Skuggan fjantar med vikter
Muskelgrupp: Ben, Bröst
Målsättning: Lite allmänträning bara
Motivation: Ingen riktig målsättning mer än att träna tungt.
fria bakböj, stege med stopp i botten, maximalt djup
1 set [ 4 x 20 kg ]
1 set [ 4 x 40 kg ]
1 set [ 4 x 50 kg ]
1 set [ 4 x 60 kg ]
1 set [ 4 x 70 kg ]
1 set [ 2 x 80 kg ]
1 set [ 1 x 90 kg ]
bänkpress, lockouts med kort rörelsebana
1 set [ 4 x 50 kg ]
1 set [ 4 x 70 kg ]
1 set [ 4 x 90 kg ]
1 set [ 4 x 110 kg ]
1 set [ 4 x 130 kg ]
1 set [ 1 x 140 kg ]
failure på 2'a rep, stången rörde sig inte ur fläcken
lutande hantelpress
1 set [ 4 x 32,5 kg ]
1 set [ 4 x 32,5 kg ]
1 set [ 3 x 32,5 kg ]
negativ 4'e rep, 30 sekunder ner.
SUMMERING:
Tränare rätt så planlöst, lekte mest bara lite, men tungt blev det. ATG-böj med stopp i bottenläget är makalöst tunga innan man får fart på kroppen. Över en viss gräns går det lättare, då man kan skjuta fram höften mm, men just att starta stillastående från bottenläget är fan läskigt jobbigt. Jag lät en hel del på 90'an, hade jag inte vrålat så hade jag failat..
140kg i lockouts är för tungt för min kropp egentligen. Hörde hur det bara small o knakade o hade sig i typ allt från revben till nyckelben, axlar, nacke o rygg.

... kroppen ska dock härdas, ffs, bara o bita ihop. 2'a rep rubbade jag dock inte stången alls, inte en centimeter. Helvetes vad tungt 140kg är.
Hantelpressarna var mest bara för att jobba i djupet lite, som vanligt äger jag vad gäller o göra djupa hantelpressar iaf.
Skön dag idag, strålande gott humör och så energisk att jag låg och sprattlade i kärringgrillen också. Kunde inte ligga still.
En biltvätt på detta nu och så blir det en sväng nercabbat, bara för o lyssna på V8ans symfoni. Mums!