Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-02-27, 20:02   #76
Tolkia
Moralistmoderator

Tolkias avatar

Reg.datum: Aug 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Men självklart fattar jag ju att ingen kan ge vettig kritik på de lunarsaker jag lägger upp, men så är det med det.
Bra. För det är nog faktiskt inte möjligt att säga så där jättemycket utifrån en arm och något diffust, svart, alt. en arm och en blixt i spegeln (därmed inte sagt att du inte får/skall/bör posta lunarbilder, det är din journal och där är du ju postkungen). Jag tycker att du skall göra som JJ föreslår och ta några mer avslöjande bilder för din egen skull, för det är så lätt att tycka att "inget händer" och att man ser ut som man alltid har gjort när man ser sig själv varje dag, och inte märker de gradvisa förändringarna.

Denna sommars uppdrag blir att inte bara våga t-shirt utan även våga en aningen mer kroppsnära överdel (typ random tjejtopp från KappAhl)! Min lillsyrra brukar påpeka för mig att jag inte ser mindre ut för att jag klär mig i tält, och det är nog tyvärr sant, även om det ÄR skönt att gömma sig i den västerlandska motsvarigheten till burkha. Börja hemma i lägenheten. Man vänjer sig, men gaaaaaaahhhhhhh-pinsamhetsperioden innan man vant sig är lite påfrestande. Jag tror faktisk inte att du ser ut så att du måste gömma dig i tält.
Tolkia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-27, 20:45   #77
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus Visa inlägg
Supergrymt! Här sitter kilona!
Låg tyngdpunkt.. isf därför jag aldrig halkar?

Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Vänligt text inkl "Börja hemma i lägenheten. Man vänjer sig, men gaaaaaaahhhhhhh-pinsamhetsperioden innan man vant sig är lite påfrestande. Jag tror faktisk inte att du ser ut så att du måste gömma dig i tält."
Började faktiskt så smått inomhus för ngn vecka sedan, med den förskräckta reaktionen från min son 3 år "Mamma, sätt på tröjan!!" å så hämtade han min tröja.. Nu tror jag INTE att det beror på ngn annat än just att han är ovan. Men det fick en ju att tänka lite. Han ser mig bara näck i duschen (jo, andra nakensaker behagar jag också göra näck men sånt har ju knappast han nåt med att göra. Där får man liksom köpa grisen i säcken).

Strax innan jag loggade in stod jag just och provade vilken tunn kofta jag skulle ha över klänningen (med trekvartsärm) på kalas i helgen. Jag är dammsuger butikerna på tunna koftor, och har jobbat inomhus på vårt för varma kontor i fleecetröjor hela året (arbetsklädseln är företagets jeans, piké, fleece samt jacka).

Att posta (vinklar å ljus i all ära) bilder med linne är utanför min comfortzone så ni anar inte. Blundar å kör typ. Har aldrig genomfört ett träningspass sommar el vinter utan långärmat och långbyxor. Inte haft baddräkt sen jag var 14 (bikini vet jag inte om jag ägt), inga solsemestrar här inte. (Eller jo, två dar på öland för 6-7 år sedan hade jag linne på en camping när min tvätt torkade - men ni fattar). Att man orkar komma ihåg tillfällena ens..

Och nej, kanhända ser jag inte ut som att jag måste gömma mig i tält, var nu den gränsen skulle gå? En kille gjorde slut med mig över koftorna (vi var 17 så det kan ha varit en dålig ursäkt, hade dem ju inte direkt på tumanhand).

Iaf. Jag har som sagt vägt även 60 - med kofta på , så min hangup sitter inte i vikten utan i att känna mig oskyddad på ngt sätt. Men nu har jag ju visat både armar och vader (ironiskt nog tränar jag ju inget av dem specifikt heller, men vi börjar utifrån å går inåt.. ), fegis ska växa upp.

Lellan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-27, 21:04   #78
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Just de, har ju tränat idag!

Lite tidsbrist, men skönt pass.. Tyngre i vikter i allt utom axelpressar. Fullmag på vissa, förvisso är det speciella maskiner så för att jämföra med andra är det lite ju lite värdelöst. Men starkare än när jag började där iaf!

Uppvärmning 6 min crosstrainer el vad den kallas. Cirkelstyrketräning: Knäböjsmaskin, 3x15, tricepspressar 12, 15, 13, Bröstpressar 12x3, Axelpressar lätt vikt som kändes tuung 7, 8 (svartnade så struntade i det), latsdrag lätta med långsamt negativ bara för att det var skönt 12x3, rodd 12, 11, 10, Magmaskin 15, 14 tungt! Avslutade med rumpmaskinen som brukar kännas jättelätt på fullt mag men var jobbigt som attans. 15x3.

Ätit; makrill på knäcke 100 kcal, nutrilett 200 kcal, 6 bitar sushi.. 400 kcal?, 120 kcal björnbär, 70 kcal läkerol. Ska väl peta i mig något mer, men inte bestämt vad.

1 h rask prommis också. Druckit 2 liter, men känns bara som det åker rakt igenom.

Gammal 2009-02-27, 22:01   #79
Madame
Madamp!

Madames avatar

Reg.datum: Sep 2008
Citat:
Just de, har ju tränat idag!

Lite tidsbrist, men skönt pass..

6 bitar sushi.. 400 kcal?
Åhå vad härligt med både träning och sushi!

Jag tror sushin är mindre än 400 kcal dock. var tvungen att kolla och kom fram till ca 280 kcal för 6st laxnigiri på 35 gram stycket

Sen måste jag instämma i hyllningskören ang dina vader också, de är fabulous baby! jag säger det inte för att vara snäll, jag tycker det faktiskt på riktigt. Bara så du vet. Optiljus i all ära, men själv är jag, och många andra med för den delen, inte ens i närheten av såna där markeringar även om jag hade universums fetaste optiljus så de där ska du vara stolt över!

Senast redigerad av Madame den 2009-02-27 klockan 22:03.
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-27, 22:20   #80
Krampus
Jag kan en rolig historia.....

Krampuss avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Bra. För det är nog faktiskt inte möjligt att säga så där jättemycket utifrån en arm och något diffust, svart, alt. en arm och en blixt i spegeln (därmed inte sagt att du inte får/skall/bör posta lunarbilder, det är din journal och där är du ju postkungen). Jag tycker att du skall göra som JJ föreslår och ta några mer avslöjande bilder för din egen skull, för det är så lätt att tycka att "inget händer" och att man ser ut som man alltid har gjort när man ser sig själv varje dag, och inte märker de gradvisa förändringarna.
Bra. När ska du lägga upp bilder?
Krampus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-27, 22:45   #81
Tricce
Väsby EPA raggare

Tricces avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Låg tyngdpunkt.. isf därför jag aldrig halkar?

Började faktiskt så smått inomhus för ngn vecka sedan, me.... mer text[/B].
Bara att skriva det där för oss här måste ju va som att gå omkring inne i linne utan att ha persiennerna nerdragna? Å andra sidan är du ju inte direkt känd för att va den som inte skriver va hon tänker så ehm, ja heja heja iaf!
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
Tricce är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-27, 22:48   #82
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Madame Visa inlägg
Åhå vad härligt med både träning och sushi!

Jag tror sushin är mindre än 400 kcal dock. var tvungen att kolla och kom fram till ca 280 kcal för 6st laxnigiri på 35 gram stycket

Sen måste jag instämma i hyllningskören ang dina vader också, de är fabulous baby! jag säger det inte för att vara snäll, jag tycker det faktiskt på riktigt. Bara så du vet. Optiljus i all ära, men själv är jag, och många andra med för den delen, inte ens i närheten av såna där markeringar även om jag hade universums fetaste optiljus så de där ska du vara stolt över!
Tja, hade varit roligare om jag gjort ngt för att få dem men jag har iofs alltid gått fort å mkt, måste vara det då.. Men tack!

Stod så olika när jag googlade så drog till med 400.. nu har jag dock druckit en kopp svampbuljong med skivad vitlök i (vik hädan sjukdomar som lurar..) en äggmacka (knäcke med litet ägg + sambal oelek) så det är redan kompenserat.

Hursomhelst, Sushi är gott... Å träning kul... å jag mår bra!

Käkar rosenrot max sedan i måndags också, kanske bidrar med ngt!?

Gammal 2009-02-27, 22:51   #83
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Tricce Visa inlägg
Bara att skriva det där för oss här måste ju va som att gå omkring inne i linne utan att ha persiennerna nerdragna? Å andra sidan är du ju inte direkt känd för att va den som inte skriver va hon tänker så ehm, ja heja heja iaf!
Typ. Men det är ju ingen match att vara modig om man inte är feg, och tanken är ju att jag ska vara det (modig alltså..).

Persienner nere dock, nån måtta får det vara..

Kul att ni kikar in och hejar på fegisen dock!

Gammal 2009-02-27, 22:56   #84
Tolkia
Moralistmoderator

Tolkias avatar

Citat:
Fegis ska växa upp.
Heja (därmed - än en gång - inte sagt att "växa upp" betyder att du måste börja posta bikinibilder här, men jag tycker att det verkar som om du har fattat vad jag menar, möjligen till skillnad från andra). Men, som sagt, jag vet att det är läskigt att lämna sin "comfort zone"; jag tror att jag gick med armarna i kors över magen ett halvår på jobbet, när jag s.a.s. börjat sluta med tälten.

Sedan tror jag att man skall akta sig för att ha små barn som smakdomare, det händer förvisso att de är väldigt rara, men det händer också att de är väldigt onda.

Edit: Inlägget ovan mitt, som ramlade in medan jag skrev, är mycket klokt (säkert en klyscha, men en bra och mycket sann klyscha).
Citat:
Bra. När ska du lägga upp bilder?
Aldrig. Till din, min och alla andras båtnad.
Gammal 2009-02-27, 23:27   #85
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Heja mm.
Bikinibilder kommer det inte bli, å det ska vi vara nöjda med , men å andra sidan behöver vi inte lägga in ngn värdering (särskilt inte andras). Men burkan slänger vi..

Ska tänka på det där mer armarna..å barnen..

Hittade förresten en bild på en 40 kg tyngre Lellan! Krut i den magen!!

Gammal 2009-02-27, 23:28   #86
Tolkia
Moralistmoderator

Tolkias avatar

Fatta vilket jobb du har gjort. Det är en halv människa som försvunnit. Var stolt.
Gammal 2009-02-27, 23:41   #87
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Fatta vilket jobb du har gjort. Det är en halv människa som försvunnit. Var stolt.
Det konstiga var ju att en människa ploppade ut, å 2 mån senare vägde jag 4 kg mer..

Men. Det har inte varit jobbigt att gå ner - men det var jävligt jobbigt att vara så tung. Känns mer som att jag vill applådera mig att ha kvar tron på människan efter den resan, än själva resan tillbaks.

Inget hopp, ingen tro på sig själv, träna var plågsamt (även om jag rörde på mig även då), handla kläder ett hån. Träffa nytt folk och känna sig som fånge i en rustning. Jag var samma men bemöttes som en annan, det livade inte upp direkt utan man sjönk djupare.

Minns faktiskt inte sjuka mängder mat, däremot kunde jag på frågan "är du hungrig nu igen?" svara "nä, jag är trött/har tråkigt" osv.

Har lärt mig att vila eller ta lite luft när jag är trött, göra något eller tillåta mig må dåligt när jag inte är på topp. Jävligt svårt. Särskilt när det finns "ta 3 betala för 2" så att man aldrig behöver utmanas att finna en lösning.

Gammal 2009-02-28, 00:04   #88
Krampus
Jag kan en rolig historia.....

Krampuss avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
H

Krampus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-28, 21:06   #89
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
I den här journalen surar vi inte..

Idag har jag använt knoppen mkt mer än kroppen, en timmes rask prommis är allt.

Ätit; Ägg 140 kcal, spenat + gröna bönor 120 kcal, lättmjölk 20 kcal, blandad fisk 120 kcal, wokgrönsaker 110 kcal, buljong 25 kcal, 1 skiva wasa fiber plus 30 kcal, ½ rödlök nånting kcal 70 kcal minikeso, 100 kcal påse naturdiet= 735 kcal inkl sockerfria tuggummin = 750 kcal ca..

Känns som att jag käkat massor, mått väldigt bra, pigg och så senaste dagarna. Kanske Rosenrot max eller dess placebo som kickat in..

Imorrn blir det träning å kalas!

Gammal 2009-02-28, 22:51   #90
Neco
Registered User

Necos avatar

Reg.datum: Apr 2007
Hur länge tänker du hålla på med sånna här matpåpåsegrejer? Tills du når viktmålet?

Jag röstar också för hela den här grejen med att tillvänja sig med bikini osv hemma i sin egen vrå. Sen så röstar jag för yoga som variatin till vilan/ta lite luft när du inte är på topp. Lite österländskt lugn har nog aldrig skadat någon (även om jag som nybörjare lider i ganska många av ställningarna )
Neco är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:24.