Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-02-25, 16:57   #5101
Snobbe
Registered User

Reg.datum: Sep 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Simo Visa inlägg
Okej, tyvärr så har jag inga polare som kan sätta ihop en dator. Men är detta något att ha? Där är ju allt klart och windows 7 ingår som jag har förstått det. http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10158
Jo den är helt klart bra. Om jag hade varit du hade jag gått in i konfigurationen tagit bort högtalare mus tbord (om du inte behöver detta om du spelar spel kanske du har egna som du redan har hemma). Sen hade jag lagt till ett 5850 kort för 1000kr extra mer exakt PowerColor Radeon HD 5850 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort [info]
5 på lager.

Detta är imo det mest prisvärda grafikkortet på marknaden just nu. Ska själv köpa ett sånt imorn tänk på att det bara finns 5 i lager dock så om du vill ha datorn snabbt så får du nog beställa den inom en snar framtid annars kan du få vänta några veckor på att korten ska komma in i lager igen. Men en sån dator är vad jag hade köpt i dagens läge. Funderar tom på att köpa samma proccessor och minnen till min nya burk nästa månad.

Om du köper denna dator med detta grafikkort kan jag lova att den klarar filmer musik och spel på väldigt hög grafik.

Och om du vet hur man installerar windows själv så kan du spara in 1000kr på det också.
Snobbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-25, 17:48   #5102
Simo
Registered User

Reg.datum: Nov 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Snobbe Visa inlägg
Jo den är helt klart bra. Om jag hade varit du hade jag gått in i konfigurationen tagit bort högtalare mus tbord (om du inte behöver detta om du spelar spel kanske du har egna som du redan har hemma). Sen hade jag lagt till ett 5850 kort för 1000kr extra mer exakt PowerColor Radeon HD 5850 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort [info]
5 på lager.

Detta är imo det mest prisvärda grafikkortet på marknaden just nu. Ska själv köpa ett sånt imorn tänk på att det bara finns 5 i lager dock så om du vill ha datorn snabbt så får du nog beställa den inom en snar framtid annars kan du få vänta några veckor på att korten ska komma in i lager igen. Men en sån dator är vad jag hade köpt i dagens läge. Funderar tom på att köpa samma proccessor och minnen till min nya burk nästa månad.

Om du köper denna dator med detta grafikkort kan jag lova att den klarar filmer musik och spel på väldigt hög grafik.

Och om du vet hur man installerar windows själv så kan du spara in 1000kr på det också.
aha okej, tack för hjälpen! Nu är det bara föräldrarna som ska övertalas...mina egna pengar men är ju inte 18+ -.-
Simo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-25, 18:10   #5103
Baan
Registered User

Baans avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Okej, tyvärr så har jag inga polare som kan sätta ihop en dator. Men är detta något att ha? Där är ju allt klart och windows 7 ingår som jag har förstått det. http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10158
Den är helt ok. 12k inkl skärm eller utan skärm?

För spel skulle du behöva slänga in ett lite bättre grafikkort. Beroende på skärmstorlek kanske ett 5850 eller om du behöver ännu högre upplösningar 5870. Osäker på vad som är optimalt just nu.

@Twitter
Baan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-25, 18:38   #5104
Snobbe
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Baan Visa inlägg
Den är helt ok. 12k inkl skärm eller utan skärm?

För spel skulle du behöva slänga in ett lite bättre grafikkort. Beroende på skärmstorlek kanske ett 5850 eller om du behöver ännu högre upplösningar 5870. Osäker på vad som är optimalt just nu.
ett 5850 är helt klart mest prisvärt just nu. Finns lite 5870 som e "halv billiga" men om man kollar rent prestationsmässigt skulle jag köpa ett 5850 för 1000kr billigare.
Gammal 2010-02-25, 18:56   #5105
Simo
Registered User

Reg.datum: Nov 2009
Där rök den datorn, 18% ränta! Har inte pengarna löst heller...
Simo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-25, 21:52   #5106
Snobbe
Registered User

Citat:
Där rök den datorn, 18% ränta! Har inte pengarna löst heller...
jaha du tänkte köpa den på avbetalning? Det är väl aldrig en bra idé. Dock om du köper elgiganten datorn så kommer du antagligen bli missnöjd bara så du vet bättre o spara.
Gammal 2010-02-25, 21:54   #5107
Baan
Registered User

Baans avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Snobbe Visa inlägg
ett 5850 är helt klart mest prisvärt just nu. Finns lite 5870 som e "halv billiga" men om man kollar rent prestationsmässigt skulle jag köpa ett 5850 för 1000kr billigare.
Om vi ska prata prisvärt kr per frame är det säkert något skitkort för 1000 kr Men ja, 5850 är inte jättedyrt för ett grafikkort men levererar mycket bra prestanda för dom flesta skärmstorlekarna som folk har. Har man en mindre skärm kan man iofs satsa på något billigare, då man kanske inte ens har behovet av en 5850. Det är min enda invändning mot det grafikkortet.

@Twitter
Baan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-26, 12:14   #5108
Chrillee
Registered User

Chrillees avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det finns passiva nordbryggekylare.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=303858
Det där var ju billigt och bra. Men hur vet jag om den passar på mitt moderkort? Datorn är från -06.
Chrillee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-27, 01:01   #5109
Chrillee
Registered User

Chrillees avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Chrillee Visa inlägg
Det där var ju billigt och bra. Men hur vet jag om den passar på mitt moderkort? Datorn är från -06.
Har bytt nu. Men man bränner sig fortfarande när man tar på flänsen. Tror att det är mitt chassi som är dåligt, har inga fläktor som skapar en bra cirkulation i det. Men den har ju klarat sig hittills, så.
Chrillee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-27, 10:47   #5110
Johan86
Registered User

Johan86s avatar

Reg.datum: Jan 2005
Jag har precis börjat använda windows 7. Det är några saker jag inte fått grepp om. Säkert superlätt. Ni har förmodligen bättre koll är jag.

1. Längt upp i högra hörnet har jag google.com som sökmotor. Hur får jag inte google.se där istället? Jag vill nämligen har träffar från Sverige när jag söker.

2. I mapparna på datorn vill jag vill byta plats på bilder, filmer och musik. Jag kan flytta på filerna till andra mappar. Men inte ändra plats på dom inom mappen. Hur gör jag det?

3. Nu har jag internet explorer och förrut hade jag firefox. Och jag skulle vilja flytta över mina favoter/ bokmärken till explorer. Går det? I vilken mapp ligger dom?
Johan86 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-28, 17:43   #5111
agazza
Registered User

agazzas avatar

Reg.datum: Jan 2007
Går det att byta färg själv på scrollbaren i webläsarn?
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-01, 12:12   #5112
Lelle Pelle
Registered User

Lelle Pelles avatar

Reg.datum: Jan 2006
Min stationära dator kan tydligen inte få tag i internet trådlöst, och det måste den kunna från och med idag. Vad gör jag?
Lelle Pelle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-01, 12:37   #5113
hahavaffan
tuff shit

hahavaffans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Lelle Pelle Visa inlägg
Min stationära dator kan tydligen inte få tag i internet trådlöst, och det måste den kunna från och med idag. Vad gör jag?
Köp ett trådlöst nätverkskort.
Gammal 2010-03-01, 15:53   #5114
Tricce
Väsby EPA raggare

Tricces avatar

Reg.datum: Dec 2006
Varför ser det ut så här för mig? Precis ominstallerat windows.
Har installerat flash. Vad är det jag glömt?

Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
Tricce är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-01, 16:00   #5115
Mr.Cosybear
Flintskallig hårboll

Mr.Cosybears avatar

Reg.datum: Aug 2007
Tricce, du har firefoxtillägget flashblock aktiverat. Bara klicka på playknappen annars så funkar videon. Annars rekomenderar jag att du avinstallerar flashblock och installerar NoScript istället då dess funktionalitet är lite bredare än flashblock
Mr.Cosybear är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:53.