Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-07-26, 21:29   #1531
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Gammal 2010-07-26, 21:31   #1532
Andy.da.wohoo
Fick höra en rolig historia

Andy.da.wohoos avatar

Reg.datum: May 2007
Gör det din tjej till lovligt byte, Scratch?
Bänkpress: 130kg, Knäböj: 175kg, Marklyft: 212,5kg, Vikt: 78kg
Andy.da.wohoo är inte uppkopplad  
Gammal 2010-07-26, 21:33   #1533
Kwon
<Walking Apocalypse>

Kwons avatar

Reg.datum: Jun 2003
Can you compete with Götets Glenn Danzig, Andy?
Gammal 2010-07-26, 21:38   #1534
Tricce
Väsby EPA raggare

Tricces avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Kwon Visa inlägg
Can you compete with Götets Glenn Danzig, Andy?
Hitta videon på när Andy mötte Glenn Scratch senast!

Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
Tricce är inte uppkopplad  
Gammal 2010-07-26, 21:47   #1535
Kwon
<Walking Apocalypse>

Kwons avatar

Reg.datum: Jun 2003
Haha visste den skulle dyka upp.

Andy var grymt bulkad där
Gammal 2010-07-26, 21:47   #1536
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Andy.da.wohoo Visa inlägg
Gör det din tjej till lovligt byte, Scratch?
Haha! Det vore ju som att byta ifrån sin etagelägenhet i Linné till en etta i Biskopsgården.
Gammal 2010-07-26, 21:52   #1537
Stoltz
Jag ber om det.

Stoltzs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Haha! Det vore ju som att byta ifrån sin etagelägenhet i Linné till en etta i Biskopsgården.
Stoltz är inte uppkopplad  
Gammal 2010-07-26, 23:04   #1538
Oxe
Leg Siúmpba unstrutor,ü¨¨

Oxes avatar

Reg.datum: Mar 2002
Citat:
Ursprungligen postat av arjeplogarn Visa inlägg
Kan någon annan bekräfta ovanstående?
Mitt liv har gått utför sen jag var 25 år är nu strax 30 hoppas på rebound effekt och att det vänder snart, man lär så länge man lever
"Enda gången jag backar är när jag tar sats"
Oxe är inte uppkopplad  
Gammal 2010-07-26, 23:25   #1539
wintersnowdrift
special snowflake

wintersnowdrifts avatar

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Kek Visa inlägg
Hamnade i fredags på samma fest som tjejen som jag gillar men som tyvärr har pojkvän. Efter att jag har druckit ett par glas vin, pratat lite och synen och övriga sinnen började försämras allt mer så finner jag mig plötsligt i en situation där vi är ensamma. Det ena leder till det andra och så kysser vi varandra. Var väl inte riktigt så jag hade tänkt att det skulle gå till men hände som tur var inget mer än så.

Har snackat på som vanligt efter det utan att nämna det som hände men vete fan vad jag ska göra nu. Känner mig bara jävligt förvirrad och dum. Kanske borde chilla lite och bara ta det lugnt ett tag?
Citat:
Ursprungligen postat av skaparn Visa inlägg
Ja verkligen. Gör och tänk på annat riktigt ihärdigt under en tid. Viktigt också att du spelar kall när ni talas vid. Efter en tid ska du se att du lyckats få henne att tappa allt intresse och du kan lägga ytterligare en anekdot till de handlingar som hjälper dig att vara bitter sen på äldre dagar.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Tänk inte så mycket, bara kör.

Hon börjar säkert ångra sig snart när du dragit dig undan.

Kör på och kontakta henne igen.

Ett förslag på vad du kan inleda med att säga; "Hej, apropå i fredags.... jag ångrar inte skit". Sen kör.

Kör.
skaparns råd är absolut bra om du vill låta det hela rinna ut i sanden. Jag fattar inte varifrån folk (män som kvinnor) fått "spela svår och otillgänglig så får du prinsen/prinsessan och halva kungariket"-grejen? Har det någonsin funkat? Ett visst mått av självdistans och -säkerhet är alltid attraktivt, men vill man komma närmare än en armlängds avstånd till någon så måste man tillsist sänka garden.

Sina känslor kan man inte styra, men sina handlingar är man i högsta grad ansvarig för. Om tjejen är seriöst intresserad av dig bör hon givetvis avsluta förhållandet hon är i nu, allt annat är moraliskt förkastligt. Om DU är seriös med att du kan tänka dig att inleda något mer än random play med henne så tycker jag att du ska klargöra det. Yes öppningsline tycker jag är strålande, men jag personligen hade ställt hårda krav på att hon måste bryta med sin nuvarande innan ni tar fler steg ihop. It takes two to tango och även om du inte bryter några löften så är du delaktig i ett väldigt elakt svek om er relation fördjupas under nuvarande förutsättningar.

//Kristin
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad  
Gammal 2010-07-27, 12:50   #1540
stridis
stridis- avatartextmästare

stridiss avatar

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Ursprungligen postat av arjeplogarn Visa inlägg
Kan någon annan bekräfta ovanstående?
Jag kan bekräfta att det är en bullshitgeneralisering.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är uppkopplad nu  
Gammal 2010-07-27, 12:56   #1541
skaparn
Registered User

skaparns avatar

Reg.datum: Dec 2003
Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
Jag kan bekräfta att det är en bullshitgeneralisering.
Det är en generalisering, jag tror inte tolkia skulle påstå något annat. Men det är en ganska bra generalisering. De flesta behöver nog 20-25 år innan de mognar och utvecklar en trygghet i sin egen person. Det finns undantag givetvis, men i princip alla jag känner har gått igenom detta och vittnar om hur livet trots allt mer ansvar blir lättare och lättare.
Gammal 2010-07-27, 13:07   #1542
Oxe
Leg Siúmpba unstrutor,ü¨¨

Oxes avatar

Reg.datum: Mar 2002
Citat:
Det är en generalisering, jag tror inte tolkia skulle påstå något annat. Men det är en ganska bra generalisering. De flesta behöver nog 20-25 år innan de mognar och utvecklar en trygghet i sin egen person. Det finns undantag givetvis, men i princip alla jag känner har gått igenom detta och vittnar om hur livet trots allt mer ansvar blir lättare och lättare.
Trygghet i ens egen person kan komma och gå finns så mycket som kan påverka det...

Men visst livet skall generellt gå framåt och ju mer man lägger bakom sig och har presterat ju lättare blir det och man kan njuta av annat... Man behöver inte sträva så mycket för man har en aning vad som väntar en av livet.

Sista 5 åren har jag varit ganska säker på hur mitt liv bör vara och vad jag hoppats på, men nu märker jag att det inte kan bli så vilket gör att min omgivning blir ogrepp bara vilket lätt gör att man ramlar ner i gamla prepubertala mönster...

Lägg in en framgynnande åldersnojja i det hela så får man en fin kompott
"Enda gången jag backar är när jag tar sats"
Oxe är inte uppkopplad  
Gammal 2010-07-27, 13:15   #1543
Tolkia
Moralistmoderator

Tolkias avatar

Reg.datum: Aug 2003
Man behöver inte tro att livet inte tar slut efter 25 om man inte vill. Jag tror dock att man lägger upp för att bli bitter och besviken om man går in för att leva ut den tron. Det måste kännas asjobbigt att tänka på framtiden om man tror att man skall leva kanske 40-60 år och bara längta tillbaka till tiden då man var 22. Min erfarenhet är att de som verkligen på allvar konstant längtar tillbaka till sin ungdomstid är personer som på ett eller annat sätt är missnöjda med det liv de har nu och helt enkelt längtar bort från det mer än vad de längtar till något annat.
Tolkia är inte uppkopplad  
Gammal 2010-07-27, 13:16   #1544
pelle
Registered User

Reg.datum: Aug 2003
Citat:
För att återknyta till trådens topic. Jag har under mina första "vuxna år", 18-28 år, dejtat en viss typ av tjejer för att jag fått för mig att jag passat bäst med den stilen... Sen träffar man en som är helt annorlunda nu vid 29 och faller direkt.. tänk om man insett det när man var 18 . Man lär sig uppskatta personen, för visst är man mer utseendefixerad vid yngre ålder... Fast nu tycker jag ju att tjejen jag träffat är sjukt snygg också
Gammal 2010-07-27, 13:55   #1545
kirneh
Registered User

Reg.datum: Jun 2010
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Jag fattar inte varifrån folk (män som kvinnor) fått "spela svår och otillgänglig så får du prinsen/prinsessan och halva kungariket"-grejen? Har det någonsin funkat? Ett visst mått av självdistans och -säkerhet är alltid attraktivt, men vill man komma närmare än en armlängds avstånd till någon så måste man tillsist sänka garden.
Nu har ju inte jag varit ute på marknaden på rätt många år men min erfarenhet från när det begav sig är ungefär så här (och jag kan inte tänka mig att det ändrats speciellt mycket sen jag stadgade mig och hängde upp lilla parningsdräkten på vinden för 10 år sedan):

Många (speciellt killar på krogen) skulle defenitivt tjäna på att inte ligga på så jäkla hårt från början när man träffar någon man är intresserad av -speciellt om det är någon man inte träffat tidigare (typ klassiskt krogragg). Att "spela svår och otillgänglig" är kanske inte rätt taktik, det handlar mer om att skapa nyfikenhet hos den man är intresserad av att ta reda på mer om en själv.

Är man för påflugen och/eller dröjer sig kvar för länge så är det ungefär som att ha "jag vill knu**a med dig" tatuerat i pannan. Kan så klart funka om man redan är väldigt attraktiv för personen i fråga, men för majoriteten av tillfällen funkar det inte alls.

Tricket är enligt mig att undvika att gå fram och signalera medelst ordbajsande och/eller kroppsspråk det mycket oattraktiva "jag vill knu**a med dig" utan istället skapa ett lagom mått av osäkerhet om vad man är ute efter, plantera en liten utmaning så att säga, och skapa intresse att ta reda på mera, snarare än att lägga alla korten på bordet från början. Gå fram, prata lite, mingla vidare. Mingla förbi någon gång till, kanske prata lite mer...

Det handlar alltså enligt mig om att försiktigt "locka in" en annan person i ett kul, spännande "rollspel" där man succesivt släpper till lite och sedan håller tillbaks en smula för att locka fram ett litet "motdrag" som byger upp attraktionen, snarare än att spela kall och otillgänglig, eller lägga alla korten på bordet direkt.

H
kirneh är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:16.