2010-05-20, 23:02
|
|
|
Fitnessfjolla
Reg.datum: Aug 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
Numse, du som gillar o söka "optiträningen" må ju regga dig på t-nation och bodybuilding.com.... å för den delen, läs bodys träningsartiklar och ta en titt på Bartolls träningstips osv. Det du kommer upptäcka är att flera av dessa biffar tränar helt olika o hävdar helt olika saker ibland, har helt skilda upplägg osv.. enda röda tråden är att de tränar hårt, vilar riktigt o äter som de ska. 
|
Det är ju det som är den stora sanningen. Det spelar ingen roll vad du har för träningsupplägg egentligen. Visst kanske det finns något som är mer optimalt än något annat men i slutändan är det ju den energin som man lägger in i träningen som kommer att ge resultat! Så lika bra att sikta på att ha roligt på vägen
Athletic Fitness: SM-Guld 2013, VM-silver 2013,VM-guld 2012, WC-guld 2012, NM-guld 2012, EM-silver 2012, VM-silver 2011, SM-guld 2011, SM-guld 2009, SM-silver 2008, SM-silver 2007. Klassisk SL: LagSM-Guld Kalmar AK 2013, SM-silver -83kg 2013, SM-brons -83kg 2012 och RM-guld -90kg 2010.
|
|
|
2010-05-20, 23:41
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Numse
Självklart funkar olika metoder.
Helårsprenumeration av body beställt  aldrig läst tidningen. Kanske dags att ta sig en titt.. samtidigt som det nog är en bra motivationshöjare en gång i månaden.
|
Får du hem denna månads body? Kolla efter mig då
|
|
|
2010-05-21, 08:10
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2010
|
Spelar ingen roll vad jag kör på gymmet, jag tycker allt är kul  Men visst finns det en metod som är opti för var och en, gäller bara att hitta den, och det tycker jag är roligast!
Just nu testar jag en redan allt för beprövad metod -> soffliggande. Funkar inge vidare om det inte kombineras med annan aktivitet
@Ekamn
Yes, du blir nog inte så svår att hitta. Inte lätt att få plats med dig på ett A4!
Senast redigerad av Numse den 2010-05-21 klockan 08:12.
|
|
|
2010-05-21, 18:26
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
vilodag igen, crap, fick jobba över på jobbet och hann inte träna innan middagsgästerna skulle komma... nu känner jag frustration deluxe över att inte ha kunnat träna idag.
Imorgon ska det bli skööööönt o komma hem till gymet igen.
|
|
|
2010-05-21, 18:44
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2010
|
Ska du ha flera dejter på en gång idag? Multitasking
|
2010-05-21, 19:02
|
|
|
Väsby EPA raggare
Reg.datum: Dec 2006
|
Citat:
|
Det kallas trekant där jag kommer ifrån
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
|
|
|
|
2010-05-21, 22:57
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tricce
Det kallas trekant där jag kommer ifrån 
|
looool... IT-nörd-numse 
nej ingen date eller trekant.. gott sällskap bara som njöt av min otroligt goda kyckling a'la mango chutney/sambal oelek. Känner buktrökket komma!!11
|
|
|
2010-05-21, 23:02
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2009
|
Citat:
looool... IT-nörd-numse 
nej ingen date eller trekant.. gott sällskap bara som njöt av min otroligt goda kyckling a'la mango chutney/sambal oelek. Känner buktrökket komma!!11
|
Heh, har gått omkring med "buktrökk" hela veckan efter förra helgens ölande + dubbel-babyback-ribs på harry's. Inte van med sådana utsvävningar ;p
|
|
|
2010-05-21, 23:07
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Adama
Heh, har gått omkring med "buktrökk" hela veckan efter förra helgens ölande + dubbel-babyback-ribs på harry's. Inte van med sådana utsvävningar ;p
|
hahha underbart! har det gett resultat också? :P
|
|
|
2010-05-21, 23:37
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2009
|
Citat:
hahha underbart! har det gett resultat också? :P
|
Mjavars, gymmandet har väl tuffat på, men tyvärr har jag även känt mig extra plufsig o mjuk, men nu har det nog lagt sig, höll i hela veckan hehe.
|
|
|
2010-05-21, 23:58
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2008
|
Citat:
looool... IT-nörd-numse 
|
Mycket bra kombo till kycklingen =)
|
|
|
2010-05-22, 10:23
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Dec 2007
|
Citat:
Numse, du som gillar o söka "optiträningen" må ju regga dig på t-nation och bodybuilding.com.... å för den delen, läs bodys träningsartiklar och ta en titt på Bartolls träningstips osv. Det du kommer upptäcka är att flera av dessa biffar tränar helt olika o hävdar helt olika saker ibland, har helt skilda upplägg osv.. enda röda tråden är att de tränar hårt, vilar riktigt o äter som de ska. 
|
Jag tror på Bartoll!  Husguden!
|
|
|
2010-05-22, 10:37
|
|
|
Blibloblooobli
Reg.datum: Apr 2002
|
Citat:
|
Citat:
Ursprungligen postat av PepzAdept
Det är ju det som är den stora sanningen. Det spelar ingen roll vad du har för träningsupplägg egentligen. Visst kanske det finns något som är mer optimalt än något annat men i slutändan är det ju den energin som man lägger in i träningen som kommer att ge resultat! Så lika bra att sikta på att ha roligt på vägen 
|
Halleluja och amen.
|
|
|
|
2010-05-22, 15:54
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
orakad, långhårig, smalfet äcklig gubbe tränar överkropp
Muskelgrupp: Överkropp PI-6
Målsättning: Träna något bara, skit vilken huvudvärk.
Motivation: Sådär motiverad, det var mer tvingad träning idag.
bänkpress
1 set [ 8 x 20 kg ] värmning
1 set [ 6 x 60 kg ] fu-bänk, värmning
1 set [ 3 x 80 kg ] värmning
1 set [ 3 x 90 kg ]
1 set [ 3 x 95 kg ]
1 set [ 3 x 100 kg ] ALLTIMEHIGH på 100! kändes ungefär som en 3a på 95
1 set [ 0 x 110 kg ] failure
1 set [ 5 x 90 kg ]
1 set [ 5 x 90 kg ]
stångrodd
1 set [ 8 x 20 kg ]
1 set [ 8 x 60 kg ]
1 set [ 3 x 80 kg ]
1 set [ 3 x 80 kg ]
1 set [ 3 x 80 kg ]
1 set [ 6 x 80 kg ] lite cheating
1 set [ 6 x 80 kg ] lite cheating
cc-over
4 set, bokförde ej vikt
pushdowns i hiss
2 set, bokförde ej vikt
stångcurl i hiss
2 set, bokförde ej vikt
pulldownsdowns med rep
2 set, bokförde ej vikt
SUMMERING:
Uff, hade besök o bjöd på middag/vin igår vilket tydligen satte sig på huvudet direkt. Märkligt, förra helgen när jag groggade som satan med min bästa vän, då vart jag knappt bakis alls. Däremot en vanlig fredag med lite middag o vin o jag vaknar illamående o med knallhuvudvärk. Weird shit.
Sådär motiverad o träna med huvudvärk och bestämde mig för att inte köra fullt 8x3-pass idag, utan mer leka runt lite. 3orna på 100an i bänken var helt okey, tungt men kontrollerat ändå. Blev lite övermodig och gjorde ett försök på 110, men gav vikten för mkt respekt och bromsade nedgången med stången lite VÄL mycket, så jag brände i princip för mkt krut på nervägen = tvärnit precis ovanför bröstet. Ska låta bli 110an ett tag till och börja jobba lite mer på 100 nu.
Har fått feedback från flera på att jag går väldigt högt med stången när jag kör tungt.. jag vinklar ut armbågarna (rätt eller fel?) och får en bredare press när det börjar bli tyngre. Misstänker att jag kopplar in axlarna mer då och att det är att jag tar hjälp av axlarna för att mosa upp stången.
Överlag ett gott pass, blev svettig o slut, kul o tjöta skit med långe tsp, sumomarkande anton, lchf-böjjar-micke, fitness-mela och mäktighästsko-scratchen..
|
|
|
2010-05-22, 15:57
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
angående vin så innehåller viner tannin = kan orsaka huvudvärk och dessutom histaminer = kan orsaka huvudvärk... weird shit det där.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:39.
|

|