Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-02-08, 21:12   #7816
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av O_Wao Visa inlägg
Okej, 1; du kan köpa plastbestick på de flesta mataffärer som ligger centralt och har en hyfsat stor lunchdisk med tex sallader. Så du vet till nästa gång.

2: bättre gymgeek än lönnfet!
1. Jag minns inte om jag inte tänkte så långt eller om jag bara sket i det - efter 8 timmar utan något mer i magen än 2 koppar kaffe, så var jag så hungrig att fokuset låg bara på att mula i mig skiten.

2. wtf, jag är både lönnfet och gymgeek! =/

Citat:
Ursprungligen postat av cam Visa inlägg
Oh yes
Öl och hamburgare kanske verkar coolt för stunden men kommer surt efter.

Men..har jag missat nåt...kattmat??
haha jo, men det är visst så man umgås ju. Inte direkt så de föreslår o gå o träna o sedan klämma en proteindrink ihop o snacka latsdragsteknik =) .. tyvärr! det hade varit skoj nämligen.

Kattmat = tonfisk, makrill osv. Jag och Sune delar på allt numera, snart skiter jag väl i hans kattlåda också

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-08, 21:14   #7817
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Madame Visa inlägg
Learning by doing när det är som bäst!
haha, verkligen, kände mig lite fånig när jag hade mat över båda händerna och halva kinden, men vafan. Nostalgitripp tillbaka till 2-årsdagen är aldrig fel!

Citat:
Ursprungligen postat av Tjuckot Visa inlägg
Någon mer fettkälla av bra kvalitet hade ju inte varit helt fel
Tar klassiska kapslar som tillskott, så jag får de rätta fetterna. Nackdelen är att jag rapar som fan av dem, så jag går omkring o luktar fisk i munnen hela tiden. Hade jag haft flickvän hade hon trott jag varit otrogen =/

Journalen
Gammal 2010-02-08, 21:17   #7818
Madame
Madamp!

Madames avatar

Reg.datum: Sep 2008
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
haha, verkligen, kände mig lite fånig när jag hade mat över båda händerna och halva kinden, men vafan. Nostalgitripp tillbaka till 2-årsdagen är aldrig fel!
Nej precis, du må se ut som en gubbe men skönt att barnasinnet finns kvar iaf...
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-08, 21:18   #7819
Jorgen
Blibloblooobli

Jorgens avatar

Reg.datum: Apr 2002
Citat:
Nu har jag verkligen fått töntstämpeln på jobbet iaf. De andra är ute o dricker öl o käkar hamburgare, själv äter jag kattmat på hotellrummet och ska ut o leta gym.... hubbabubba, Im a gym geek.
Hmmm, det låter ju helt normalt.
Du är säker på att det inte är dom som är töntar?

Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-08, 21:26   #7820
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Ryggträning i gnällbältet

Muskelgrupp: Rygg
Målsättning: Högrep + ta det lite piano med axeln
Motivation: Sådär motiverad idag faktiskt, har varit en jobbig dag. Glad o stolt över att jag tränade i huvudtaget.

Diverse stångrodd, v-latsdrag, hantelrodd, v-rodd, bredlatsdrag, t-bar mm

SUMMERING:
Jobbigt mentalt idag. Sömnproblem inatt, sov kanske 3-4 timmar. Därefter en dag på jobbet med en hel del mentalt tuffa uppgifter som jag inte kan skriva om på nätet. En uppgift är något av det värsta jag gjort mentalt i hela mitt liv. Sedan bilkörning till Linköping o tunga möten på jobbet, smockade med negativ energi.

Trodde ett tag att jag inte skulle ta mig till gymet alls, men vafan, disciplin ffs!

Körde ett race på Citygym. Lite mer byggargym än flickrum kan man säga. Mer bilder på Arnold, mer slitna vikter och inte en dam så långt ögat kunde nå. Var rätt bra att det var lite folk dock för det var inte överdrivet stort. Det fanns vad jag behövde iaf. Hissarna var riktigt sköna, gillar stålvajjer mkt bättre än gummibanden.

Glömde inte bara bestick hemma, utan glömde även EAAn och kollisarna. Köpte en shake istället, en sådan på flaska (proteinfabriken). Djävelberg vad god den var, smakade fan som milkshake. Sjukt god. Lite för mkt kollisar dock (58g) så idag landade jag nog runt 1700 kcal, 200 g prot, 80g kollisar något.

Imorgon blir det tuffare. Stillasittande från 07:00-22:00, tidig affärslunch och middag får bli något jag kan äta i bilen på vägen hem. Såg på hemsidan nu att mAx har lowcarbmeal, typ bara hamburgare insvept i salladsblad. Hell yeah!! Äta på mAx under deffen!!

Journalen
Gammal 2010-02-08, 21:31   #7821
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Nej precis, du må se ut som en gubbe men skönt att barnasinnet finns kvar iaf...

Nu har fröken ett o annat o förklara! Vaddå se ut som en gubbe!!11 ... hmpf :P

Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
Hmmm, det låter ju helt normalt.
Du är säker på att det inte är dom som är töntar?

haha, så tänker en äkta byggare!

Journalen
Gammal 2010-02-08, 21:33   #7822
Madame
Madamp!

Madames avatar

Reg.datum: Sep 2008
Citat:
Imorgon blir det tuffare. Stillasittande från 07:00-22:00, tidig affärslunch och middag får bli något jag kan äta i bilen på vägen hem. Såg på hemsidan nu att mAx har lowcarbmeal, typ bara hamburgare insvept i salladsblad. Hell yeah!! Äta på mAx under deffen!!
Donken har hyffsat okej caesarsallad med grillad kycklingfilé, funkar ibland (förutom de gånger man får ett sunkigt exemplar, då är de crap). Tippz!
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-08, 22:10   #7823
wesaft
Registered User

wesafts avatar

Reg.datum: May 2008
Snygg seger att du gymmade idag, gött o höra!
Har du testat andra omega3kapslar om det funkar bättre?
Eller renare form på flaska så du inte behöver ta lika mycket, kanske funkar bättre, prova.
Gammal 2010-02-08, 22:15   #7824
Tjuckot
Helyllekillen

Tjuckots avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Tar klassiska kapslar som tillskott, så jag får de rätta fetterna. Nackdelen är att jag rapar som fan av dem, så jag går omkring o luktar fisk i munnen hela tiden. Hade jag haft flickvän hade hon trott jag varit otrogen =/
Tar du dom samtidigt som den vanliga maten? Ifs äter du ju ganska lite mat te.x till frukost, så tar du dom då kanske det inte hjälper så mycket. Jag tog runt 15-25st kapslar per dag kortare perioder under bartolls träningsschema och hade inga som helst problem med .. oral hygienbaserad problematik..

Citat:
Donken har hyffsat okej caesarsallad med grillad kycklingfilé, funkar ibland (förutom de gånger man får ett sunkigt exemplar, då är de crap). Tippz!
Den är ju totalt menlös, heh. De gånger jag käkat den har jag blivit mer hungrig :/ Men visst, finns det inget annat val.
Tjuckot är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-09, 09:05   #7825
Severen
Registered User

Reg.datum: Jun 2009
Citat:
Som jag traggade med Lellan lite om på hennes blo.. journal, blandad näve sötmandel/valnötter. Annars får du simhud mellan tårna. True story!
Plus.. det är energi.. =)
Severen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-09, 20:28   #7826
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
uff jag o sallad... hmmz.. då ska det vara mkt kyckling i isf, annars är det en kvinnlig sallad =)

Citat:
Ursprungligen postat av wesaft Visa inlägg
Snygg seger att du gymmade idag, gött o höra!
Har du testat andra omega3kapslar om det funkar bättre?
Eller renare form på flaska så du inte behöver ta lika mycket, kanske funkar bättre, prova.
Har provat flera olika, men tycker samma sak händer hela tiden. Känns dock som om det är mindre i början. Ska prova att ha öppnad burk i kylen istället och se om det gör ngn skillnad.

Citat:
Ursprungligen postat av Tjuckot Visa inlägg
Tar du dom samtidigt som den vanliga maten? Ifs äter du ju ganska lite mat te.x till frukost, så tar du dom då kanske det inte hjälper så mycket. Jag tog runt 15-25st kapslar per dag kortare perioder under bartolls träningsschema och hade inga som helst problem med .. oral hygienbaserad problematik..
tar en kapsel till respektive måltid.... frukosten håller jag med om, men inte ens lunch eller middag dövar fiskleverskiten.

Citat:
Ursprungligen postat av Severen Visa inlägg
Som jag traggade med Lellan lite om på hennes blo.. journal, blandad näve sötmandel/valnötter. Annars får du simhud mellan tårna. True story!
Plus.. det är energi.. =)
jag + nötter = dålig idé... där saknar jag botten och det är så energitätt så då spräcker jag kcalbalansen långt innan jag fått i mig tillräckligt med protein

Journalen
Gammal 2010-02-09, 20:31   #7827
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Jag var så sjuuuuuukt nöjd igår över att axeln äntligen började kännas riktigt bra igen. Inte en enda känning eller något, inte ens då jag körde bil och hade armen framför kroppen (det jag känt av tidigare).

Så vaknade jag inatt av att det värkte lite i vänstersidan ändå och nu idag har jag känningar igen. Inte i axeln denna gång, utan i vänster trapezius. Men vafaaaaaaaan! Ena skadan avlöser den andre. Får hoppas det släpper, men jag börjar undra varför det hela tiden är vänstra delen av kroppen som jag blir skadad i hela tiden?? Är det inte bröst, så är det axel eller nu rygg. Till och med den brutna tån är på vänster fot. Bara o inse, jag får börja rasta boan med vänstern istället.

Journalen
Gammal 2010-02-09, 20:42   #7828
EMNO
Registered User

EMNOs avatar

Reg.datum: Jan 2009
Citat:
Jag var så sjuuuuuukt nöjd igår över att axeln äntligen började kännas riktigt bra igen. Inte en enda känning eller något, inte ens då jag körde bil och hade armen framför kroppen (det jag känt av tidigare).

Så vaknade jag inatt av att det värkte lite i vänstersidan ändå och nu idag har jag känningar igen. Inte i axeln denna gång, utan i vänster trapezius. Men vafaaaaaaaan! Ena skadan avlöser den andre. Får hoppas det släpper, men jag börjar undra varför det hela tiden är vänstra delen av kroppen som jag blir skadad i hela tiden?? Är det inte bröst, så är det axel eller nu rygg. Till och med den brutna tån är på vänster fot. Bara o inse, jag får börja rasta boan med vänstern istället.
Har du börjat stretcha ännu?
Gammal 2010-02-09, 20:46   #7829
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av EMNO Visa inlägg
Har du börjat stretcha ännu?

Journalen
Gammal 2010-02-09, 21:18   #7830
EMNO
Registered User

EMNOs avatar

Reg.datum: Jan 2009
Tycker du ska byta till en mer flexibel religion

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:34.