2009-05-09, 08:48
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
|
|
|
2009-05-09, 09:33
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan
Ja, börjar se "normal" ut i kroppen men huvudet hänger inte riktigt med. Fått komplimanger live, kul!
Man blir vad man äter, söt?
Slut på sötslisk - fettslisk tar över en stund för att mota det obekväma kolhydratssuget jag lider av.
Men först lite kärringgympa, hoppas jag överlever - see ya! 
|
Droppa bara in för se hur det går med Lellan... Skrev en stort Grattis till dig på din födelsedag men antar du fick 700 andra med
Hoppas allt går bra för dig och att du forsätter som du gör för du har uppnåt bra mål.
Det är bra ta åt sig alla komplimanger du får för de är verkliga, jag vet att huvet inte hänger med men det kommer den med.
Lycka till Lellan
|
|
|
2009-05-09, 10:21
|
|
|
Preciousss Posterior
Reg.datum: Nov 2003
|
Citat:
Man blir vad man äter, söt?
Slut på sötslisk - fettslisk tar över en stund för att mota det obekväma kolhydratssuget jag lider av.
|
Det funkar uppenbarligen på dig iaf
Jag lider av åkomman sötsliskandet, kan det kallas för beroende?? Vad ska frk äta för fett istället och kommer du utesluta kolisar helt?
|
|
|
2009-05-09, 10:27
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2007
|
bra låt ^^
|
|
|
2009-05-09, 11:02
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisDEFC
bra låt ^^
|
Ja den va bra, Liknande låt som är grymt bra (om de är okej att jag linkar den  ) Band of Horses- The funeral, (har ingen aning hur man lägger in video som du gjorde  )
Förresten så kommer jag titta in i bland och kolla hur de går för dig, intressant journal
|
|
|
2009-05-09, 21:08
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2006
|
Söt unge Lellan, om något skum kommentar tänker jag någonstans långt bak.
|
|
|
2009-05-09, 21:22
|
|
|
Ge mig en igloo
Reg.datum: Aug 2002
|
En masse finbesök, en får tacke!
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
Komplimanger ska man inte underskatta. Kul!
Kör på med kärringgympan nu och lägg sötsuget på hyllan, det är bara inbillning ; )
|
Jag föll offer en gång idag.. är bra på att inbilla mig saker tydligen. Extra drops rasberry chocolate, olagligt god!
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
Du blir vad du äter? ; )

|
Jag åt 3 däck för bövelen.. såå... liiite rundare, svartare å med bättre grepp kanske?
Citat:
Ursprungligen postat av 14K
Droppa bara in för se hur det går med Lellan... Skrev en stort Grattis till dig på din födelsedag men antar du fick 700 andra med
Hoppas allt går bra för dig och att du forsätter som du gör för du har uppnåt bra mål.
Det är bra ta åt sig alla komplimanger du får för de är verkliga, jag vet att huvet inte hänger med men det kommer den med.
Lycka till Lellan *cupid *
|
Åh, nu skäms jag - fast jag syftade nog till att tacka alla gemensamt, kul att bli uppmärksammad även om det inte är ngn prestation att bli född.. fast lever ju ännu, alltid nåt.
Hittade mina första träningsbrallor sedan jag började träna också, stl 52 (bomull utan stretch), nu har jag stl 40 två par. Det är så smååå småå saker som jag ändrat känns det som, dessutom allt till det bättre, så det känns ofattbart - har ju inte gjort nåt.
Så kändes det iofs när jag hade gått upp också, för mig kommer kost och träningsbalans när jag mår bra helt enkelt verkar det som. Ska satsa på att må bra först och främst, gynnar alla.
Stort tack snällis!
Citat:
Ursprungligen postat av Ironbabe
Det funkar uppenbarligen på dig iaf
Jag lider av åkomman sötsliskandet, kan det kallas för beroende?? Vad ska frk äta för fett istället och kommer du utesluta kolisar helt?
|
Som vanligt skriver jag innan jag tänker, och tänker rätt mkt innan jag handlar så du kan ju se inlägget nedan hur bra det gick/går.. men vet inte vilket fett. Tycker ju inte det är gott, så jag vet inte. Kanske bara styr upp snaskandet.
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisDEFC
bra låt ^^
|
Ja, han är bra + låten är bra = jättebra bra.
Citat:
Ursprungligen postat av mojoo
Ja den va bra, Liknande låt som är grymt bra (om de är okej att jag linkar den : )) Band of Horses- The funeral, (har ingen aning hur man lägger in video som du gjorde)
Förresten så kommer jag titta in i bland och kolla hur de går för dig, intressant journal 
|
Självklart ok! Du skriver [ y t ] *id numret låten har på youtube* [ / y t ]
(fast utan alla mellanrum, skriv ihop).
Ska lyssna på den!
Kul att du kikar in och gillar journalen, skriver den ju för min egen skull så det blir ngn ordning på torpet - men tillför den ngn annan nåt är det ju kul att höra!
|
|
|
2009-05-09, 22:00
|
|
|
Ge mig en igloo
|
Imorse var jag ovanligt trög. Tänkte; fett.. hmm.. Fet lax plockade jag fram. Kokade några ägg. Skrev lite på kolo. Sen iväg på kärringgympa!
Precis, jag la laxen framme på morgonen och kokade men åt ej av det.. glömde, hur tankspridd får man bli?
Kände LYCKA på gympan - springa runt runt i salen inte kändes det minsta jobbigt, utan helt naturligt. Minns när jag var där typ -06, då kändes det rent ut sagt omänskligt. Träffade en gammal kollega jag inte träffat på 3 år, hon kände igen mig men fattade inte varför först, hon sa att jag var så smaaal haha, men jag sa att hon vänjer sig, är ju inte "smal"smal däremot jämförelsevis mkt mindre.
En dusch + äpple sen skulle jag fika med kompis, men hon ringde och hade fått förhinder.. Attans. Gick till Myrorna; 320 kr gav mig: söt sommarklänning, röd fodrad regnjacka, grå bomullsjacka, cerise solklänning, vit tunn kofta, mockaväska i brunt. Ville gärna shoppa mer, men sparar lite pengar till semestern och det jag var ute efter var eg bralls.
Gick förbi skylt:"Tjejgym", och slank in. Spenderade 50 kr på en timme helt ensam i en gymlokal, det är ju typ min våta dröm så jag njöt och vet inte vad jag tränade på egentligen.. Träning: 5 min crosstrainer + Maskiner: benpress (tuuungt å sakta, det är löööv) , benspark och bencurl, rumpmaskin, axelpressar (kändes tungt) axelsidopressar, tricepspressar, sittande rodd (älskar den), latsdrag, mage (där man hänger på underarmarna och drar upp ben).
Promenixat kanske 1½ h å lite kärringympa (inte så intensiv).
Väl hemma stirrar äggen + majonäsen + den råa laxen på mig.. ouppätet. (slängde laxen, såg inte god ut där den gottade sig i solen).
Maten:två burkar makrillfilé, broccolimix, sötmandlar + valnötter, 4 ägg, räkor, majonäs. Kesella + kesoröra med funlight apelsin.
På jobbet har en kollega lämnat en skål jordgubbar till mig så åt det+ den här:

Hade tänkt ta en men det är stört omöjligt för de är så goda så man avlider.
Har inte räknat kcal men knasigt att vara utan mat till kl 18, ska fundera hur jag vill göra med mat och träning, behöver nog lite struktur kanske!
|
|
|
2009-05-09, 22:02
|
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av joriice
Söt unge Lellan, om något skum kommentar tänker jag någonstans långt bak. 
|
Hm, vad svarar man?  Tack? Jo, han är fin, bästa jag å exet gjort!
|
|
|
2009-05-09, 22:37
|
|
|
Guest
|
De måste vara nya?
Aldrig sett dom, raspberry & chocolate.. jag har bara sett mint och chocolate och caramel och chocolate och de sistnämnde är goa. Men jag får i alla fall ont i magen av en hel ask :-)
|
|
|
|
2009-05-10, 21:26
|
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av jaaaaag
De måste vara nya?
Aldrig sett dom, raspberry & chocolate.. jag har bara sett mint och chocolate och caramel och chocolate och de sistnämnde är goa. Men jag får i alla fall ont i magen av en hel ask :-)
|
Jo, det är nya tror jag - ont i magen lär du få för jag förstår då inte hur man äter färre än en hel ask..
Idag har jag dock försökt hålla mig ifrån allt som kan trigga sötsug, men har tänkt om vad gäller fett. Har försökt äta lite "fettiga" saker men jag tycker inte att det är riktigt gott.
Återgår till det som fungerar för mig, mat jag njuter av och som ändå inte är helt uppåt väggarna! (borde skära ner på äggkonsumtionen dock, men där snackar vi beroende..)
Maten idag:
Ägg 240 k, leverpastej 44 k,
Ärtsoppa 180 k, senap 17 k,
Jordgubbar 33 k, kesella 76 k,
Broccolimix 123 k, gouda ost 244 k,
Sötmandel 59 k,
Ägg 160 k=
1176 kcal. Kompletterar upp till 1,5 kstrax: kesellaröra och bär..  (lidl har fått in sin billiga och superdupermegagoda frysta trädgårdsbärpåse igen!).
Träning:
Gått med barnvagn, över milen iaf.
Medeljympa pass, såååå jääääkla häärligt! Ledaren var en gammal kollega som verkade så genuint glad att jag gått ner och hängde med, extra skoj!
Dock har jag ont.. har typ aldrig det så måste klaga lite. Jätteont i hälarna sen ett par dar (använt mina 4 år gamla aerobicskor, inte smart - ingen dämpning alls, ajaj. Måste köpa..).
Sen har jag sen ngra dagar ont här;
Känns inte som träningsvärk, känns väldigt stelt, lite ömt och stramar när jag inte gör ngt, tar jag på det är det som ett blåmärke typ - kanske är träningsvärk ändå? Blir bara värre. Vila, stretcha, träna? Tipsa gärna!
Nu ska jag ägna mig åt mina älskade bääär (å kesella)....
(bären på bilden har inget med texten att göra, de är hämtade från google)
Senast redigerad av Lellan den 2009-05-10 klockan 21:28.
|
|
|
2009-05-11, 20:44
|
|
|
Ge mig en igloo
|

090217

090511
Kanske inte ser mycket ut för världen, men för mig känns det stort.
Har två gånger idag fått höra "du håller ju på att försvinna", men det är från folk som lärt känna mig 80 + (å plus å plus å plus..  ). Själv känner jag jättestarkt att jag håller på att bli mig själv igen, att jag "håller på att komma tillbaks". Väger strax under 80 och mellan 70 och 80 vill jag leva. Mår så jäkla gott! Känner mig värd det.
Tränat:
Nix, och jag vet inte om det är därför men gårdagens onda har reducerats till lite småont i hälarna bara. Gått ett par timmar dock, varav en med barnvagn.
Ätit:
Äggröra: skinka 96 k, ägg 339 k, ost 61 k,
Köttbullar (hemlagade) 144 k, ost 45 k, broccolimix 87 k,
Eiselts double choclate (försenad födelsedagspresent, köpes företrädesvis här: http://www.kolozzeum.com/  ) 120 k, mjölk 60 k, jordnötssmör 60 k, jordgubbar 21 k,
Makrill 216 k, morot 24 k=
1273 kcal.
Blir nog en bärröra med sötmandlar upp till 1,5 k snart. Varför bryta goooda vanor!
|
|
|
2009-05-11, 20:45
|
|
|
Blibloblooobli
Reg.datum: Apr 2002
|
Det har hänt imponerande mycker på tre månader.
Mycket bra jobbat.
|
|
|
|
2009-05-11, 20:47
|
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen
Det har hänt imponerande mycker på tre månader.
Mycket bra jobbat.
|
Tack!
Mest i skallen faktiskt. Vissa saker tar jag inte så allvarligt (fåfänga, blygsel, konstiga fördomar om mig själv) andra saker tar jag med glädje allvarligt (min hälsa, mående och att leva i nuet). Skulle inte förvåna mig om det är såpass mkt att det skulle synas på en skallröntgen..
|
|
|
2009-05-11, 20:55
|
|
|
Registred User
Reg.datum: May 2005
|
Citat:

090217

090511
Kanske inte ser mycket ut för världen, men för mig känns det stort.
|
Eh, det där ser väldigt mycket ut för världen med tanke på hur kort tid som gått.
Citat:
Mår så jäkla gott! Känner mig värd det. 
|
Gött!
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:27.
|

|