Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-07-20, 17:37   #1306
mattilainen
Registered User

mattilainens avatar

Reg.datum: May 2007
håller med chrille77

Tycker det är imponerande att sätta ett 2 års mål med långsam bulk! Hur mycket planerar du på att gå upp eller har du kanske inte tänk på det än?

Jag försöker att sakta men säkert gå neråt men försöker ha samma styrka som jag hade innan jag började deffa. Går väl sådär och det är alltid kul att kika in här när man börjar känna sig lite dålig

Grattis till pb i både axelpress och böjen! Coolt att du sätter det när du väger såppas mycket mindre!

Ska kolla in oftare så nu får du se till att uppdatera ,)
Journal - Gym och Brasiliansk Ju-Jutsu
mattilainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-21, 10:13   #1307
_byggarebob_
Registered User

_byggarebob_s avatar

Reg.datum: Jun 2008
ska försöka växa som fort jag kan utan att lägga på min en massa onödig massa, håller ju kosten relativt strikt och brukar vara duktig på att röra på mig så hoppas att de inte blir en massa bukfetma där !

Tack för dom fina orden med! Kan tänka mig att de är tungt att gå ner och samtidigt försöka bibehålla styrkan, är ngt som jag verkligen tycker är svårt, men om man ser på de långsiktigt så kanske de går bättre.

Ska uppdatera lite oftare så de är bara att kika in
_byggarebob_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-21, 10:15   #1308
_byggarebob_
Registered User

_byggarebob_s avatar

Efter en relativt soft dag på jobbet ( jobbade 08-17 ), så kände jag att jag hade mycket power i kroppen som jag ville ta ut på gymmet.
Högrep på ben stod på dagens schema, men de kändes verkligen inte som en högrepp dag utan som en lågrepp med massiva vikter än fast jag hade en stark träningsvärk i benen från benpasset i förrgår. Men dagar när man känner sig i form ska man ju dunka på reällt tycker jag eftersom dessa dagar inte kommer alldeleds för sällan. Väl sagt så valde jag att först köra framsidan för sig och därefter supersetta baksidan tillsammans med vaderna.

Ben

Framsida ben

Knäböj: 50kg*20, 80kg*18, 110kg*12, 140kg*4 – På rep nummer 4 så fastnade jag i botten position och fick panik att jag inte skulle komma upp efter ca 2sek i orörligt läge, paniken måste ha slagit på en sorts nödreserv av krafter för jag lyckades efter 2-3sek stillastående ändå pressa upp skiten långsamt. Sista reppet tog säker 6-8sek att utföra, men underbart med återigen ett nytt pb.

Benpress: 230kg*18, 280kg*15, 330kg*9, 350kg*4-5
Ett ganska massivt pb gentimot föregående. Otroligt skönt!

Bencurls: 60kg*15, 80kg*12, 100kg*8, 110kg*4
__________________________________________________ _______________
Baksida ben suprat med Vader

Liggande lårcurls : 40kg*6set* 8-15 rep

Suprat med

Stående vadpress: 60,80,100,120,140,80 kg blev vikterna med ca 6-7rep på 140kg som max

Sittande lårcurls
: 45kg*6set 8-15rep

Suprat med

Sittande vadpress: 40kg*6set*12-20rep

Passet tog cirka 80min eftersom jag vilade ganska mycket mellan setten på framsidan låren för att lyckas pressa upp tyngderna.

Har bröst på menyn idag fast de är dag 4 i träningsschemat, funderar på att köra något lätt idag istället tex mage,underarmar & Rygg bredd , men vi får se hur de blir med allting. Känner jag ikväll att de finns power så kör jag bröst annars blir de något soft istället.
Gammal 2009-07-21, 10:51   #1309
ChrisDEFC
Registered User

ChrisDEFCs avatar

Reg.datum: Sep 2007
Här va det inte på smått vis det körs ben, dina ben kommer fullständigt explodera och då kommer du va redo för att tävla. Funderat nått mer på det? Grattis till fina pers!
ChrisDEFC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-21, 12:38   #1310
DSBM
Registered User

DSBMs avatar

Reg.datum: Dec 2008
Grattis till nya PBn! Måste varit skönt att få upp sista reppet på knäböjen
Böj: 140,5 Bänk: 102,5 Mark: 170,5 Press: 70,5 Gripper: 2*CoC#3
En lång 90:as kamp mot vekheten
DSBM är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-21, 13:56   #1311
_byggarebob_
Registered User

_byggarebob_s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisDEFC Visa inlägg
Här va det inte på smått vis det körs ben, dina ben kommer fullständigt explodera och då kommer du va redo för att tävla. Funderat nått mer på det? Grattis till fina pers!
Benen får skylla sig själv när dom vägrar att växa med normal träning Nu överdriver du en hel del här kan jag säga, visst tävlingsplaner finns, men de finns så otroligt mycket som måste förbättras innan de är dags för någonting sånt!
Gammal 2009-07-21, 14:01   #1312
_byggarebob_
Registered User

_byggarebob_s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av DSBM Visa inlägg
Grattis till nya PBn! Måste varit skönt att få upp sista reppet på knäböjen
Absolut! Första gången som jag körde utan pass och kände att de inte kunde gå vägen alls, men som tur är har man ju en panikmotor !
Gammal 2009-07-21, 15:01   #1313
chrille87
fyller snart 88

chrille87s avatar

Reg.datum: Feb 2007
Imponerande benpass, du verkar få upp lite presstyrka där. 140x4 blev jag mest imponerad av. Men angående benpressen, hur djupt går du där? Har läst så mycket olika om utföranden så är lite sugen på att höra din åsikt
chrille87 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-21, 16:03   #1314
_byggarebob_
Registered User

_byggarebob_s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av chrille87 Visa inlägg
Imponerande benpass, du verkar få upp lite presstyrka där. 140x4 blev jag mest imponerad av. Men angående benpressen, hur djupt går du där? Har läst så mycket olika om utföranden så är lite sugen på att höra din åsikt
Tack tack! Knäböjjen går jag alltid djup i där jag tycker att de gör ont att stanna vid 90 grader och gillar att komma till ett läge där jag känner att kroppen trycks ihop till max och därefter är de bara att pressa.

Förut gick jag även lika djupt i benpressen, men märkte att jag fick problem med både ländrygg, knän och ljumskar när jag gjorde de så har bytt taktik där och kör till 90grader eller kanske lite under 90grader beroende från repp till repp. Har även min fotnedsättning väldigt lågt för att skona ländryggen och för att de ska ta mera på framsidan än arslet.
Tycker att de dära med benpressen är väldigt personlig då vissa gillar att tryckas ihop till en makrill medans andra går närmare 90grader, förstår mig dock inte på dem som knappt går under 120 grader och endast duttar med vikterna för jag inte tänkta mig att de blir så stor påfrästning på benen då.
Gammal 2009-07-21, 19:55   #1315
mattilainen
Registered User

mattilainens avatar

Reg.datum: May 2007
Grattis till PB! asfina böjar!

Såg att du körde sittande vadpress. Tänkte ifall du läst http://traningslara.se/blogg/daliga-...-gymmet-del-2/

Du är som sagt väldigt stark i benen
Journal - Gym och Brasiliansk Ju-Jutsu
mattilainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-22, 06:41   #1316
_byggarebob_
Registered User

_byggarebob_s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av mattilainen Visa inlägg
Grattis till PB! asfina böjar!

Såg att du körde sittande vadpress. Tänkte ifall du läst http://traningslara.se/blogg/daliga-...-gymmet-del-2/

Du är som sagt väldigt stark i benen
Tack tack!
Ska ta mig en kik på länken du skickade lite senare!
Gammal 2009-07-22, 08:53   #1317
_byggarebob_
Registered User

_byggarebob_s avatar

Kände igår att jag inte hade den dära riktigt powern som jag behöver för att prestera bra i någon tung pressmuskelgrupp samt hade jag en enorm tidsbrist så bröstpasset blev inställt till morgondagen istället.

Jobbade 07-19 och hade lyckats tjata till mig att få springa iväg 5min tidigare så jag skulle anlända vid gymmet beräknad vad 19.05-19.10 (gymmet stänger 20.00).
När jag är påväg så frågar en annan här på jobbet om han inte kunde få åka med mig till gymmet för han skulle också gymma och hade ingen skjuts. Självklart så säger jag att han får åka med mig men ser att han inte är ombytt eller ngt och har arbetskläder på sig, Tiltat lös totlat i huvvet men försöker hålla mig kall och inte visa hur enormt stressad jag känner mig.
Runt 19.10 rullar vi från jobbet och anländer till gymmet vid 19.15-19.20 tiden. Han frågar vad jag ska gymma, svara stressat : Rygg bredd, mage & underarmar. Får till svar de jag absolut inte vill höra: Men jag ska också köra rygg kan vi inte köra ilag? Då kan du ju visa mig lite granna hur man ska träna.
Är inte en otrevlig människa så tänkte: visst men då får de fanimej gå undan också, tänker inte låta denna person förstöra ett gympass för mig.

Vi inledde med stångsrodd och jag körde först och visa lite snabbt hur man skulle göra han följde efter direkt därpå. Vikterna byttes och jag körde direkt efter detta mitt set nr.2 efter vikterna återigen har bytts till hans nivåer så börjar han försöka smyga in vila.
Blir ganska förbannad och säger om du ska köra med mig får du hålla samma tempo för dom stänger snart. Efter de så hängde han på till sista övningen som var coleman lyft (hade kört T-bar rodd innan) men efter de fick han lov att kasta in handske och säga att hans ryggpass nog var klart för dagen.

Körde Mage suprat med Underarmar därefter och lyckades precis bli klar runt 20.05 tiden.
Övningsvalen på magen blev :Benlyft, Bålrotation med stång & Crounches på pilatesboll
och övningsvalen på underarmarna: Handledscurl med stång samt hantlar

Han kom idag på jobbet och gnällde på en otrolig träningsvärk i ryggen och sa att jag inte var riktigt frisk som tränade i den dära tempo. Tänkte : Så skönt att han tycker de för då lär han inte försöka hänga på några fler gånger i allafall

Idag blir de Tennis efter jobbet, ganska skönt då jag har gymmat 4dar i rad nu.
Gammal 2009-07-22, 12:24   #1318
DSBM
Registered User

DSBMs avatar

Reg.datum: Dec 2008
Och jag som tycker det är roligt om folk vill följa med och träna Men men, har man lite brottom så kanske det är jobbigt!
Böj: 140,5 Bänk: 102,5 Mark: 170,5 Press: 70,5 Gripper: 2*CoC#3
En lång 90:as kamp mot vekheten
DSBM är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-22, 12:41   #1319
Prisman
Registered User

Prismans avatar

Reg.datum: Jul 2008
Citat:
Ursprungligen postat av _byggarebob_ Visa inlägg
ska försöka växa som fort jag kan utan att lägga på min en massa onödig massa, håller ju kosten relativt strikt och brukar vara duktig på att röra på mig så hoppas att de inte blir en massa bukfetma där !
Vadå? tycker inte du det är snyggt?

Nejmen serisöt, det låter som en vettig plan! Kommer nog gå skit bra
Prisman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-22, 13:08   #1320
_byggarebob_
Registered User

_byggarebob_s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av DSBM Visa inlägg
Och jag som tycker det är roligt om folk vill följa med och träna Men men, har man lite brottom så kanske det är jobbigt!
Träningen för mig är numera 100% fokus som gäller så varje pass blir såpass lyckat som möjligt. Visst kan jag snacka med lite folk och vara allmänt social men träningen går i första hand.
Om man har en träningspolare som är målinriktad och pushar en så är detta guld värt, men om man har en som endast är där för att "lyfta lite granna" som tycker jag att detta är fruktansvärt irriterande och speciellt om de är tidsbrist!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:53.