Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-12-17, 15:12   #4696
C.E.J.
Korsordet

C.E.J.s avatar

Reg.datum: Oct 2007
Ikonerna för volym och anslutningar nere i högra hörnet är borta och jag vet inte hur man får tillbaka dem. Jag har Vista. jelp snela
Gammal 2009-12-17, 19:15   #4697
Pirko
3cm styv.

Pirkos avatar

Reg.datum: Oct 2008
Skrev här för någon vecka sedan angående blåskärm, och att efter detta så la mitt nätverkskort av. Jag fixade med det, installerade nya drivrutiner, flashade bios m.m.

Dock tror jag jag har kommit på problemet, då det hände idag igen. Det verkar alltid hända då jag laddar ner från internet. När det hände denna gång satt jag på u-torrent och tanka Dexter för fulla muggar, sen la det bara av (Blåskärm, omstart - inget internet). Kan det vara så att mitt nätverkskort för trådlöst internet inte pallar att tanka saker med? Kan det ens bli så?

Mitt trådlösa nätverkskort: Intel PRO/Wireless
Pirko är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-17, 19:23   #4698
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Otänkbart är det inte. Det kan också bero på mjukvara, t ex brandväggar. Outpost för 64-bitars OS klarade det t ex inte för något år sedan, utan det blev blåskärm när den fick för många anslutningar med hög fart samtidigt (detta kan säkert vara fixat nu). Om det gäller andra brandväggar eller annan mjukvara som rör uppkopplingen vet jag inte, men det är inte heller otänkbart.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-18, 16:45   #4699
C.E.J.
Korsordet

C.E.J.s avatar

Reg.datum: Oct 2007
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J. Visa inlägg
Ikonerna för volym och anslutningar nere i högra hörnet är borta och jag vet inte hur man får tillbaka dem. Jag har Vista. jelp snela
Bump.

Sen har jag ett nytt besvär. Vet inte vad jag gjorde men på nåt har jag lyckats låsa musen så den kan inte röra sig (använder touchpad). Finns en ikon för touchpaden längst ner till höger. När jag drar på högra sidan av touchpaden så rullas ju fönster upp eller ner, och då markeras höger sida av ikonen. Nu är det så att ikonen fastnat så, så höger sida av touchpad-ikonen är markerad fast jag inte har fingrat på min touchpad. jelp snela
Gammal 2009-12-18, 17:44   #4700
hahavaffan
tuff shit

hahavaffans avatar

Reg.datum: May 2005
In i kontrollpanelen med dig C.E.J. och leta upp respektive inställningsavdelning, där brukar man kunna bocka för att man vill ha en tray-icon.
Gammal 2009-12-18, 17:45   #4701
Jagärsvag
Registered User

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J. Visa inlägg
Bump.

Sen har jag ett nytt besvär. Vet inte vad jag gjorde men på nåt har jag lyckats låsa musen så den kan inte röra sig (använder touchpad). Finns en ikon för touchpaden längst ner till höger. När jag drar på högra sidan av touchpaden så rullas ju fönster upp eller ner, och då markeras höger sida av ikonen. Nu är det så att ikonen fastnat så, så höger sida av touchpad-ikonen är markerad fast jag inte har fingrat på min touchpad. jelp snela
Du lyckades antagligen fingra på någon knappkombination, Fn+Någon knapp kanske?
Angående Ljud och nätikonen. Högerklicka på startmenyn -> Egenskaper -> Meddelandefältet och längst ner ser du Systemikoner va?
Jagärsvag är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-18, 19:19   #4702
egge
Det var en gång en tråd-master!

egges avatar

Reg.datum: Jun 2005
Har en HP laptop som är cirka 2.5 år gammal. När jag skulle starta den imorse så gav den ifrån sig tre höga pip och sedan hände inget mer. Snabbknapparna ovanför tangentbord lyser så den är inte helt död men skärmen är helsvart. Någon som varit med om något liknande eller vet vad det kan vara för fel?

Fanns aldrig i kravspecifikationen att livet skulle vara rättvist. Försent att koda om allting nu så vi får fortsätta simulationen. Kanske kan vi patcha? - stridis
egge är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-18, 20:02   #4703
Jagärsvag
Registered User

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Ursprungligen postat av egge Visa inlägg
Har en HP laptop som är cirka 2.5 år gammal. När jag skulle starta den imorse så gav den ifrån sig tre höga pip och sedan hände inget mer. Snabbknapparna ovanför tangentbord lyser så den är inte helt död men skärmen är helsvart. Någon som varit med om något liknande eller vet vad det kan vara för fel?
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...postcount=4483
Värt att testa!
Jagärsvag är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-18, 22:50   #4704
egge
Det var en gång en tråd-master!

egges avatar

Reg.datum: Jun 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Jagärsvag Visa inlägg
Hittar inget liknande om min modell men den blev förbannat varm och har ofta använts på mjuka underlag, soffa/säng, så att något gått sönder pga överhettning är högst troligt.

Fanns aldrig i kravspecifikationen att livet skulle vara rättvist. Försent att koda om allting nu så vi får fortsätta simulationen. Kanske kan vi patcha? - stridis
egge är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-21, 00:20   #4705
Snobbe
Registered User

Reg.datum: Sep 2008
Var inne på coolstuff.se för ja köpte julklappar förra året där. Iaf så såg jag 2 saker som verkade för bra för att vara sanna och tänkte kolla om någon här har testat dom?

http://www.coolstuff.se/Cyber_Clean

http://www.coolstuff.se/laptopCooler

Den andra verkar som att folk e nöjda med i kommentar systemet dock så undrar jag över cleaner slimet om det verkligen funkar så bra som det står. Jag menar mitt tbord är ganska skitigt och det är ett logitech för typ 600kr så om man hade kunnat göra rent det utan o köpa nytt hade varit underbart. Dock tänkte jag typ saker som sitter lite hårt om det borde kunna få bort det lr inte? Vad tror ni och om någon har erfarenhet av skiten så skriv gärna.

Angående laptopcoolern så ska den ju tydligen också kyla ner laptopen inte bara stoppa värmen till knät.
Snobbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-21, 00:43   #4706
Olegh
mjau

Oleghs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Säker på att det inte går att ta bort knapparna på ditt tangentbord?

Jag brukar åtminstone städa mina tangentbord genom att pilla bort varenda liten knapp-usling, diska dessa och sen gå på själv huvudenheten med tops, trasa och dyl.
Olegh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-21, 00:48   #4707
Baan
Registered User

Baans avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Ursprungligen postat av egge Visa inlägg
Hittar inget liknande om min modell men den blev förbannat varm och har ofta använts på mjuka underlag, soffa/säng, så att något gått sönder pga överhettning är högst troligt.
Det låter ju som något är kört i hårdvaran och att moderkortet upptäcker det direkt vid omstart. Förmodligen inget du kan fixa själv och jag gissar på att du inte köpt till någon jättelång garanti? Bärbara datorer generellt håller ju inte jättelänge: http://netbookboards.com/2009/11/17/...-failure-rate/

Var fjärde HP-laptop går sönder på något sätt inom tre år.

@Twitter
Baan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-21, 11:14   #4708
tp_88
Registered User

tp_88s avatar

Reg.datum: Oct 2004
Gah, idag när jag vaknade så var datorn avstängd och när jag försöker sätta på den så är den totalt stendöd. Jag antar att det är nätagget som har gått, kan man på något sätt säkerställa det innan jag springer iväg och köper ett nytt?

Om det är nätagget som har gått så vill jag gärna ha lite rekommendationer på vad man ska köpa också. Jag misstänker att mitt gamla kanske låg på gränsen effektmässigt. Dator: C2D 2,4, Nvidia 8600gts, 4gb ram, 4st hårddiskar, 2st dvd-brännare, 3st chassifläktar. Nätagg: 380W. Är det "egentligen" tillräckligt eller bör jag köra på ett åtminstone 5-600W nästa gång?
tp_88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-21, 11:41   #4709
hahavaffan
tuff shit

hahavaffans avatar

Reg.datum: May 2005
Lika bra att köpa ett rejält, så klarar du dig med det när du uppgraderar resten nästa gång. Corsairs modulära från 550W och uppåt riktigt trevliga. Du kan leta lite här, efter vad som passar din budget: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=436&o=prod_rank
Gammal 2009-12-21, 11:47   #4710
tp_88
Registered User

tp_88s avatar

Reg.datum: Oct 2004
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan Visa inlägg
Lika bra att köpa ett rejält, så klarar du dig med det när du uppgraderar resten nästa gång. Corsairs modulära från 550W och uppåt riktigt trevliga. Du kan leta lite här, efter vad som passar din budget: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=436&o=prod_rank
Aight! Inga förslag på hur jag verkligen säkerställer om det är agget som är keff? Jag har dessvärre inget annat att testa med. Det kan väl vara bl.a. moderkortet också antar jag.
tp_88 är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:10.