22/5 Göteborgsvarvet 21km! Vilken jäkla resa!
Höll på att missa starten då det var fullt på Åby parkeringen och över 1timmer kö för att få komma på bussarna.
Vi ställde min bil på gamla pedagogen samtidigt som en annan löpare och erbjöd honom skjuts in till stan i Tomas bil. Väl framme så var det kaos där med men vi lyckades få in bilen på en liten grusplats och sedan var det bara att bege sig bort mot startområdet.
Att det var varmt är ingen underdrift ocgh då borde man dricka ordentligt. Men eftersom jag ofta blir så jäkla kissnödig så vågade jag inte ta mer än några små klunkar (med kcg2) innan starten.
Startgrupp 6 var ingen höjdare då vi mer eller mindre tvingades att springa runt 5.20-5:35 de första 3km. Det hade kostat jättemycket mer krafter att börja springa ännu mer slalom än vad vi redan nu gjorde.
Jag släppte Tomas på Älvsborgsbron och ökade tempot till strax under 5:00 som var planen från början. Men vid varje vätskekontroll var folk som tokiga och plötsligt blev man nästan tvungen att gå för att ta sig fram.
Jag stannade bara och tog vätska på varannan men tappade ändå massor med tid vid varje kontroll.
Gissar på att jag närmare 50ggr uttalde orden: Men va fan!
Och det var till folk som inte kunde hålla till höger utan gick eller bara var långsamma. Värst var inte helt oväntat VGR gruppen. De var tammefan överallt.
Eftersom jag insåg tidigt (9km)att jag inte skulle ha någon chans att hämta in tiden som jag tappade i början så började jag istället försöka överleva loppet. Blev tvungen att hålla undan för ambulanser och sjukvårdare flera gånger och längs med banan så var det massor med folk som var helt utslagna och ännu fler som bröt pga lindrigare problem.
Att få motivation till att ta ut sig helt fanns helt enkelt inte då.
Sedan så hade jag ju aldrig någonsin sprungit längre än 15km tidigare så varje steg över det var ju ett nytt PB
Resultatet är jag missnöjd med tidsmässigt men ändå stolt över prestationen:
Sträcka:21km
Tid:1:50:23
Plats:6689
Snittpuls:160Bpm
Kommer inte ställa upp igen om jag inte får starta före VGR och Volvo.