2009-08-23, 22:04
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2009
|
jag tänker att jag vill bli så stark som möjligt men inte stor som möjligt.
|
|
|
2009-08-23, 22:13
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Pontus H
jag tänker att jag vill bli så stark som möjligt men inte stor som möjligt.
|
Träna då för styrka, <5 reps.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2009-08-24, 06:33
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2006
|
Citat:
nej, men jag tänker långsiktigt.. :o
|
Ja dåså. Då finns ju inget att oroa dig för, jag förstår inte hur du menar. Hur ska du kunna bli "för stor" bara sådär?
|
|
|
2009-08-24, 07:24
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj
Träna då för styrka, <5 reps.
|
Ja, håller på och gör det nu, frågan var också lite om EAA då hjälper till att få mig att utvecklas bättre i styrka och inte bara lägger på massa
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder
Ja dåså. Då finns ju inget att oroa dig för, jag förstår inte hur du menar. Hur ska du kunna bli "för stor" bara sådär?
|
jusst nu så känner jag mig svag för den kropps-storleken jag har. tar tex inte mer än 110 i mark, 100 i bänk och typ 100 i benböj och har enligt mig för pluffsiga muskler. vill egentligen inte bygga mer massa, bara styrka, men EAA:t gör väl så att massan ökar mer?
|
|
|
2009-08-24, 07:52
|
|
Ocensurerad chimpans
Reg.datum: Mar 2006
|
Citat:
Ja, håller på och gör det nu, frågan var också lite om EAA då hjälper till att få mig att utvecklas bättre i styrka och inte bara lägger på massa
|
Det säger väl sig själv? muskler är vad som gör dig stark, EAA bygger muskler. Sen är det väl upp till dig hur du tränar för att få en större andel av vissa muskelfibrer.
Citat:
EAA:t gör väl så att massan ökar mer?
|
nej, träning gör det.
To the books batman!
kolla t.ex. på Eddie Vedders blog om muskler för lite basics.
|
|
|
2009-08-24, 08:35
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2006
|
Citat:
vill egentligen inte bygga mer massa, bara styrka, men EAA:t gör väl så att massan ökar mer?
|
Men du missar ju hela tiden poängen!
Hur ska du kunna åstadkomma såna ökningar att du blir "för stor"? Det är fullständigt omöjligt, ökningar i massa går mycket mycket långsamt. Om du dessutom inte ens överäter kommer ju knappt en enda ökning ske, det finns INGEN som helst möjlighet att NÅGON blir "för stor" om man redan från början bestämt sig för vilken storlek man önskar.
Det är en helt annan sak om man utgår från ett visst mål, når den vikten och sedan ångrar sig. Men då har man ju haft målet att öka i massa från början också.
|
|
|
2009-08-24, 09:37
|
|
Registered User
|
och jag menade, ehh jag känner mig uppblåst, styrkan på musklerna representerar inte volymen som de har. ska aldrig mer köra ett set med över 5 reps någonsin mer :S
jag fattar inte vad du säger, och jag tror inte du förstår vad jag menar så vi struntar i min fråga.
|
|
|
2009-08-24, 14:47
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2007
|
Finns ju en till tråd som tar upp frågan, men nu skriver jag här. Har sökt och försökt lära mig men jag får inget svar på min detaljfråga så jag ställer den här.. Ett kort och snabbt svar blir bra.
Efter 8-9 timmars sömn, intar jag ca 1 deciliter mjölk och ca 2,5 deciliter kaffe. Ca 30 min efter det brukar jag ta ca 10 gram EAA. Någon som har ett teoretiskt svar på om det är för nära varandra, för det snabba upptag som EAA är tänkt för...?
|
|
|
2009-08-24, 21:41
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2009
|
Har ett par frågor om EAA:
1 Är det helt onödigt att ta EAA innan träning om man ej tar det på fastande mage?
2. Om man ej tar en dos före är det lika bra att strunta i dosen efter och ta en gainer efter istället?
|
|
|
2009-08-25, 07:08
|
|
Musklig
Reg.datum: Feb 2009
|
1. EAA är ju fortfarande protein så onödigt är det väl inte... Många tar ju en vanlig vassledrink innan träning.
2. Dosen innan träning är inget måste för att ta en dos efteråt.
|
|
|
2009-08-25, 11:50
|
|
Registered User
|
bump, på min frågeställning.
|
|
|
2009-08-25, 11:54
|
|
Musklig
Reg.datum: Feb 2009
|
Idag så hade jag bara med mig en shaker med Ca 28-30gram EAA som jag tänkte dela upp på halva innan och resten efter passet.
Men när jag höll på att dricka innan passet så var tankarna inte med mig och plötsligt hade jag svept alltihop. 
Fan , vad surt tänkte jag.
Men samtidigt så tyckte jag att jag inte blev lika hungrig under passet som jag brukar bli när det gått flera timmar sedan mat. Så lite nytta kanske det gjorde i allafall
|
|
|
2009-08-25, 15:40
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av -Englund
Efter 8-9 timmars sömn, intar jag ca 1 deciliter mjölk och ca 2,5 deciliter kaffe. Ca 30 min efter det brukar jag ta ca 10 gram EAA. Någon som har ett teoretiskt svar på om det är för nära varandra, för det snabba upptag som EAA är tänkt för...?
|
Du behöver inte oroa dig, skulle jag tro. 1 dl mjölk och lite kaffe segar inte ner upptaget av EAA vad jag vet, och även OM det skulle göra det så skulle den marginalen vara så liten att det i praktiken inte blir någon skillnad. Vill dock påpeka att jag inte har några källor på detta. Någon som kan bekräfta?
Citat:
Ursprungligen postat av böllen
1 Är det helt onödigt att ta EAA innan träning om man ej tar det på fastande mage?
2. Om man ej tar en dos före är det lika bra att strunta i dosen efter och ta en gainer efter istället?
|
1. Nej.
2. Beror på vad du vill uppnå.
|
|
|
2009-08-25, 16:08
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av AmericanDragon
Du behöver inte oroa dig, skulle jag tro. 1 dl mjölk och lite kaffe segar inte ner upptaget av EAA vad jag vet, och även OM det skulle göra det så skulle den marginalen vara så liten att det i praktiken inte blir någon skillnad. Vill dock påpeka att jag inte har några källor på detta. Någon som kan bekräfta?
|
Tänker precis lika. Vill dock bara ha bekräftelse som du säger!
|
|
|
2009-08-25, 16:30
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av -Englund
Tänker precis lika. Vill dock bara ha bekräftelse som du säger!
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:24.
|

|