Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-01-16, 19:06   #7471
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Dagens träning

Inget gym idag, men vårstädning och ommöblering av vardagsrum, lol...

Har haltat omkring och flyttat rubbet i vardagsrummet. Dammsög säkert upp 3st katter bakom alla bokhyllor mm. Allt har dammsugits, våttorkats, flyttats inkl hyllor, TV-fästen, kabeldragning mm.

Inte helt smart för axeln, kände det särskilt när jag jobbade med överskåpen uppe på bokhyllorna samt när jag körde med borrhammaren och stod o matade mot betongväggen.

Tog 11 timmar och jag har inte ätit ett skit under hela dagen, så är katabol deluxe.... men nu läre bli soffläge och Robinson iaf.

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-16, 19:33   #7472
Miquey
Registered User

Reg.datum: Jun 2007
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Var lite nonchalant i trapphuset upp till lägenheten. Skulle hejja på grannen samtidigt som jag kom i full fart med matkassar i nävarna osv, å jag tog trappan lite för givet :P ... så vänsterfoten tog trappsteget mest med tån och 84 kg + 2 fulla ICA-kassar = 100 kg kroppsvikt belastat på framdelen av en stortå blev lite för mkt, lol... trodde dock inte jag hade brutit ngt, men dagen efter var skiten blåfärgad o svullen o jag kunde inte ens stödja mig på foten som folk, så det var kvittot... du får se hur du mår imorgon! Vila och håll foten högt så svullnaden går ner iaf.
Asså du ska se foten idag, ser ut som ett klot. Blir nog amputering för min del
Miquey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-16, 21:30   #7473
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Miquey Visa inlägg
Asså du ska se foten idag, ser ut som ett klot. Blir nog amputering för min del
Högläge o linda den, sedan iväg o röntga!

Journalen
Gammal 2010-01-16, 22:02   #7474
Miquey
Registered User

Citat:
Högläge o linda den, sedan iväg o röntga!
Men jag borde nästan kännt om något var brutet va? Då skulle ju smärtan varit olidlig? Jag menar, om det är en spricka eller något sånt så gör de väll inget åt det iallafall från sjukvårdens sida.
Gammal 2010-01-16, 22:18   #7475
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Men jag borde nästan kännt om något var brutet va? Då skulle ju smärtan varit olidlig? Jag menar, om det är en spricka eller något sånt så gör de väll inget åt det iallafall från sjukvårdens sida.
neh, sprickor brukar man inte göra så mkt åt.. var på foten har du ont någonstans då? Är det kring en led eller annat?

Journalen
Gammal 2010-01-16, 22:20   #7476
Miquey
Registered User

Citat:
neh, sprickor brukar man inte göra så mkt åt.. var på foten har du ont någonstans då? Är det kring en led eller annat?
Lite svårt att säga då hela främre delen av foten är rätt rejält svullen. Det är väll så ifall en tå som gör extra ont och som är svårböjligare än de andra. Annars är det väll mitt på foten. Om det är en led, det vet jag inte.
Gammal 2010-01-16, 23:40   #7477
von huff
Banned User

Reg.datum: Aug 2006
Jag vill se fler besepfilmer med shadowfire och (D)jure

OBS!Man kan alltid träna besep oavsett skador, det är ju endå besepparna som räknas eller hur??
von huff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-16, 23:50   #7478
O_Wao
Tänker råsa!

O_Waos avatar

Reg.datum: May 2009
Citat:
Miquey, för din försäkrings del är det bra om skadan åtminstone blir dokumenterad i din journal, eftersom sånt där kan spöka ett tag. Åk in typ imorgon på dagen och se till att bli röntgad och undersökt, är foten dubbelt så stor som den friska är ju något bevisligen inte som det ska.

Ta dock med dig nåt att underhålla dig med medans du väntar på att bli röntgad, du lär ju inte få asprio.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-18, 08:14   #7479
Severen
Registered User

Reg.datum: Jun 2009
Citat:
Lite svårt att säga då hela främre delen av foten är rätt rejält svullen. Det är väll så ifall en tå som gör extra ont och som är svårböjligare än de andra. Annars är det väll mitt på foten. Om det är en led, det vet jag inte.
Kan säga att så här nästan exakt två månader efter att jag bröt ett av benen till lilltån på högra foten, så börjer det ordna upp sig rätt bra. De trilskades ju med att sätta gips påg mig, som var ett jäkla skit att gå runt med.

Kan hälsa att jag kunde inte vicka på tån alls i början, foten var svullen i nästa två veckor innan jag gick till sjukan. Gjorde ont som fan att stödja på den. Men som de säger här, gå och röntga den men vad du än gör.. GIPSA inte! Så vida inte du har sjukt svårt att stödja på den. Det går över efter några veckor annars.
Severen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-20, 20:16   #7480
Miquey
Registered User

Vart har du tagit vägen Shadowfire?

Citat:
Ursprungligen postat av O_Wao Visa inlägg
Miquey, för din försäkrings del är det bra om skadan åtminstone blir dokumenterad i din journal, eftersom sånt där kan spöka ett tag. Åk in typ imorgon på dagen och se till att bli röntgad och undersökt, är foten dubbelt så stor som den friska är ju något bevisligen inte som det ska.

Ta dock med dig nåt att underhålla dig med medans du väntar på att bli röntgad, du lär ju inte få asprio.
Citat:
Ursprungligen postat av Severen Visa inlägg
Kan säga att så här nästan exakt två månader efter att jag bröt ett av benen till lilltån på högra foten, så börjer det ordna upp sig rätt bra. De trilskades ju med att sätta gips påg mig, som var ett jäkla skit att gå runt med.

Kan hälsa att jag kunde inte vicka på tån alls i början, foten var svullen i nästa två veckor innan jag gick till sjukan. Gjorde ont som fan att stödja på den. Men som de säger här, gå och röntga den men vad du än gör.. GIPSA inte! Så vida inte du har sjukt svårt att stödja på den. Det går över efter några veckor annars.
Följde hur som erat råd idag och begav mig till vårdcentralen. Fick en remiss till en rönken, så ska göra det imorgon eller på fredag. Lika bra det!

Det kan ju faktiskt vara något som är brutet, för min situation liknar rätt mycket din Severen som du beskrev. Jag har gått med svullen fot nu i en vecka nästan exakt, går även och stöttar, och lite tryck som t.ex. från min sko kan göra grymt ont. Tror nog läkaren idag trodde mer på spricka, men får se efter röntgen.
Gammal 2010-01-21, 17:09   #7481
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Håller med om de råd du har fått Miqueyn. Hoppas det går bra nu!

Journalen
Gammal 2010-01-21, 17:16   #7482
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Katastrofal träningsvecka.

Ibland är jag inte helt nöjd med mitt val av yrke/jobb. Denna vecka är en sådan vecka då jag verkligen funderar på vadfan jag lever för egentligen. Det finns så enormt mycket krav och förväntningar i det dolda på den här typen av jobb.

Även om jag har en arbetstidsvecka som är 38,75 timmar/vecka, så är förväntningarna och kraven egentligen något helt annat. Jag förväntas befinna mig på andra orter och platser hela tiden, utöver dessa timmar t.ex. Om jag sedan spenderar min fritid på att sitta o köra bil t.ex. skiter ju arbetsgivaren i.

Har flängt land och rike runt senaste dagarna och jobbat 05:00-22:00 varje dag utom igår då jag slutade 21:00, lol. Har varit mest stillasittandes. Oftast katabol, i möten med engelsmän mm i timtals utan vatten eller tilltugg och oftast har det gått 6-10 timmar från lunch till middag/kvällsmål osv. Någon träning har jag inte hunnit med och inte heller någon riktig sömn osv.

Så denna vecka känner jag frustration och uppgivenhet deluxe i och med att jag inte kan ha den fritid jag skulle önska för att må tipptopp. Nu vänder det mot helg dock och jag bör kunna om inget ointräffat händer hinna träna imorgon och i lite i helgen också. Nästa vecka ska jag ta in på hotell en av resdagarna iaf och förväntar mig lite träning på hotellets gym då.

Positivt iaf: tån blir bättre o bättre, jag kan nu gå i vanliga skor igen och slipper både DVD-fodral och toffel/yllesocka. Axeln mår bra av att vila likaså, men den kommer allt klaga om jag börjar köra pressövningar igen. Blir alltså axelrehab ett tag till.

Journalen
Gammal 2010-01-21, 17:35   #7483
Ignatius72
Gubbe

Ignatius72s avatar

Reg.datum: Feb 2007
Viktigt är ju att lönen korrelererar med arbetsinsatsen. Timlönen får ju inte bli får låg.

Citat:
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
Ignatius72 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-21, 17:39   #7484
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Jobbigt läge. Jag tycker att du ska ta upp det med din överordnade. Någon form av kompensation ska du bannemej ha.

Om du är sugen på att träna på lördag så tänkte vi dra ihop några tappra själar någon gång mitt på dagen, runt 14 eller så. Ska kriga lite marklyft och chins på Backaplan.
Gammal 2010-01-21, 17:46   #7485
wesaft
Registered User

wesafts avatar

Reg.datum: May 2008
Se det som en vilovecka från gymmet bara.
Men låter segt, bara att sluta jobbet om det inte ändrar sig.
Vatten och nötter som nödproviant under möterna :P Men det gör inte så mycket att fasta vissa perioder.
Hade varit kul och du gick in i en videobutik med en dvd runt foten, "ska lämna tillbaka min film"
Gött att tån är bättre.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:59.