Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-11-18, 21:33   #256
Troikha
Registered User

Troikhas avatar

Reg.datum: Jan 2008
Jäkla starka marklyft - bra jobbat!!
Troikha är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-19, 22:03   #257
powderdog
Kött fii faan

powderdogs avatar

Reg.datum: May 2009
Citat:
Ursprungligen postat av feyin Visa inlägg
Återigen, fyfan vilken skillnad på 6veckor. Helt otroligt!

Jag har samma problem med latsspreaden, vettefan hur man ska beté sig så den blir som den ska. :P
Tackar, mkt trevligt att höra!!! Anatar att det bara är att öva, alternativt skaffa sig en såpass stor rygg att ryggen ser enorm ut hur man än står.

Citat:
Ursprungligen postat av Action Fighter Visa inlägg
Satan vilken fin skillnad speciellt i vidden på ryggen, riktigt brutalgrymt av dig att fixa så bra V-form på bara 6.5 veckor. Sedan mycket större armar och enormt mycket mer brett på axlarna. Jag ser fram emot att fortsätta se dina ökningar längre fram.

Är en kratta på alla poser som existerar själv så kan inte hjälpa dig tyvärr, i mina ögon gör du posen bra. Dock tyckte jag min senaste latsspread jag la upp i journalen är helt ok så dra in och kolla vet ja.

Stångrodden börjar ta form också, känner mig snart hotad där nu hörru!
Tack så mkt, otroligt kul att höra att du tycker det!

Ja, den satte du fint! Hur gjorde du?

Haha, dit är det nog ett bra tag kvar. Men jag ska göra mitt bästa för att komma ikapp.

Citat:
Ursprungligen postat av Detective Visa inlägg
gött ryggpass
Tackar, det var skönt!

Citat:
Ursprungligen postat av Troikha Visa inlägg
Jäkla starka marklyft - bra jobbat!!
Tack så mkt! Mot 200 nu

LÖPNING
powderdog är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-19, 22:34   #258
powderdog
Kött fii faan

powderdogs avatar

Dagen pass: Pyttelite ben och bröst/triceps

Ben

Knäböj ATG
3x6@90kg

Bröst

Bänkpress MM2K pass 6
2x3@77,5kg
2x2@87,5kg
2x3@92,5kg negativa

Plan hantelpress
1x6@27,5kg
2x5@32,5kg

Cabel special
3x5@32,5kg

Cabel cross
1x6@55kg
1x5@60kg
1x5@55kg

Triceps

Liggande ext runt huvudet

1x6@40kg
1x5@40kg
1x4@40kg
1x5@40kg

Smalbänk
1x6@70kg
1x0@100kg (var sjukt trött och räknade fel, undrade varför det var så yungt att lyfta av, men tänkte inte mer på det. Jag var inte ens nära att klara en etta)
1x4@80kg
1x5@75kg
1x4@75kg

Brösten känndes riktigt möra efter passet, speciellt nöjd med hantel pressarna. Aldrig varit nära en 30kg hantel innan.

LÖPNING
Gammal 2009-11-20, 01:29   #259
NiklasAlm
Registered User

NiklasAlms avatar

Reg.datum: Jun 2009
Läste igenom alla sidorna i tråden för jag tyckte det var så intressent. Sjuka ökningar, önskar jag hade dina gener :P.
Gammal 2009-11-20, 08:03   #260
ThisIsTheOne
Two Three

ThisIsTheOnes avatar

Reg.datum: Dec 2008
Snygga smalbänkar! Din utveckling är verkligen helt galen. Fortsätt så här och du kommer vara brutal om ett år.
ThisIsTheOne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-20, 18:12   #261
powderdog
Kött fii faan

powderdogs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av NiklasAlm Visa inlägg
Läste igenom alla sidorna i tråden för jag tyckte det var så intressent. Sjuka ökningar, önskar jag hade dina gener :P.
Vad kul att du tyckte det var intressant!

Tackar, jag tror jag har det ganska bra förspänt med gener. Har helt enkelt haft lite tur. Men bra resultat går ju att uppnå med mindre gynnsamma gener också. Sköter man den heliga treenigheten (träna hårt, äta bra och sova länge) så ska det gå bra för de flesta.

Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheOne Visa inlägg
Snygga smalbänkar! Din utveckling är verkligen helt galen. Fortsätt så här och du kommer vara brutal om ett år.
Tackar! Hehe, ja om det fortsätter såhär så har jag nog blivit åtminstånde lite bitig om ett år

Hur länge brukar ni förövrigt sova, känner att jag sköter den biten väldigt dåligt, blir strax under 6h per natt. Kan det hämma mina resultat mkt?

LÖPNING
Gammal 2009-11-20, 18:28   #262
ThisIsTheOne
Two Three

ThisIsTheOnes avatar

Reg.datum: Dec 2008
Citat:
Ursprungligen postat av powderdog Visa inlägg
Hur länge brukar ni förövrigt sova, känner att jag sköter den biten väldigt dåligt, blir strax under 6h per natt. Kan det hämma mina resultat mkt?
Det där med sömn är ju väldigt individuellt. Själv behöver jag absolut minimum 7 timmar, annars funkar jag inte alls. Vanligen blir det mellan 8 och 9. Testa att lägga dig en timme tidigare och känn efter om du upplever någon skillnad till det bättre.
ThisIsTheOne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-20, 18:29   #263
kalajset
Registered User

kalajsets avatar

Reg.datum: Nov 2006
Grov latsspread!

Man ser klart och tydligt varför du är så stark i mark, korsryggen ser mycket massiv ut!. Så vitt jag kan bedömma tycker jag även posen ser ut att vara bra slagen. Möjligtvis att du kan prova att skjuta fram armbågarna litet för att få ut latsen mer, (dock inte för mycket, det är en svår balansgång), och även dra upp axlarna något kanske.
Gammal 2009-11-20, 20:03   #264
feyin
Busunge

feyins avatar

Reg.datum: Aug 2008
Såg ut som ett bra pass idag.

Dom där vikterna ska jag också leka med i smalbänkarna
Vad har du som 1RM i mm2k?

Gör dig inte dummare än jag ser ut.
feyin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-20, 22:14   #265
Adryan
Registered User

Reg.datum: Oct 2006
Sjuka ökningar som sagt, framför allt ryggbilden är otrolig..

Hur mycket käkar du dagligen egentligen? Tillskott? Hur mycket cardio? Tänkte bulka själv nu när jag är i USA men jag cyklar 1-2 mil om dagen i backar för att ta mig runt så det blev ett helvete att få i mig tillräckligt för ordentlig viktökning..
Adryan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-21, 11:45   #266
Action Fighter
Batman

Action Fighters avatar

Reg.datum: Aug 2008
Bra pass!

Själv sover jag alldra oftast 8+ timmar om natten. Idag sov jag 10 tror jag.
Action Fighter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-21, 13:03   #267
powderdog
Kött fii faan

powderdogs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheOne Visa inlägg
Det där med sömn är ju väldigt individuellt. Själv behöver jag absolut minimum 7 timmar, annars funkar jag inte alls. Vanligen blir det mellan 8 och 9. Testa att lägga dig en timme tidigare och känn efter om du upplever någon skillnad till det bättre.
Jag kan nog inte påstå att jag känner någon skillnad på när jag sovit 5h eller 9h. Men jag ska ändå försöka lägga mig lite tidigare, tror det är bättre. Det är bara det att jag inte gillar det, känns som om jag sover bort så mkt tid då:/

Citat:
Ursprungligen postat av kalajset Visa inlägg
Grov latsspread!

Man ser klart och tydligt varför du är så stark i mark, korsryggen ser mycket massiv ut!. Så vitt jag kan bedömma tycker jag även posen ser ut att vara bra slagen. Möjligtvis att du kan prova att skjuta fram armbågarna litet för att få ut latsen mer, (dock inte för mycket, det är en svår balansgång), och även dra upp axlarna något kanske.
Tackar alldra ödmjukast! Väldigt kul att höra!

Tack, ska försöka tänka på det tills nästa gång.

Citat:
Ursprungligen postat av feyin Visa inlägg
Såg ut som ett bra pass idag.

Dom där vikterna ska jag också leka med i smalbänkarna
Vad har du som 1RM i mm2k?
Ja, det var skönt!

Det gör du nog snart, du är riktigt stark i smalbänkarna!
90kg gick jag in med som 1RM.

Citat:
Ursprungligen postat av Adryan Visa inlägg
Sjuka ökningar som sagt, framför allt ryggbilden är otrolig..

Hur mycket käkar du dagligen egentligen? Tillskott? Hur mycket cardio? Tänkte bulka själv nu när jag är i USA men jag cyklar 1-2 mil om dagen i backar för att ta mig runt så det blev ett helvete att få i mig tillräckligt för ordentlig viktökning..
Tack så mkt!

Det blir runt 3500-4000kcal per dag. De enda tillskotten jag tar är vassle protein och kreatin monohydrat. Finns säkert en del andra tilskott som fungerar bra, men det mesta känns som att kasta pengarna isjön.

Jag funderar dock på att byta ut mitt vassle protein mot EAA, men det smakar förjävligt så jag tror att jag hellre kör på vassle med lite sämre effekt. Dock kommer jag köra EAA under deffen har jag tänkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Action Fighter Visa inlägg
Bra pass!

Själv sover jag alldra oftast 8+ timmar om natten. Idag sov jag 10 tror jag.
Tackar!

Skönt, jag sover också längre på helger. Idag blev det nästan 9h

Ingen träning idag eller igår, detta beror på att jag tog vaccinet igår och kan knappt lyfta armen. Hoppas på att kunna träna imorgon.

Jag har förövrigt dragit på mig en del misstankar om att jag använder AAS från min brors kompisar som jag träffade igår. Det var lite över en månad sedan jag såg dem sist, och de tyckte bestämt att det skulle vara omöjligt att bli "biffig"
på bara en månad utan AAS. Då jag enbart har rent mjöl i påsen tar jag detta som ett kvitto på att jag ökat bra, dock lite tråkigt att de tror ngt sådant om mig:/

LÖPNING
Gammal 2009-11-21, 13:27   #268
chrille87
fyller snart 88

chrille87s avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Jag har förövrigt dragit på mig en del misstankar om att jag använder AAS från min brors kompisar som jag träffade igår. Det var lite över en månad sedan jag såg dem sist, och de tyckte bestämt att det skulle vara omöjligt att bli "biffig"
på bara en månad utan AAS. Då jag enbart har rent mjöl i påsen tar jag detta som ett kvitto på att jag ökat bra, dock lite tråkigt att de tror ngt sådant om mig:/
Tråkigt att höra, tyvärr är människan hopplös! Ingen unnar någon annan framgång och så fort det går bra för någon har dom fuskat. Bara försöka skaka av sig det och ta det som en komplimang.
chrille87 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-21, 16:09   #269
Detective
Transformation in progress

Detectives avatar

Reg.datum: Apr 2008
Bra smalbänkar
Löpning 2018 - 493,58km
Löpning 2019 - 479,81km
Detective är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-21, 23:38   #270
Troikha
Registered User

Troikhas avatar

Reg.datum: Jan 2008
Sömnen är som sagt ytterst individuell. Förra året, när jag gick på gymnasiet, så gymmade jag 5ggr i veckan, läste NV med goda betyg och sov ca 5-6 timmar per natt. Upplevde själv aldrig någon särskild trötthet utan att den var befogad (av massa plugg eller hårda träningspass). Nu när jag väntar på antagningsbesked från universitetet så är jag ledig och sover oftast 8h30min eller mer per natt och tycker nästan jag är tröttare än när jag gick i skolan. Däremot så ger träningen mycket bättre och snabbare resultat. Ansåg också tidigare att jag bara sov bort hela dagen med 8-10 timmars sömn, men det handlar nog helt och hållet om prioriteringar. Fokuserar på träningen 24/7 och då tycker jag det är värt att "sova bort" några extra timmar Testa några veckor med mer sömn och se om du får bättre resultat (om det nu ens är möjligt med din utvecklingshastighet:P), väg fördelar och nackdelar och se om det är värt det.
Troikha är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:18.