Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-08-06, 14:28   #2041
newb123
Banned User

newb123s avatar

Reg.datum: Mar 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Ja: Konstig lista. Jag undrar lite över definitionerna av t.ex. "bad boy" och "äventyrare" (fick Göran Kropp fler erbjudanden än andra kändisar?), samt över vad den är baserad på.
En bad boy var en farlig kille. Fara var det som var mest magnetiskt tilldragande av alla egenskaper. En äventyrare var en farlig men samtidigt rolig kille.

Citat:
Ursprungligen postat av stevebc Visa inlägg
Vad är en bad boy enligt DeAngelo? En (halv)kriminell snubbe? Någon som är taskig mot kvinnor (män?)?
Ja, en halvt- eller helkriminell snubbe. Jo, taskig mot allt och alla.
newb123 är inte uppkopplad  
Gammal 2010-08-06, 14:29   #2042
Madame
Madamp!

Madames avatar

Reg.datum: Sep 2008
Citat:
Ursprungligen postat av newb123 Visa inlägg
Har bara skummat på ytan, men snappade upp något om vilka sorts killar som var attraktiva enligt DeAngelo för nåt halvår sen. I stora drag var det:

SJUKLIGT heta
Bad boys
Äventyrare
Urk, förmodligen den ohetaste kategorin i min bok

Citat:
Hetingar
Artister/Konstnärer
Casanova/Don Juan
Neje! "Vem fan tror han att han är? buzz off!" brukar vara min reaktion på den här kategorin.

Citat:
Kap
Företagsledare
Politiker
Lol, ett kap att ha nån som typ ÄR sitt jobb 24/7? nej tack.

Citat:
Reko killar
Villaägare
Lammkött
Vad killen bor i för typ av byggnad är ointressant, det kan vara pytterum i korridor, bostadsrätt i flott område, eller villa i vilket område som helst. Det som intresserar mig mer är hur det ser ut innanför väggarna, hur stämmningen är och hur det ser ut i hans hem säger mycket om killen. Det är varken fördel eller nackdel om det ser ut som i en inredningstidning eller helt ogenomtänkt, kan inte riktigt sätta fingret på vad jag gillar, vet när jag ser det, olika från kille till kille osv.

Lamkött intresserar mig icke, jag är ingen snusktant.

Kontenta: De flesta killar är ointressanta
Madame är inte uppkopplad  
Gammal 2010-08-06, 14:32   #2043
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Ja, en halvt- eller helkriminell snubbe. Jo, taskig mot allt och alla.
Okej, detta går emot lite principen att ett bra självförtroende är det viktiga. Många taskiga och fysiskt våldsamma människor jag stött på i mitt liv har haft väldigt dåligt självförtroende och ett behov att trycka ner människor i sin närhet. Ett stort behov att hävda sig också och ett rykte att tänka på.

Men visst, man har ju hört historier om kärleksbrev till interner och andra kriminella. Kanske är något som lockar vissa.

Citat:
Ursprungligen postat av Madame Visa inlägg
Kontenta: De flesta killar är ointressanta
Ja.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade

Senast redigerad av stevebc den 2010-08-06 klockan 14:34.
stevebc är inte uppkopplad  
Gammal 2010-08-06, 14:33   #2044
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen

ceejays avatar

Reg.datum: Oct 2007
have u ever been thinking about swinging the other way madame?
Gammal 2010-08-06, 14:35   #2045
G_lund
En påse med mos.

G_lunds avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Nu tänkte jag komma på nått bra skämt om swing och golf, men jag är för bakfull
G_lund är inte uppkopplad  
Gammal 2010-08-06, 14:39   #2046
newb123
Banned User

newb123s avatar

Citat:
Okej, detta går emot lite principen att ett bra självförtroende är det viktiga. Många taskiga och fysiskt våldsamma människor jag stött på i mitt liv har haft väldigt dåligt självförtroende och ett behov att trycka ner människor i sin närhet. Ett stort behov att hävda sig också och ett rykte att tänka på.

Men visst, man har ju hört historier om kärleksbrev till interner och andra kriminella. Kanske är något som lockar vissa.
Det är väl det att fara ger en attraktion som kommer före tjejen hinner tänka efter. Det är så jag fattar det.

Har läst en bok om psykopater och seriemördaren John Wayne Gacy hade en massa groupies i rättegångssalen tydligen. Han var ju inte direkt snygg.
Gammal 2010-08-06, 14:39   #2047
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

De flesta människor är ointressanta. En minoritet av alla man stöter på blir man god vän med och/eller har förhållanden med. Att läsa sig till vad som är attraktivt måste vara den största attraktionsdödaren för övrigt.

Ge en sådan lista till vilken kvinna/man som helst och svaret blir detsamma. Det blir analytiskt och rationellt, inte baserat på känslor man känner vid själva umgänget.

Citat:
Det är väl det att fara ger en attraktion som kommer före tjejen hinner tänka efter. Det är så jag fattar det.

Har läst en bok om psykopater och seriemördaren John Wayne Gacy hade en massa groupies i rättegångssalen tydligen. Han var ju inte direkt snygg.
Jag kan tänka mig att det handlar om att bad boyen trycker ner sina medmänniskor så att han framstår som ledaren/den med högst värde. Även kvinnor han träffar, de manipuleras att tro att de inte är värda något bättre. Har sett det på nära håll, och det är gräsligt och tragiskt.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade

Senast redigerad av stevebc den 2010-08-06 klockan 14:42.
Gammal 2010-08-06, 14:44   #2048
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Okej, okej, my bad. Handlar det om vad Lellan vill ha kan jag inte säga så mycket om det. Du får ju såklart gilla precis vad du vill, om det så råkar vara dvärgeskimoer med babysälstofflor(även om det, trots allt, vore en rätt konstig böjelse).
Eftersom den här tråden behandlar dating, relationer mm och man skriver och får och ger råd, skvallrar, så är det givetvis den utgångspunkten, i andra tråden diskuterar man the game och strategier har jag för mig?

Inte ens jag vet ju vad jag gillar, men när jag gillar, då vet jag.

Citat:
Det jag menar är att många moraliserar om folk som är med ovanligt många/ovanligt få personer och jag tycker det är tröttsamt. Alltså, om du listar upp ett antal personer, och får skit för det, så tycker jag det är tröttsamt och avslöjande för den person som levererar skiten.

För att inte vara någon som gillar games, spel osv så är du väldigt game:ig .

Läst på mycket om push/pull-metoden?
Det är ju det som är poängen, jag spelar inte, har inte läst på, gör det inte med ett syfte.

Jag vill inte träffa honom = jag säger nej. Jag tycker han ser het ut = jag talar om det. Nej, inte ligga på friskis toa Känns det angeläget för mig att lära känna honom? Uppenbarligen inte, ibland blir jag lite nyfiken, som när han beskrev allt var i hans kropp.. Och så tycker jag om hans yttre, mer än så vet jag inte och vet inte om det är jobbigt att ta reda på, eller kul. Tills dess har jag fullt upp med annat kul, han kanske hittar någon annan hona på vägen, tanken stör mig inte, för jag vet inte vem jag losar isf.

Not playing the game! Juuu..!

PS: fattade nu vad du menade om nuffror.

Citat:
Ursprungligen postat av O_Wao Visa inlägg
Senaste killen jag försökte dejta utifrån någon form av resonemang att man ska ge folk en chans dumpade jag efter jag insåg att efter en vecka utomlands var jag mer intresserad av att träffa min häst än att träffa honom. Den omedvetna prioriteringsordningen var därmed ganska tydligt satt, så jag tackade för mig.
Kände du honom då? Sådär kan jag känna i början, men självklart tackar man nej då - jag menar, du känner din häst, men inte killen kanske. Hursomhelst, orka ge folk chanser om man inte är sugen.

Citat:
Ursprungligen postat av prOtotype Visa inlägg
Lellan dissar the game, när hon själv spelar det utantill. Sen klagar hon på F&STOA's beteende som är en av dom första grejerna man lär sig undvika om man läser lite om det.

This is getting funny.
Well, som sagt, har inget syfte med mina handlingar, är inte strateg, utan handlar skrämmande nog utifrån min privata samklang känsla och förnuft. Vet inte om jag vill lära känna honom, han kan vara vettig, men känns ju inte superjättesbråttom att ta reda på det. Däremot så slås jag av hans hotness ibland, och då talar jag om det, och konsekvensen blir att jag får tala om igen att här händer det inte mkt. Det är inget jag gör för att jävlas, el få som jag vill. Bara gört, jätteknäppt va?

Citat:
Ibland får man vrida lite på tankarna. Jag var inne i ett längre förhållande (över 5 år) och var osäker på om jag ville ur det eller inte. Jag mådde dåligt i det då men tänkte att det kan ju bättra sig och har haft långa perioder som har varit fantastiska.
Jag tittade in ett, två och fem år framåt i tiden och funderade på om jag kunde se oss tillsammans. Det kunde jag verkligen inte och då insåg jag att det var dags att göra slut.
Ja, herregud, det kan vara bra i backspegeln fast inte så lockande i framrutan, då stannar man och kliver av, på ett nice sätt. Jättehärligt om ett förhållande blir långt och lyckligt, men bara långt gör ingen lycklig. Ungefär som med livet. Finns inget som säger att ett långt liv är ett lyckligt liv, men ett lyckligt liv får ju gärna bli långt liksom.

Lellan är inte uppkopplad  
Gammal 2010-08-06, 14:45   #2049
Madame
Madamp!

Madames avatar

Reg.datum: Sep 2008
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Haha ^^ Nää, tjejer är ju skitjobbiga, ännu jobbigare än killar
Jag trivs bäst i killars sällskap, men sällan jag blir intresserad av nån på det viset faktiskt. (slutsats: Jag är allmännt ointresserad av människor kanske? lol )
Madame är inte uppkopplad  
Gammal 2010-08-06, 14:45   #2050
newb123
Banned User

newb123s avatar

Jag brukar bara intala mig själv "jag äger!" och "det här är min gata!" när jag går ner för Ågatan (festgatan) och hoppas att det strålar ut från mig själv.
Gammal 2010-08-06, 14:47   #2051
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Det är ju det som är poängen, jag spelar inte, har inte läst på, gör det inte med ett syfte.

Jag vill inte träffa honom = jag säger nej. Jag tycker han ser het ut = jag talar om det. Nej, inte ligga på friskis toa Känns det angeläget för mig att lära känna honom? Uppenbarligen inte, ibland blir jag lite nyfiken, som när han beskrev allt var i hans kropp.. Och så tycker jag om hans yttre, mer än så vet jag inte och vet inte om det är jobbigt att ta reda på, eller kul. Tills dess har jag fullt upp med annat kul, han kanske hittar någon annan hona på vägen, tanken stör mig inte, för jag vet inte vem jag losar isf.

Not playing the game! Juuu..!

PS: fattade nu vad du menade om nuffror.
Fast vill du inte sända ut fel signaler så skriv inte till en kille att han är het. Hade jag sagt att en manlig bekant är het, i ett sms bara sådär, för att jag tycker det, hade han trott att jag var homosexuell och sugen på att sätta på honom. Hade han då varit homosexuell hade han givetvis gjort en move tillbaka, precis som killen i ditt fall gjorde. Det är ju sjukt väntat att det skulle hända.
Citat:
Gammal 2010-08-06, 14:57   #2052
prOtotype
Wants brinner!

prOtotypes avatar

Reg.datum: Jan 2009
Citat:
Well, som sagt, har inget syfte med mina handlingar. Däremot så slås jag av hans hotness ibland, och då talar jag om det, och konsekvensen blir att jag får tala om igen att här händer det inte mkt. Det är inget jag gör för att jävlas, el få som jag vill. Bara gört, jätteknäppt va?
Med tanke på att varje gång jag har fått kommentaren att jag är het så har jag sett andra tecken som gjort mig säker på att jag får ligga om jag vill, alt faktiskt har legat, så känns det som en ganska udda företeelse.

Och om du berättar för honom att du tycker att han är het, och han tycker samma tillbaka så är det väl klart att han vill föreslå att ni ska ses för att kolla om kemin stämmer också. Jag tror du njuter av uppmärksamheten och inte kan låta bli att teasa lite...
prOtotype är inte uppkopplad  
Gammal 2010-08-06, 15:10   #2053
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Med tanke på att varje gång jag har fått kommentaren att jag är het så har jag sett andra tecken som gjort mig säker på att jag får ligga om jag vill, alt faktiskt har legat, så känns det som en ganska udda företeelse.

Och om du berättar för honom att du tycker att han är het, och han tycker samma tillbaka så är det väl klart att han vill föreslå att ni ska ses för att kolla om kemin stämmer också. Jag tror du njuter av uppmärksamheten och inte kan låta bli att teasa lite...
Hade samma sak utspelat sig för mig är det precis min tolkning. Jag avskyr push/pull.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2010-08-06, 15:15   #2054
Trance

Trances avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Poängen med The Game är att kunna hantera och attrahera kvinnor som du. Att lära sig att känna igen hur ni testar killen, medvetet eller omedvetet. ;-)

Jag vet att du ser det som förolämpande men jag tror alla tråden ser det förutom du.
Trance är inte uppkopplad  
Gammal 2010-08-06, 15:32   #2055
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Hade samma sak utspelat sig för mig är det precis min tolkning. Jag avskyr push/pull.
'

Jag avskyr också push/pull. Men som sagt, jag får väl förklara nästa gång jag dristar mig till en komplimang. "Jag tycker du är het - men jag vill inte ligga. Kanske inte ses heller. Bara om jag har jättetråkigt och du känns rolig." Bättre så?

Det var inget som var ämnat att tolka, det var en spontan ärlig tanke som dök upp som jag delade med mig av. Ibland ska vi tjejer inte tolkas, bara typ, lite lyssna, höra vad vi säger (jag sa inte ligga) inte vad vi kan tänkas mena med vad vi säger. För det finns ingen agenda.

Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Poängen med The Game är att kunna hantera och attrahera kvinnor som du. Att lära sig att känna igen hur ni testar killen, medvetet eller omedvetet. ;-)

Jag vet att du ser det som förolämpande men jag tror alla tråden ser det förutom du.
Men - jag testar honom inte? Jag informerade om att han utstrålade male hotness, det är inte tease, det är information, en komplimang, förhoppningsvis att bli glad av. Vill jag ligga hade jag nog dristat mig att skriva det, och lagt till - att han är het. Ok, borde fattat att han tolkar som en kille, för han är tydligen det, och ni med.

Men jag menar det utifrån mig, och tänkte väl att iom att jag dissat att hänga så skulle komplimangen stå för sig själv som komplimang. Men man måste tydligen vara strateg vare sig man vill el inte.

Prototyp: livet är en udda företeelse, vi är alla udda företeelser och det måste vara ok att säga till en kille att han var het utan att vilja ligga. Kanske skulle skrivit snygg, men tycker inte att han är det, mer fulsnygg. Het!

Lellan är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:20.