Körde lite i Hammarbybacken med thompa från forumet. Svårt att bedöma hur jobbigt det skulle bli så det blev i regel rätt intensivt upp och lång vila.
Mjölksyran bara sprutade. Sjukt kul kännapåpass men nästa gång ska jag inte käka innan och styra upp intervallerna.
Bra pass. Blev så inspirerad av EM att jag var tvungen att springa på bana. Kul med rätt jämna tider och att det gick snabbare och snabbare. Tror det här var ett av de bättre intervallpassen jag sprungit sett till hur pass gradvis tröttheten smög sig på.
Mellantiderna:
5km. 21:49(4:22min/km)
10km. 21:18(4:16min/km)
15km. 20:58(4:12min/km)
20km. 20:08(4:02min/km.
Sista snutten på 1100m gick på 4:21(3:56min/km).
Den egentliga planen var att springa 25-26km i maratempo men det gick för snabbt så då tänkte jag att jag lika gärna kunde springa snabbare men lite kortare.
Kul med träningspb och kul att det går snabbt även på längre distanser, speciellt nu när jag inte sprungit långpass på typ 2,5 vecka.
Sedan jag sist sprang halvmara på träning och tog i har det gått 110 dagar och att ha förbättrat mig 4:18 sen dess är jag absolut nöjd med.
Börjar bli bortskämd med att ha bana att springa på. Sjukt najs. Inget sug på att springa idag så det blev lite kort bara för att röra på mig. Kände av foten lite från det längre passet på fredagen.
Citat:
Ursprungligen postat av Karvig
Ska ge mig på att piska ner den där tiden med ett par sekunder inom kort tänkte jag!
Tre sekunder lyckades jag kapa i alla fall. Skulle vara roligt att springa mot folk någon gång för det känns som att någon/några sekunder hit eller dit fanns det allt i kroppen.
Tänkte köra en snabb mil men bruna faran sabbade och jag var tvungen att jogga hem igen.
Summering v.30
Cykel: 4,5h. Löpt tid: ca 3:32:00. Löpt distans: ca 47,85km. Snittempo: ca 4:25. Backpass 2,5km@27:30.
Backpasset var så pass brant med så intensiva intervaller att det knasar snittempot så det får vara för sig.
Bra vecka och kul med åter ett träningspb, denna gång på halvmaran. Kommer antagligen springa 3000 kontrollmätta meter (cooper) nu i dagarna så det kanske kan bli ett riktigt pb den här veckan om allt vill sig väl.
Irriterande att foten inte vill vara med riktigt. Känns mest efter längre pass så det leder till mer kvalitet än kvantitet just nu.
Har börjat fundera mer och mer på det där med att varva löppassen med cykelträning för att spara lite på knäna. Hur brukar du lägga upp det, cyklar du bara på i ett visst antal minuter, eller kör du efter något intervallprogram?