2010-03-17, 22:06
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2007
|
Efter diskussionen om spartacus blev jag intresserad, tänk om det kan vara bra. Men tyvärr var det ju bland de sämre serier jag sett, räckte bra med 1/2 avsnitt.
|
|
|
2010-03-17, 22:16
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2008
|
Sträcksåg i princip It's Always Sunny in Philadelphia, efter de första avsnitten var jag tveksam men den blev ju bara bättre och bättre. Sjukt bra. Nästan i klass med Arrested Development.
I min hunger efter komediserier gav jag mig på Curb Your Enthusiasm men jag fastnade inte riktigt. Börjat med Community också och den är väl rätt trevlig.
Rome verkar för övrigt jävligt bra, kanske dags att se nu efter alla komediserier.
|
|
|
2010-03-17, 22:19
|
|
|
tuff shit
Reg.datum: May 2005
|
Sunny in Philly är så jävla skön. Haha... när Charlie "blivit farsa" och ska ha ungen en dag, och ungen loskar honom i ansiktet. Jag har nog faktiskt aldrig garvat så hårt åt nåt på tv som första gången jag såg det.
|
2010-03-17, 22:23
|
|
|
Stark
Reg.datum: Oct 2008
|
Band of Brothers.
Att jag inte sett den tidigare.
Herre min jävla Skapare vad sjukt fucking bra den är!
|
|
|
2010-03-17, 23:08
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2005
|
Börjat se på Entourage igen då säsong 6 är klar, så man slipper vänta en vecka mellan avsnittena. Inte lika vasst som innan men fortfarande mycket sevärt. Funderar lite på att pressa igenom hela säsongen ikväll/inatt.
Måste bara säga... DAMN! vad Turtle ser bra ut nu efter stylingen:
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
|
|
|
|
2010-03-17, 23:19
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs
Band of Brothers.
Att jag inte sett den tidigare.
Herre min jävla Skapare vad sjukt fucking bra den är!
|
Började se den igår för att "kunna" börja se the Pacific senare, och håller med dig. Har sett två och ett halvt avsnitt, men jag har inte greppat om det är några huvudkaraktärer eller inte, känner bara igen någon enstaka, vilket jag tycker är tråkigt. Men den är sinnessjukt välgjord, och verkar väldigt lovande i övrigt.
Kommer dock från sex säsonger av Entourage med extremt utkristalliserade huvudkaraktärer vilket kanske är en bidragande orsak till min förvirring.
|
|
|
2010-03-17, 23:36
|
|
|
helt ok
Reg.datum: May 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Columbia
Började se den igår för att "kunna" börja se the Pacific senare, och håller med dig. Har sett två och ett halvt avsnitt, men jag har inte greppat om det är några huvudkaraktärer eller inte, känner bara igen någon enstaka, vilket jag tycker är tråkigt. Men den är sinnessjukt välgjord, och verkar väldigt lovande i övrigt.
Kommer dock från sex säsonger av Entourage med extremt utkristalliserade huvudkaraktärer vilket kanske är en bidragande orsak till min förvirring. 
|
Band of Brothers är en grym serie. Känslan är fruktansvärt bra, huvudkaraktärer finns men fokus flyttas mellan de olika karaktärerna i de olika avsnitten, vilket jag bara tycker är positivt. Alla har en egen berättelse och ja... Keep watching
Jag tvekar lite när det gäller The Pacific... Ett avsnitt i veckan känns hårt, men samtidigt är det länge tills man har väntat in alla så att man kan se dem i ett. Ständigt dessa bekymmer...
|
|
|
2010-03-17, 23:40
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av davvvan
Band of Brothers är en grym serie. Känslan är fruktansvärt bra, huvudkaraktärer finns men fokus flyttas mellan de olika karaktärerna i de olika avsnitten, vilket jag bara tycker är positivt. Alla har en egen berättelse och ja... Keep watching
Jag tvekar lite när det gäller The Pacific... Ett avsnitt i veckan känns hårt, men samtidigt är det länge tills man har väntat in alla så att man kan se dem i ett. Ständigt dessa bekymmer...
|
Jag tappade också bort mig i karaktärerna, plutonerna, kompanierna etc. Det är förmodligen svårt filmatisera något som ändå innehåller så många viktiga karaktärer och det föll lite där för mig. Det kanske är att det ska vara realistiskt också, d.v.s. alla är huvudkaraktärer
|
|
|
2010-03-17, 23:48
|
|
|
helt ok
|
Citat:
Ursprungligen postat av Baan
Jag tappade också bort mig i karaktärerna, plutonerna, kompanierna etc. Det är förmodligen svårt filmatisera något som ändå innehåller så många viktiga karaktärer och det föll lite där för mig. Det kanske är att det ska vara realistiskt också, d.v.s. alla är huvudkaraktärer 
|
Det är ju i grund och botten Easy-company det handlar om, faller ju bort några på vägen så att säga. Visst tycker jag att man kan urskilja huvudkaraktärer även om det är många som får en stor roll, men kanske varierande från avsnitt till avsnitt. Vissa karaktärer är med i varje avsnitt i princip, på ett eller annat sätt medan andra avsnitt handlar om just vad den karaktären gör i det avsnittet, en avgörande insats eller handling som förtjänar den uppmärksamhet som de som ligger bakom serien tillsammans med veteranerna som förmodligen fått säga till om något då serien är baserad på en bok om jag inte helt missminner mig.
Lång utläggning men jag håller inte med dig när du skriver att alla är huvudkaraktärer, för mig är det inga problem att utkristallisera några som bärande genom hela serien.
|
|
|
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av spoon
Band of brothers är ju den bästa tv-serien som har producerats.
|
Helt rätt. Oslagbar.
Kollat igenom Spartacus och den är väl helt okej. Det händer mycket men det känns inte som att man blir medryckt av handlingen.
|
|
|
|
|
|
helt ok
|
Tror det är 8 avsnitt.
Edit. 10 läser jag högre upp... Så bra koll hade jag visst.
|
|
|
2010-03-18, 00:54
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Jul 2002
|
|
|
|
2010-03-18, 01:21
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2004
|
Turtle är tillsammans med den där bruden i verkligheten med(eller iaf var)
|
|
|
2010-03-18, 03:53
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Apr 2006
|
Såg Pacific igår - LOVANDE!
Någon som vet när Sons of Anarchy Season 3 drar igång? Eller den kanske inte ens är producerad ännu?
|
|
|
2010-03-18, 10:10
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan
Sunny in Philly är så jävla skön. Haha... när Charlie "blivit farsa" och ska ha ungen en dag, och ungen loskar honom i ansiktet. Jag har nog faktiskt aldrig garvat så hårt åt nåt på tv som första gången jag såg det.
|
Haha, ja många bra scener med Charlie. Charlie och Frank funkar ju så jävla bra ihop senare i serien också.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:20.
|

|