonfisk utan vatten.
frippe33 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-23, 12:37   #491
ikonane
Registered User

ikonanes avatar

Finns det en senare version än den i förstaposten? Har kollat några sidor bak i tråden men det leder endast till döda länkar.

För den i förstaposten har endast 19 olika livsmedel.

Tack!
ikonane är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-23, 20:59   #492
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Ursprungligen postat av ikonane Visa inlägg
Finns det en senare version än den i förstaposten? Har kollat några sidor bak i tråden men det leder endast till döda länkar.

För den i förstaposten har endast 19 olika livsmedel.

Tack!
Under fliken slv_data ligger livsmedeln och de är betydligt fler än 19... Däremot är det inte den nyaste databasen från SLV längre, och hur man uppdaterar har jag ingen aning om.

Det kan säkert någon som kan Excel
Gammal 2010-08-24, 00:52   #493
ikonane
Registered User

ikonanes avatar

Citat:
Ursprungligen postat av LadyG Visa inlägg
Under fliken slv_data ligger livsmedeln och de är betydligt fler än 19... Däremot är det inte den nyaste databasen från SLV längre, och hur man uppdaterar har jag ingen aning om.

Det kan säkert någon som kan Excel
Ah, såg inte det, tack så mycket!
ikonane är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-17, 10:16   #494
shizzzle
Registered User

Reg.datum: Sep 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Qvintus Visa inlägg
Fattar inte riktigt på fliken "kalorier" Jag har fyllt i längd/vikt/ålder då står det (2238) där uppe. Sen under allt det där så står det 1865 (grund utan aktivitets nivå)

Är 2238 det som jag ska ha i mig för att stå helt still i vikt och 1865 det jag ska äta för att gå ner i vikt ? Fattar nada.
såg att Nelli, har detta programet, testade att ladda hem det, fast stod no files found:/ nån som har detta? Vill också ha där man kan se hur mycket kalorier man ska stoppa i sig för att behålla vikt samt gå ner i vikt

vore jättetacksam om jag fick hjälp
shizzzle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-17, 10:18   #495
shizzzle
Registered User

Reg.datum: Sep 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Nelli Visa inlägg
Hej Då finns filerna (både kill vs och tjej vs) att hämta här
http://www.speedyshare.com/849592621.html
DVS denna..
shizzzle är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:52.