Den prestation som Siilasvuos armègrupp gjorde vid raatevägen i vinterkriget är så otrolig så den är inte sann.
"Vila i frid hjältar från Finlands krig"
Detta är inte tomma ord utan det är så nära historien och i tid att vi vet att utan dessa människors insats skulle Finland vara ryskt idag. Kanske även Sverige...
Varför har du satt som träningsmål att träna mycket med gummiband? gör du inte det tillräckligt mycket? känner du att gummiband ger bättre effekt än kättingar/kloss eller valfri annan variant?
Ja jag tycker inte man ser dig träna så mycket bänk med kätting. Det är ju ändå ganska många av de andra fantombänkarna som gillar att ligga med kedjor.
Till O.W och jwzrd m.fl: Förr och kanske än idag var jag känd för sjukt stark utlåsning. Nu har jag börjat bomma där av någon anledning. Kan vara att jag dragit ner klossbänkandet med tröja men även att jag inte leker gummi tillräckligt. Känner att jag verkligen måste trycka ut med gummiband.
Kedjor skulle jag gärna leka mer men jag är lite sned i kroppen och i.o.m det så är kedjebänk väldigt påfrestande även skademässigt. Kör ju kedjor nu kanske 1 gång var 2-3 månad.
Dagens pass:
Rotator cuff 3 set
Smalbänk 3x20x20kg 2x10x60kg 5x80kg 5x100kg 5x110kg 5x125kg 4x147,5kg 5x3x170kg
CoC 15 reps på #2,5 PR
Hantelpress 10x39,70,39,39,39 kilos hantlar
knäböj supersettat på 5 minuter 10x20kg 4x60kg 2x100kg 1x140kg 10x160kg
Bänkvariantvolym: 12135kg
Trevligt pass med koffe,johan och task-slasken. Lite styv i högra pectoralis minor men det gick bra iaf.
PR i CoC. Kanske fanns nåt reps till om man vilat nån sekund.
Kunde inte hålla mig från att köra 1 set med 70orna i hantelpressen. Lätt som bara vad iaf.
Då skulle koffe&tasken plötsligt åka på jobb och eftersom jag lovat mina nära och kära att inte träna ensam blev det att improvisera lite med böjen.
Dagens puls var 174 som max i hantelpressen och 175 i knäböjen. Dvs man ligger nog ganska nära sin maxpuls med gymmandet oxå. Om jag vågar mot våren skall jag jogga och testa min maxpuls. För 5 år sen var den exakt 200 då jag var i armèn. Nu är den säkert något lägre.
Bjuder på film även idag även om det inte är några speciella prestationer:
15 reps med CoC#2,5. Räknar det som 1 set även om jag byter grepp några gånger.
Hantelpress 10x70 kilos hantlar. Finns betydligt mer om man skulle köra den först i passet osv. Men det är iaf bra för stabiliteten som ni ser.
Allmänna mål:
Ta medalj på SL-FM
Vinna Bänk-FM
Ta medalj på bänk VM och EM
Resultatmål på tävling
345-350kg i bänkpress
Träningsmål
Bänkpress med tröja 350kg
Raw bänk 12x200kg 10x210kg
Träna mycket med gummiband
Ligganderodd 180kg
Det här är väldigt bra, utmanande men realistiska mål! Kommer bli spännande 2009!
Citat:
Ursprungligen postat av jwzrd
Ja jag tycker inte man ser dig träna så mycket bänk med kätting. Det är ju ändå ganska många av de andra fantombänkarna som gillar att ligga med kedjor.
Det är inte en riktigt optiuppsättning kedjor vid PH för tillfället, men nu som då används de nog. (iaf har jag sett att Freddi skulle ha använt dem en gång..)
Elo kanske en knark-leverans och ett pass imorgon? Eller är du grining? Kan dock handla burgare åt dej isf...
ah, jag hann inte efter knaaarkket nå, så det hamnar jag fara efter på måndagen, men ett pass skulle kunna vara roligt, har dock nästan hela dagen bokad, så det kanske borde vara mot kvällen.. ..jag är ju inte grinig, jag har ju snus! lite vänsterliberal kanske och sjukt i armen men annars helt okej.. har dock ingen hyväänvointijuoma så risken finns ju nog!
klockan 5 tränar jag å koffe å tasken välkommen då om du vill
Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu
har inte posten öppet på lördagar?
jag kan fara o kolla via posten imorgon också! jag ska se om ja slipper ut ti fem, dock bänka ja rätt hårt idag, så ja vet int riktigt vad jag sku ta imorgon.. :|