Tillbaka till verkligheten....
Tillbaka från Marsa Alam, Egypten (1v).
Vädret: Klarblå himmel, 23-27 grader i skuggan, dock blåsigt nästan alla dagar.
Snorkling: Klockrent. Tog någon utflykt till en känd strand o sökte efter en sjöko och havssköldpaddor, men de gömde sig. Dock var det på just den stranden fullt med feta tyskar, så där såg man både kossor o paddor ändå. Annars var bästa snorklingen precis utanför vårt hotell vid revet, simmade bara decimeter ifrån muräna, stingrocka och en form av drakfisk. Kusliga saker det där, allt samlat runt badstranden där turisterna plaskade.
Mat: All inclusive. Suck. Efter dieten/deffen, så blev det en chock för min mage att börja svulla kolhydrater mm igen. Min frukost var stekt potatis+grillad kryddig korv+grillade tomater. Sedan pannkakor med chokladsås + kaffe på det. Jo jag tackar jag, magen tvärnitade direkt och stod helt still i 4 dagar, dock var det inget som jag led av mer än att jag blev lite svullen över kistan.
Dryck: Vatten + massa alkohol. Dock går jag typ ut på krogen 2ggr/år i vanliga fall, så det känns som om denna trashiga vecka inte är så mkt o hänga upp sig på. Blev aldrig full, utan bara mysig av balkongdrickat eller av både piña colada och rom+cola vid poolbaren. Dock känns det att kroppen tar stryk av giftet, en vecka räcker mer än nog.
Sevärdheter: Rätt sjukt, bara öken och massa skräp och plötsligt kör man in på ett gigantiskt inhängnat område/resort. Vips är det gräsmattor, palmer, poolområden osv. Kontrast. Vi valde dock att skita i pyramider o annat, det var snuskigt dyrt med alla utflykter och tog för lång tid. Ska man göra utflykter i Egypten får man räkna med att hosta upp en del pengar + att det nog är bäst o vara där 2v om man vill slappa/sola/bada/snorkla också. Next time!
Träning:
Hotellet var kryddat av allt från danskurser till yoga, beachwalk, volleyball osv och det fanns ett gym där också. Jag deltog i nada. Dels var det skönt att ha en hel vilovecka off från allt vad fria vikter heter, dels så snorklade jag flera timmar per dag utan simfötter, så jag blev helt slut av allt simmande. Det fick räcka.
I övrigt så kommenterade min polare att jag var mer biffig än i somras (WHAT?!) och att min rygg tjockat till sig mest. Sedan var det rätt nice o glida runt bland italienskorna på beachen och dra till sig lite blickar. Trots att jag är en smalfet tunnis fortfarande, så får jag ändå säga att jag stack ut i mängden med min kropp på stranden. Det fanns knappt någon bland hundratals tyskar o italienare som kunde uppvisa muskulatur på rygg, traps, axlar osv, utan på sin höjd var det lite pecs eller biceps bara. Det var en och annan dam som skickade en och annan blick då jag klev upp från havet med styva nipplar och stenhårda pecs hahahh... rock on.
Nu jävlar blir det till o träna o bygga inför nästa utlandsresa, jag har dem som milstolpar. Beachformen i sommar skiter jag blankt i, nu är det bara o äta o bygga på som folk igen. No more diet.