Nä man behöver inte åka till akuten för ryggskott och liknande, men jag hade gjort det Och angående vad behandlingen blir om man hittat nåt så vet jag inte, beror ju på vad man hittar. Önskar dig iaf lycka till med rehabiliteringen. Oavsett vad som hänt kommer det ju inte påverka din bänkpress det minsta, och det är väl det viktigaste förmodar jag.
Man behöver absolut inte åka till akuten för en nervpåverkan ner i benet. Att operera ett diskbråck akut (om det nu skulle handla om det, har väldigt svårt att tänka mig att kotorna skulle ha flyttats...) är sällsynt. Skulle man, precis som O.W säger, ha svårt att hantera blåsa/tarm är det en annan femma. Då har man råkat ut för ett så kallat cauda equina syndrom och om detta inträffar är det viktigt att man opereras omedelbart. Detta är dock väldigt ovanligt.
Det är viktigt att veta att de flesta med diskbråck blir bra av sig själva, även om diskbråcket fortfarande syns på MR (det är för övrigt dålig korrelation mellan synligt diskbråck på MR och symptom)
Så Freddi, om du inte har ovanstående symptom kan du gott ta det lite lugnt ett tag och se vad som händer.
Kloka ord.
Hoppas att det lättar under de närmaste dagarna Freddie. Täta kontakter med Åke som kan vägleda dig är att rekommendera.
Ursprungligen postat av Gute
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.
Angående ryggen så är den ganska så bra. Känns lite om jag sitter länge. Skall försöka köra igång med sheiko på måndag. Hurvida det blir böj&mark vet jag inte. Börjar lätt iaf och använder bälte.
Hittade denna film på tuben från fitness expo mässan. Jag hade näst bästa tid på mässan i detta momemt. Vann med 6 eller 7 sekunder över Elo vilket är det viktigaste.
Elo spöade dock mej i vågtryckning men annars vann jag i en gripper som inte kräver teknik utan man behöver bara trycka. Vi klarade båda att lyfta en 200kgs "väska" med en hand.
Såg att jag fick lite beröm för denna insats av greppfantomerna.
Angående ryggen så är den ganska så bra. Känns lite om jag sitter länge. Skall försöka köra igång med sheiko på måndag. Hurvida det blir böj&mark vet jag inte. Börjar lätt iaf och använder bälte.
Hittade denna film på tuben från fitness expo mässan. Jag hade näst bästa tid på mässan i detta momemt. Vann med 6 eller 7 sekunder över Elo vilket är det viktigaste.
Elo spöade dock mej i vågtryckning men annars vann jag i en gripper som inte kräver teknik utan man behöver bara trycka. Vi klarade båda att lyfta en 200kgs "väska" med en hand.
Såg att jag fick lite beröm för denna insats av greppfantomerna.
Ryggen smärtade riktigt lite i böjen men i.o.m lätta vikter och bälte kunde jag genomföra passet. Tror att det bara gjorde gott med lite cirkulation. Alla vikter denna vecka är räknade från max som ligger 30-100kg från mina PR. Först 3e veckan blir det riktiga vikter, i bänken iaf. ÖVerbredbänkpress gick gick lätt. 10x170kg är nåt sorts PR men jag tror nog jag skulle kunna göra 10x190-200kg där så det skiljer sig inte så mycket från vanlig bänk. Men lite nya vinklar och infall är bra. Nu hoppas jag att få vara frisk och skadefri så jag kan njuta av denna roliga träningsform som högvolym är!!!!
Reps: 290
Set: 39
Totalvoylm: 20930kg
Skattning 1-5
Mental energi: 3
Styrka: 3
Kost: 1
Sömn: 2
Återhämtning: 5
Hej på dig! Nu har jag tryckt upp posters på väggen i gymmet så nu e det officiellt att du kommer till Kokkola. Hur länge har du tänkt stanna i Kokkola. Tänkt om vi sko fara ut å käka eller nått då efter. Kommer du ensam eller kommer Elo eller nån annan med?
Lite mat efteråt vore ok. Skall se om Linda&Mathias hänger på. Skulle helst inte köra då jag inte sovit på hela natten. Själv skall jag köra lite snedbänk och biceps.
Lite mat efteråt vore ok. Skall se om Linda&Mathias hänger på. Skulle helst inte köra då jag inte sovit på hela natten. Själv skall jag köra lite snedbänk och biceps.
Jo försök få dem att komma med. Ska träna me björklund på torsdag så.
Idag var jag och tränade med Malax IFs 2a lag i fotboll som håller till i div.6. Spelade innebandy i 1,5h. Var riktigt roligt. Bollkänslan och swnabbheten var ok. Uthålligheten sämre. Mer tror faktiskt jag gjorde flest mål av alla. Men då var jag mest buffeln framför mål. Skall försöka träna med dem 1 gång i veckan och kanske man spelar nån match sen oxå?
Var riktigt svag idag efter en 13h arbetsdag + dålig sömn på natten. Men på ren sisu genomdrev man passet. Kände mej även lite hängig. Hoppas det inte blir nåt värre.
Funderar på hur passen kommer att kännas då man har tunga vikter på stången. Nu är det bara fisvikter och jag tycker det inte går så lätt som det ska. Vet inte vad jag väger nu men är skulle vara överraskad om jag är över 140kg.
Reps: 280
Set: 38
Totalvoylm: 19420kg
Skattning 1-5
Mental energi: 3
Styrka: 2
Kost: 2
Sömn: 1
Återhämtning: 1
Trodde det var hårdare virke i broderfolket.....:D
Trötta finska soldater
ersätts av svenskar
Lämnar Afghanistan i förtid: Grabbarna har fått nog HELSINGFORS. Vistelsen i Afghanistan blev väl tuff för de finska soldaterna.
Trots att Finlands president Tarja Halonen lovat att de ska vara kvar – vill de åka hem.
Nu ersätts de istället av svenska styrkor.
– Det är klart att det är tufft, men det är fortfarande inte som i exempelvis Helmand-provinsen, säger Philip Simon, pressekreterare vid svenska Försvarsmakten.
Nyheten att 80 finska fredsbevarare lämnar Afghanistan i förtid för att de tycker uppdraget är för tufft skakar om den finska folksjälen.
Och att finländarna dessutom ersätts av svenska fredsbevarare kommer som en ilsken örfil.