Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Tävlande/aktiva

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-01-12, 17:56   #736
Los
Registered User

Loss avatar

Reg.datum: Dec 2002
Citat:
Hur blir det efter enorma portioner gröt?
Jorå, fungerar okej, brukar göra sådan gröt med ägg. En stor portion mättar fint, men hungern kommer som ett brev på posten 1-2 timmar senare. Det är som om maginnehållet töms lite extra snabbt hos mig
Träningsdagbok. | Löpning: 10K @ 35:54 min, 21,1K @ 1:21:52, Marathon @ 2:59:21 | Cykling: Vätternrundan: 8:55, solo
Los är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-12, 18:43   #737
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Los Visa inlägg
Det är som om maginnehållet töms lite extra snabbt hos mig
Vad blir du mätt av?
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-16, 12:21   #738
Morty
Registered User

Mortys avatar

Reg.datum: Aug 2007
Tar fan en timma för mig bara att få i mig en sån portion :P
Fysioterapeut, triathlet och coach i uthållighetsidrott. Ironman PB: 9:28.
Uthållighetsträning
Uthållighetscoaching
Bilder ur min vardag
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
LCHF är för tjockisar som inte vill träna.
Morty är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-16, 16:30   #739
Los
Registered User

Loss avatar

Reg.datum: Dec 2002
Citat:
Vad blir du mätt av?
Alltså, mätt blir jag ofta Men det är ofta väldigt kortvarig. Det som jag står mig bäst på är fett kött, typ fläskkarré med sås. Men det kan också bero på att det blir enorma kalorimängder när jag äter sånt (har aldrig prövat att mäta sådan mat).

Citat:
Tar fan en timma för mig bara att få i mig en sån portion :P
Amatör..
Träningsdagbok. | Löpning: 10K @ 35:54 min, 21,1K @ 1:21:52, Marathon @ 2:59:21 | Cykling: Vätternrundan: 8:55, solo
Los är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-18, 23:44   #740
tsp
Banned User

Reg.datum: Dec 2007
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Lördag 9 januari: Styrketräning

Spontankoloträff på Sportlife Almedal ordnad i Scratch89:s journal igårkväll.
Kul att få ansikten på lite fler folk (Skuggan, Anton Fräs) och att umgås lite med vänner sedan tidigare!

Räckhävning
* KV+10 kg x 5
* KV+20 kg x 3

Böj
* 60 kg x 8
* 100 kg x 5
* 100 kg x 4
* 100 kg x 3
* 90 kg: 3 x 5

Mark
* 90 kg x 5
* 110 kg x 2
* 110 kg x 1
* 140 kg: 2 x 1

Barrsänkning
* KV+20 kg x 10
* KV+20 kg x 10
* KV+30 kg x 8
* KV+30 kg x 6

Kommentar
Viktade övningar var riktigt kul!
Mina arbetsvikter i böj var Lillens uppvärmningsvikter... Men, han tyckte att min teknik var fint & böjen djupa, så flugvikterna kändes helt okej ändå.

Efteråt gick vi i enad tropp mot Willys, där vi trängdes framför Kesohyllan (Kesoracket?). Bra början på dagen, och ett kul träningspass! Förvånansvärt bra trots att jag tränade igår.
Haha är glad att jag inte böjde något den dagen kan jag säga, för din uppvärmingsvikt är typ min maxvikt. (nästan)

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
hehe såg bättre ut då sa du?

hahaha fy fan, trodde det var ett skämt först när du lägger stången mitt i veka livet. Vad var det egentligen som gick fel??
tsp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-24, 14:34   #741
Lifeless
Registered User

Reg.datum: Oct 2006
Coolt marklyft

Tänkte bara rapportera att jag också är beroende av surkål nu, hehe
Lifeless är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-27, 22:45   #742
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Los Visa inlägg
Alltså, mätt blir jag ofta Men det är ofta väldigt kortvarig. Det som jag står mig bäst på är fett kött, typ fläskkarré med sås. Men det kan också bero på att det blir enorma kalorimängder när jag äter sånt (har aldrig prövat att mäta sådan mat).
Det kan det vara. Just gröt fyller upp magen utan att ge särskilt mycket energi. Provat att blanda i smör eller gräddyoghurt?

Citat:
Ursprungligen postat av tsp Visa inlägg
Haha är glad att jag inte böjde något den dagen kan jag säga, för din uppvärmingsvikt är typ min maxvikt. (nästan)
Tripp-trapp-trull, ju!

Citat:
hahaha fy fan, trodde det var ett skämt först när du lägger stången mitt i veka livet. Vad var det egentligen som gick fel??
Det var på fullaste allvar! Jag tappade greppet. När jag försökte få upp stången blev det för mycket friktion mellan stången och mina lår, så händern orkade helt enkelt inte. För att vila händerna och försöka en gång till lade jag stången i knäet. Tyvärr verkade jag ha räknat fel på balansen. :-)

Citat:
Ursprungligen postat av Lifeless Visa inlägg
Coolt marklyft
Wöö!

Citat:
Ursprungligen postat av Lifeless Visa inlägg
Tänkte bara rapportera att jag också är beroende av surkål nu, hehe
Hurra! Vi tar över världen, en burk surkål i taget. Med lite grovmalen svartpeppar och lite strösocker/sötningsmedel blir det väldigt likt pizzasallad, förresten!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
Gammal 2010-01-27, 22:49   #743
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Fredag 15 januari - lördag 23 januari 2010: Livigno, Italien

Jag och fyra datornördar åker bräda. Sol och blå himmel hela tiden & toppenbackar.

Efter att ha inspekterat frukosten beslutade jag mig för att fortsätta med ett mål om dagen:

Eftersom de flesta äter tre gånger om dagen var middagen lite mindre än vad jag är van vid fick jag fylla på med lite extra. Mozzarella, ricotta och "köttiga bitar i gele":

I slutet av veckan anordnades en picknick. Jag är inte den som är den, så det blev väldans massa mat det dygnet:

Avslutning med en riktig italiensk pizza på kvällen. Jag drack mer vatten det dygnet än på två hela dagar! K som i kolhydrater som i kamel?

Sista åkdagen tog vi det lugnt efter lunchen:

----

Åkte 9-15 varje dag med en stunds paus för lunch (för de andra, jag drack cappuccino eller Cola light). Stor måltid på kvällen för mig, de andra åt dessutom musli/bröd till frukost och spaghetti/lasagne till lunch. Inga problem med orken. Vid lunch är det pausen som behövs, inte energin från maten. Jag åt mig fullständigt proppmätt varje kväll och ändå ser det ut som att jag blivit av med mer kroppsfett. Om det kanske inte bara var muskler jag blev av med, i och med att jag inte styrketränade? :-)

Lördag morgon, sista dygnet (bussresan hem tar ~1 dygn), åt jag frukost, sedan ett äpple och en skål morotssoppa på kvällen. Under den tiden hade de andra ätit lunch och ylat om att få äta en varm middag. Dagen efter drack jag en kopp kaffe till frukost när de andra åt schnitzel & pommes. Först vid 18-tiden på söndag åt jag min middag: en helgrillad kyckling med kesella/majonnäs-dip, några skålar "musli" (fibrex/kruskakli) och en massa keso & jordnötssmör.

För mig känns numera den vanliga måltidsfrekvensen med tre till fem mål om dagen som om man inte skulle göra annat än att äta. Fascinerande!

----

Satte ett nytt trick också: 270 faceplant!
Gammal 2010-01-27, 23:02   #744
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Måndag 25 januari 2010: Uthålighetsstyrketräning

Skivstång F&S

Onsdag 27 januari 2010: Styrketräning

Tidsbrist för att gå på Bollywood-utställning i stan plus träning imorgon. Halvt pass idag.

Böj
* Uppvärmning: 40 kg x 10, 60 kg x 8
* 90 kg: 5 x 5

Kommentar
Trodde att jag skulle tappa mycket av min styrka. Kanske inte i benen eftersom jag anstränger dem av att åka bräda (dock mycket mindre i år än förra året, tack vare rejält förbättrad teknik).
Istället har jag fått ökad bålstyrka/-stabilitet! Märktes tydligt i böj. Det är mycket statisk bålbelastning när man åker bräda, särskilt när man åker på skäret (slalom) i hög fart, snarare än att åka med styrfoten (= bromsa ned, i praktiken).

Kul (och aningens ovant!) att styrketräna igen!
Gammal 2010-01-28, 01:56   #745
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Kul att ha dig tillbaka!
Gammal 2010-01-28, 03:19   #746
Anton Fräs
Stark

Anton Fräss avatar

Underbara bilder. Du verkar ha haft riktigt roligt Jag kan tänka mig att pizzan var smarrig
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-28, 13:29   #747
tsp
Banned User

Reg.datum: Dec 2007
Håller med dig om att 4-5 mål om dagen blir ett jävla ätande! Föredrar själv att käka en riktigt stor måltid och en lite mindre varje dag.
tsp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-28, 21:05   #748
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Kul att ha dig tillbaka!
Tack! Det värmde.

Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Underbara bilder. Du verkar ha haft riktigt roligt Jag kan tänka mig att pizzan var smarrig
Japp, jag hade roligt, och verkligen superbra åkning. Det var kul när jag åkte på "pistvisning" med guiderna (som inte blev så mycket pistvisning), och ändå kunde hänga med dem på bräda trots att de åkte skidor. Fick till och med en komplimang!

Pizzan var god, fast jag kan tänka mig att jag är lite för van vid svenska pizzor (även om det var något år sen sist) för att riktigt uppskatta dem. Där har man pizzor med få ingrediense, d v s mer som en pizza skall vara. Tror den var stenugnsbakad!

Citat:
Håller med dig om att 4-5 mål om dagen blir ett jävla ätande! Föredrar själv att käka en riktigt stor måltid och en lite mindre varje dag.
Bra grejer. Jag funderar på att äta något innan träningen, som en skål surkål eller liknande kalorilös volymmat. Det skulle kunna förbättra min prestation när jag behöver buktryck.
Gammal 2010-01-28, 21:10   #749
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Torsdag 28 januari 2010: Styrketräning

Lunchpass med nio idag! Fick låna av hans flytande magnesium. Det var bra mycket bättre än vanliga magnesiumblock. Jag hade på tummar och fingrar, skulle kanske haft lite även på sidan av tummen. Trots det kändes det ungefär som torkpapper, och det satt ordentligt på händerna. Med lite på kanten på tummarna blir det nog perfekt.

Marklyft
* 60 kg x 8

Böj
* 60 kg x 8

Barrsänkning
* KV + 20 kg: 5 x 10

Marklyft (igen)
* 110 kg: 5 x 5

Räckhävning
* KV x 5

Kommentar
I väntan på mitt beställda bälte byggde jag ett ghettobälte av ett rep och några spännen & band som låg i gymmet. :-) Gör inget att det satt lite obekvämt, för jag fick ju på en 20 kg-platta!
Viktade sänk- och hävövningar är riktigt roligt!
Gammal 2010-01-28, 21:31   #750
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Reg.datum: Nov 2006
Underbara bilder och välkommen tillbaka!

Ett tillägg till smör eller fet yoghurt som jag åt alldeles nyss (och även har ätit förut):

Gröt med creme fraíche i, gott gott! Även nedsmält ost är en höjdare
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:15.