Meningen var att köra några 1or idag med bra fart på vikter krin 190-220kg raw. Tyvärr är jag stark som aldrig förr men min explosivitet är som bortflugen. Har svårt att få 120kg att röras med god fart.
Ej heller var dagen optimal. Ätit dåligt och var på krus på förmiddagen vilket gjorde mej slö. Nåväl 247,5kg var lätt, men som sagt missnöjd med farten överlag oavsett kilon.
Nu kommer StefanJ och Lind mfl mfl att kritisera att jag tränar så nära VM. Jag är medveten om detta och det är ett medvetet val. Jag är van att träna mycket och tungt och att vila gör oftast att man blir slö i kroppen. Men jag är medveten om att det är riskabelt. Eftersom det blev 27,5kg mer än tänkt idag.
David Holmberg m. fl. hävdar ju att explosiviteten förbättras av vila eftersom kroppen då omvandlar fiber från typ IIa till IIb så din utveckling i explosivitet borde nog vända med lite vila innan tävlingen. Hur långt är det till tävlingsdagen?
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade