Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-05-05, 19:59   #496
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Maten:
Ätit utelunch med efterföljande fika så magen stod i tjugofyra hörn, inte räknat kcal men tror säkert dagen hamnar uppemot 2 k. Vet inte om jag ska testa 1800 k en vecka, räknar gör jag igen imorrn iaf.

Träning:
Ja, äntligen! Dock var det ett nytt gym och jag hade inga linser och tidsbegränsning så det blev lite ostrukturerat, men jag är trött i rygg och ben så något rätt gjorde jag nog! Promenerat raskt i en timme, det har regnat - jag älskar det men inte boende på jobbet tyvärr..

Inte postat arm i torsdags som brukligt men händer ju inte så mkt nu. Testade att träna armar idag - vi se om det händer nåt när jag gör det! (Detta är dock före träning

Hänt en del i omfång på benen dock sedan jag kom i mina "gamla tjockisjeans" (de jag köpte när jag började gå upp för 4 år sedan) för ngn vecka sedan, har varit nära att tappa dem hela dagen fast de var nytvättade.

Lellan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-05, 22:10   #497
ChrisDEFC
Registered User

ChrisDEFCs avatar

Reg.datum: Sep 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Ja, genomlyst av lycka var jag allt.. man är nog sällan piffad i det tillståndet när jag tänker efter, tack - "fin" är ett relativt ord!
du är ju omöjlig =) hehe, får alltid till en twist på slutet, finns det nått ord som beskriver utseende som inte är relativt? dessutom är detta en offentlig tråd och allt över fin är opassande att skriva. speciellt av en (för dagen) gammal gubbe som mig. aja, simma lugnt!
ChrisDEFC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-06, 20:34   #498
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisDEFC Visa inlägg
du är ju omöjlig =) hehe, får alltid till en twist på slutet, finns det nått ord som beskriver utseende som inte är relativt? dessutom är detta en offentlig tråd och allt över fin är opassande att skriva. speciellt av en (för dagen) gammal gubbe som mig. aja, simma lugnt!
Nu hänger jag inte med i alla dina twister tror jag, trött i lilla huvudknoppen här.. Men du.. den där åldersnojjan klär dig illa..

"Omöjlig" är fö ett bra ord på mig idag. Man försöker göra rätt för och mot sig själv, samtidigt andra, ibland går det mindre bra och jag vet inte vem som man ska sätta främst. Synd när det blir fel.

1880 räknade kcal (lax, ägg, choklad - ok rätt mkt choklad , å grönt), stressat runt med barnvagn (ja, jösses vad jag måste sett rolig ut när jag kutade runt med vagnen lol! Bjuder på det, hade tider att passa hitan ditan).

Imorrn får vi hoppas jag kan ta ut lite komp så blir det träning, gött!

Gammal 2009-05-06, 20:47   #499
Madame
Madamp!

Madames avatar

Reg.datum: Sep 2008
Citat:
1880 räknade kcal (lax, ägg, choklad - ok rätt mkt choklad , å grönt)
1880? det måst vara nån sorts all time high, om man bortser från tapaskvällen i dåligt sällskap eller vad det var... Bra!
Och choklad är gott!
Fast jag tycker Lakrisal är det bästa, så sjukt gott och sjukt mycket tillfredsställelse per kalori!
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-06, 20:56   #500
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Madame Visa inlägg
1880? det måst vara nån sorts all time high, om man bortser från tapaskvällen i dåligt sällskap eller vad det var... Bra!
Och choklad är gott!
Fast jag tycker Lakrisal är det bästa, så sjukt gott och sjukt mycket tillfredsställelse per kalori!
Haha, vilken koll Madame har.. Lakrisal var länge sedan dock, inte så tokigt nej!

Faktiskt så var det en "bortglömning", skulle som vanligt ta en bit till kaffet.. men satt med en bra bok och tja, sen hade chokladkakan försvunnit?! Fräckt. Antagligen rakt ner i magen. Ska fokusera nästa gång jag njuter..

(Lindts ljusa var det, den röda förpackningen av de båda jag postade på häromdagen. Galet god , brukar mest gilla mörk!)

Gammal 2009-05-07, 09:48   #501
Neco
Registered User

Necos avatar

Reg.datum: Apr 2007
Citat:
Nu hänger jag inte med i alla dina twister tror jag, trött i lilla huvudknoppen här.. Men du.. den där åldersnojjan klär dig illa..
Jag förstår chris... Säg bara tack och le till allting
Neco är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-07, 22:32   #502
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Neco Visa inlägg
Jag förstår chris... Säg bara tack och le till allting
Hehe, förstår vad du menar men lät lite roligt bara (typ var "k*t, glad och tacksam" - men jag är nog bara trött i bollen).

Jaha. En lite kass dag att notera i en träningsjournal - i övrigt trevlig.

Mat -orka räkna:
2 ägg,
1 portionslax + wokgrönt,
artighetsätit 1/3 wienetta glass + drack ½ dl mjölk till,
1/3 banan + 2 ägg,
en knapp dl vaniljglass + 1 dl trädgårdsbär, 3 bildäck, 1 morot, ½ dl gräddfilsdipp,
nu kokar jag två ägg.

Tränat? Promenixat 1½ timme, rott 10 min, cyklat 10 min och teknikkollat mitt utförande i gymet + rotatorcuffar.

Jag VILL träna tungt, men kände att jag behövde veta hur man gör. Imorrn ingen träning om inget under sker, dock siktar jag på löördag? Om ngn muskel råkar ha stannat kvar på kroppen tills dess, livet rullar fort och glass är ju gott!

Lite missnöjd med artighetsätandet dock, snälla flickan i mig behagar inte tacka nej när äldre tanter trugar. Men gott var det! Passade på att njuta när jag ändå skyfflade in.

Gammal 2009-05-07, 22:41   #503
Madame
Madamp!

Madames avatar

Citat:
3 bildäck

.... [blablabla]

Lite missnöjd med artighetsätandet dock, snälla flickan i mig behagar inte tacka nej när äldre tanter trugar. Men gott var det! Passade på att njuta när jag ändå skyfflade in.
Bra att du njöt när du ändå skyfflade in, då fick du iallafall valuta för kalorierna!

Men äter du bildäck?
Gammal 2009-05-07, 22:46   #504
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Bra att du njöt när du ändå skyfflade in, då fick du iallafall valuta för kalorierna!

Men äter du bildäck?
Ja, eller hur? Först åt jag ngn tugga med rynka mellan ögonbrynen sen kom jag på att jag ju kunde njuta, smaaart..

Bildäck, jao..

Sen kom jag på att jag missade skriva att jag även åt 2 dl kesella m funglight och typ 20 sötmandlar med 2 msk kakaopulver också.

Och, en sak som stört mig, haha, är att jag glömde skriva in här att den dagen grabben åt pizza så åt jag 100 g tonfisk som jag inte skrev in.

Puh. Den där tonfisken skavde i huvudet, stört, spela roll om jag inte skrev ner..

Gammal 2009-05-07, 22:54   #505
Madame
Madamp!

Madames avatar

Citat:

Puh. Den där tonfisken skavde i huvudet, stört, spela roll om jag inte skrev ner..
Men LoooL sötnöt...!
Gammal 2009-05-07, 23:11   #506
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Men LoooL sötnöt...!
Ja sjuttsingen, det spelar ju verkligen noll roll, men nu råkar jag visst ha fått för mig att skriva upp allt å då orkar jag inte med tonfisk som skramlar i bollen pga att jag missat den..

Hrrm, tänker inte utveckla tvångsbetéenden men firren var envis..

Gammal 2009-05-09, 08:24   #507
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Det här har banne mig ätarmässigt varit en svår vecka, tror nästan jag börjar lyssna på mikaelj snart (kors i taket), för jag har ätit kolhydrater och varit triggad att äta mer. Mkt fika pga födelsedag. Drömt på nätterna om alla sorters bröd och kakor ni kan tänka er.. Den tiden i månaden dessutom. Inatt vaknade jag (hade lovat mig själv att var jag fortfarande galet sugen när jag vaknade fick jag äta) och åt detta:

(pannkaka, grädde, jordgubbar, kanelsnäcka + en till som simmade ur bild)

(sorbet med bitar av mörk choklad, jordgubbar, grädde, strösselkulor och chokladrån)

Gott men dämpade inte suget tillfredställande utan känns som att det bara triggade mer. Åt dessutom CarteDórs chokladchiliglass som inte ens var god, knept. Men var ändå lite småmysig stund att sitta å mumsa när det stormade och regnet piskade mot rutan och Jeff Buckley sjöng för mig..

Idag ska jag gå på ett gympapass och sen fika har jag lovat en kompis, därefter blir det en högfett + proteinvecka, för det här konstanta suget är inte livskvalité även om det smakade gott i munnen. Får se till att äta fett + protte som smakar gott, blir fint.

Vikten ligger still, men vet inte om det är pga hormoner el käk, får se vad som händer nästa vecka!

Gammal 2009-05-09, 08:34   #508
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Hänt en del i omfång på benen dock sedan jag kom i mina "gamla tjockisjeans" (de jag köpte när jag började gå upp för 4 år sedan) för ngn vecka sedan, har varit nära att tappa dem hela dagen fast de var nytvättade.

Så ska det låta.. men det var mig djävelberg vad mkt bilder på sött det var här då.

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-09, 08:37   #509
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg

Så ska det låta.. men det var mig djävelberg vad mkt bilder på sött det var här då.
Ja, börjar se "normal" ut i kroppen men huvudet hänger inte riktigt med. Fått komplimanger live, kul!

Man blir vad man äter, söt?

Slut på sötslisk - fettslisk tar över en stund för att mota det obekväma kolhydratssuget jag lider av.

Men först lite kärringgympa, hoppas jag överlever - see ya!

Gammal 2009-05-09, 08:46   #510
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Komplimanger ska man inte underskatta. Kul!
Kör på med kärringgympan nu och lägg sötsuget på hyllan, det är bara inbillning

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:13.