Citat:
Ursprungligen postat av Mark_Lyft
Utan att ta ställning till om Delta_ har rätt eller fel, så tycker jag ändå att Trance mfl. borde kunna anstränga sig lite mer än att bara länka till olika sajter. Varför tar ni inte chansen att med era egna ord sakligt förklara varför Delta_ borde ändra sin ståndpunkt?
Jag gör själv ett försök - det hade varit misstänkt om det hade funnits jättemycket rester av sprängmedel under rasmassorna - men ingen har lyckats dokumentera att det fanns. Om det dyker upp bevis för att sprängämnen fanns är jag beredd att ändra min ståndpunkt.
|
Anledningen till att jag bara länkar är helt enkelt att jag finner de som argumenterar för konspirationsteorier så enormt korkade. Det är starka ord men jag blir galen på sådana människor.
Det har varit några fall med forskare som förfalskat material och studier för att kunna få fram de resultat de vill. Hur har forskarvärlden reagerat? Jo, de har dragit tillbaka de publicerade studierna, de återskapar experiment och undersöker vad som påverkas av detta.
Problemet här är att de som resonerar här saknar varenda skeptisk gen i kroppen verkar det som. Låt oss ta Pentagon.
De har garanterat sett bilder på attacken och säger att det inte finns några rester av ett flygplan. Man visar då bilder från SAMMA BILDSERIE där det visas mängder av tydliga rester från ett flygplan från attacken.
Hur reagerar dessa människor? Gör de som forskarna och tänker om helt när det gäller deras källor i och med att de blev manipulerade till att tro en sak som inte var sann?
Nej självklart så kommer de säga att hålet i pentagon är för litet. Då måste man nämna att det blir inte som i serietidningarna, ett plan-format hål, vingarna slås av. Dessutom visar man att samma jäkla källa manipulerade dem IGEN genom att utesluta fakta.
Vad händer? Undrar de om de filmer de sett kanske är manipulerande och ljuger rakt av? Läser de popular mechanics berömda artikel-serie om ämnet? Läser de långa officiella undersökningarna om ämnet? Läser de på de debunking-sidor som finns?
Nej, de går på nästa grej:
ASSÅ PENTAGON MÅSTE HA MASSA KAMERORR OCH DET VAR KONSTIGT HUR BUSH KUSIN BARA RÅKADE VARA I KANADA 5 VECKOR INNAN HÄNDELSEN SAMT HUR FÄRGEN PÅ DET PÅSTÅDDA FLYGPLANET VAR SAMMA FÄRG SOM SKULL AND BONES FLAGGA!!!