klänger in mitt månadsbrev som jag brukar skicka åt mina sponsorer:
Hej igen!
Tänkte höra av mig till er sponsorer igen så här inför VM i bänkpress som hålls 30e maj i Luxemburg. Vi är ett 10-tal lyftare som kommer att representera Finland i olika viktklasser för både herrar och damer. Mitt mål är att ta medalj. Allt annat ser jag som ett stort bakslag. Så jag kommer att försöka köra en tuffare taktik än vanligt vilket betyder höga viktval. Här kan ni se anmälningarna:
http://results.powerlifting.org/?eventid=2009LUX1
Som ni ser är möjligheterna goda till medalj och jag lever i den tron att jag kan ta guld om jag prickar formen rätt och de andra toppnamnen har en sämre dag.
Förberedelserna kunde ha varit bättre. Hela våren har varit en enda halsinfektion. Jag har brottats med den lindriga men efterhängsna sjukdomen och försökt träna så gott det går. Den fysiska styrkan är god, däreemot har tekniken varit lite si som så. Haft lite problem att få rätt träff på bröstet på de riktigt tunga vikterna. Men muskelkonditionen är riktigt bra, har gjort 8x225kg och 15x200kg under våren. Resultat som jag är övertygad om att ingen annan i startfältet gör.
Sen har det uppdagats problem med min frus hälsa igen. Hon ligger förnärvarande intagen på sjukhus med dålig mage. Så jag sköter vår son efter bästa förmåga på egen hand. Som tur har jag bra stöd av släkt och vänner så träningen lider ej.
Jag vet inte ännu om det blir någon websändning från VM men håll kolla på
www.kraftsport.nu där brukar länkar dyka upp. Jag avreser onsdagen den 27e på morgonen. Kommer hem 22.55 på söndag kväll, förhoppningsvis som världmästare alternativt VM-medaljör. Jag har ju haft ett bra 2009 hittills med FM-guld och finska rekordet 345,5kg.
Tack för ert stöd!
Fredrik ”Freddi” Smulter Malax IF