Rotator cuff 4 set
Bänkpress 3x20x20kg 2x10x70kg 2x8x100kg 5x140kg 1x180kg 1x220kg
Plankbänk 15cm 1x220kg 1x270kg 8x307,5kg 7x317,5kg
Lutande smalbänk 10x20kg 5x60kg 2x5x100kg
Bänkpress 5x60kg 3x3x100kg
Enhandsbänk med SL-stång höger arm 1x20,35,55,65kg 1x72,5kg 1x82,5kg 1x92,5kg
Både bra och dåligt pass. MYCKET nöjd med mina plankbänkar. Skulle fått flera reps om jag så skulle velat.
Men tyvärr skadade jag mej rejält(?) i vänster axel då jag fick infallet att smalbnka i lutandebänk. Åkte efter passet till Åke som sa att det var inga muskelskador men om jag förstod rätt så hade leden flyttas något framåt och han tryckte tillbaka den. Kändes genast lite bättre men jag prövade att bnka lite på hans mottagning men det smärtade mycket. Får lov att vila lite från bänkandet nu. EM är det en sak med. Jag är världsmästare!
Men jag vill inte gå in i min bantning med en styrkeförlust på 20-30kg redan före bantningen. Nåväl, vi tar detta dag till dag. Normalt brukar det ta nån vecka. Men det var när Åke kunde behandla den 3-5ggr i veckan. Nu när han inte trnar i svinhuset längre är det svårare.
Till sist fick vi nåt infall att börja bänka med 1 arm. Gjorde 92,5kg mycket lätt och jag rekommenderar detta som övning för dem som vill trna balans och ha kul!
Här är min 7x317,5kg från 15cm planka raw. Ingen höjdarlyftväg men jag tycker jag behandlar vikten kontrollerat trots raw.
Angående skadan så är det nog den skada som gör sig mest påmind i dagliga livet gentemot de jag har haft tidigare. Detta är illavarslande. Psykiskt är det OK ännu eftersom jag fortfarande har endorfiner från passet kvar. Men hur är det imorgon?
Usch vad tråkigt att höra. Ta det lugnt bara nu i nån vecka. Tror nog att du kan klara dig undan med en medalj på EM bara du accepterar att det kanske inte blir pers och toppform. 310-320 kan räcka långt o det klarar du i sömnen med mycket lite träning.
Tack! Ja får se hur det blir med EM. Men som sagt EM är en sak, jag ser det nästan värre att gå in i en bantning med en styrkeförlust redan före.
Skall till Åke idag och leka lite med ultralljudet. Axeln gör riktigt ont hela tiden.