Rotator cuff 2 set
PP raw 20x20kg 10x20kg 10x70kg 3x70kg 5x100kg 3x130kg 2x150kg 1x180kg 1x220kg
Super katana och lyft till olika plankor
3x220kg 1x240kg 1x290kg 1x305kg
tävling:
1. 317,5kg 3-0 vitt.
2. 327,5kg Först 3-0 vitt men sen underkände juryn lyftet pga kort stopp
3. 346kg ER halvtamt försök
Kan ge en liten analys men före den kommer så vill jag som alltid säga att jag var för svag, det som står i analysen är ursäkter.
Visst blev man lite slö av taxiresa och av att sitta och häcka hela dagen. Men jag kände att jag hade otroligt fint tryck. 220kg raw var så lätt så jag är övertygad om att 260 skulle följt med, även med stopp. Min tröja börjar vara lite sliten, men den är nog rätt tajt ändå. Till plankorna kändes det ok, men inte mer. Lite rädd med handleden. Första lyftet på tävlingen var ett rutinlyft, varken lätt eller tungt. 327,5kg fick jag jobbade en del men det kom upp fint, 3-0 godkänt men sen ändrade juryn det. Inget att göra åt. Då Kenta bommade sitt sista lyft gick jag på ER och det blev ett tamt försök. Folk sa att stången böjdes som f-n, och jag kände att den skakade och jag kunde inte ta ner dem med någonsomhelst fart. Avlyften jag fick passade inte heller mej, synd då man är så beroende av avlyft. (Kenta och Ove som är starka på riktigt behöver ju inte avlyft)
Nu blir det att beställa en ny superkatana och ha den gamla som träningströja. Det blir en vecka på halvfart nu med 2-3 pass och lite skogsarbete. Sen är det dags för 3 veckors volymschema med 6 pass i veckan!
Hade en stark supportergrupp med mig. 13 pers som kom och hejade. Tack till Robin och speciellt BIG-elo för matchningen. Elo coachar alltid som en gud trots magkatarr,hjärtflimmer och HIV.
Elo kanske kan lägga upp nån film från fanstyget oxå. Finns säkert fina filmer och bilder från resan!