Kände igår att jag inte hade den dära riktigt powern som jag behöver för att prestera bra i någon tung pressmuskelgrupp samt hade jag en enorm tidsbrist så bröstpasset blev inställt till morgondagen istället.
Jobbade 07-19 och hade lyckats tjata till mig att få springa iväg 5min tidigare så jag skulle anlända vid gymmet beräknad vad 19.05-19.10 (gymmet stänger 20.00).
När jag är påväg så frågar en annan här på jobbet om han inte kunde få åka med mig till gymmet för han skulle också gymma och hade ingen skjuts. Självklart så säger jag att han får åka med mig men ser att han inte är ombytt eller ngt och har arbetskläder på sig, Tiltat lös totlat i huvvet men försöker hålla mig kall och inte visa hur enormt stressad jag känner mig.
Runt 19.10 rullar vi från jobbet och anländer till gymmet vid 19.15-19.20 tiden. Han frågar vad jag ska gymma, svara stressat :
Rygg bredd, mage & underarmar. Får till svar de jag absolut inte vill höra: Men jag ska också köra rygg kan vi inte köra ilag? Då kan du ju visa mig lite granna hur man ska träna.
Är inte en otrevlig människa så tänkte: visst men då får de fanimej gå undan också, tänker inte låta denna person förstöra ett gympass för mig.
Vi inledde med stångsrodd och jag körde först och visa lite snabbt hur man skulle göra han följde efter direkt därpå. Vikterna byttes och jag körde direkt efter detta mitt set nr.2 efter vikterna återigen har bytts till hans nivåer så börjar han försöka smyga in vila.
Blir ganska förbannad och säger om du ska köra med mig får du hålla samma tempo för dom stänger snart. Efter de så hängde han på till sista övningen som var
coleman lyft (hade kört
T-bar rodd innan) men efter de fick han lov att kasta in handske och säga att hans ryggpass nog var klart för dagen.
Körde
Mage suprat med Underarmar därefter och lyckades precis bli klar runt 20.05 tiden.
Övningsvalen på magen blev :
Benlyft, Bålrotation med stång & Crounches på pilatesboll
och övningsvalen på underarmarna:
Handledscurl med stång samt hantlar
Han kom idag på jobbet och gnällde på en otrolig träningsvärk i ryggen och sa att jag inte var riktigt frisk som tränade i den dära tempo. Tänkte : Så skönt att han tycker de för då lär han inte försöka hänga på några fler gånger i allafall
Idag blir de Tennis efter jobbet, ganska skönt då jag har gymmat 4dar i rad nu.