Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-09-27, 23:32   #4291
Vezzlan
Registered User

Vezzlans avatar

Reg.datum: Oct 2004
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Ska räkna betraktningsvinklar, inducerat motstånd, interferensmotstånd, lyftkrafter och attackvinklar.
Blivande stridspilot? Viggen? Tunnan?

Betraktningsvinklar låter som något man kan nyttja på många platser. Inducerat motstånd, interferensmotstånd och lyftkrafter går att tillämpa även i träningslokalen?
Vezzlan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-28, 07:06   #4292
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Vezzlan Visa inlägg
Blivande stridspilot? Viggen? Tunnan?

Betraktningsvinklar låter som något man kan nyttja på många platser. Inducerat motstånd, interferensmotstånd och lyftkrafter går att tillämpa även i träningslokalen?
lol, Tunnan hade varit coolt. Jag skulle bli viggenpilot en gång i tiden var det tänkt, men hoppade av skiten.

Attackvinkel = vinkeln mellan vingens korda i förhållande till kordan för flygplanets rörelsebana.

Övriga motstånd går alldeles utmärkt att nyttja i gymet. Detta kommer göra att jag blir biff.

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-28, 11:31   #4293
DevilDoll
Registered User

DevilDolls avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Övriga motstånd går alldeles utmärkt att nyttja i gymet. Detta kommer göra att jag blir biff.
Jag dööör!

I wipe my ass with your feelings //Tony Soprano
DevilDoll är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-28, 13:12   #4294
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

YES; jag klarade progresstest PT1A. Så nice.
Hemma tidigt också, så jag kanske hinner med ett bröstpass idag. Dessvärre är mina triceps fortfarande helt mosade, jag kan inte sträcka ut armarna helt och det värker bara jag rör dem... gah... vet inte om det är förnuftigt o träna idag så nära inpå, med sådan enorm träningsvärk så är väl kanske risken att armarna fortfarande är söndertrasade...

Straffet för all min mat igår kom idag iaf. Ohyggligt risig i kistan. Tur man inte är sambo längre.

Återkommer om det blir bröstpass i eftermiddag, annars blir det löpträning på "fjället".

Edit: by the way så höll jag på att skälla ut en kvinna för noter som gick o pratade i mobiltelefon o släppte över sina barn (6 åringar kanske) ensamna på cyklar över en cykelbana från en avfartsled från en motorväg... jävla idiot. Nära att det blev teach some manners.

Journalen
Gammal 2008-09-28, 16:36   #4295
Lostsoul4ever
Registered User

Lostsoul4evers avatar

Reg.datum: Dec 2006
Grattis till att du klarade testet.
Förlåter dig aldrig för att du lämnade mig här i skogen.....

Semper Humilis
Lostsoul4ever är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-28, 16:47   #4296
AndreasO
Registered User

Reg.datum: Jun 2008
Sweet, stort grattis

Min lilla journal
AndreasO är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-28, 17:56   #4297
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Lostsoul4ever Visa inlägg
Grattis till att du klarade testet.
Förlåter dig aldrig för att du lämnade mig här i skogen.....
Tackar! Hah, ta dig ner hit till Götet istället så ska vi träna hårt som fan på ett riktigt gym.

Citat:
Ursprungligen postat av AndreasO Visa inlägg
Sweet, stort grattis
Thanks mate!

Journalen
Gammal 2008-09-28, 18:11   #4298
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

The bitchtits strikes

Kvällens träningspass:

Muskelgrupp: Bröst
Målsättning: Prova nya GVT-inspirerade upplägget på tuttarna
Motivation: Riktigt motiverad, träningen känns otroligt bra just nu.

rotatorcuffar:
2 set rotationsövningar 5 kg resp. 7,5 kg hantel

plan hantelpress
1 set [ 6 x 20 kg ]
1 set [ 10 x 20 kg ]
1 set [ 10 x 20 kg ]
1 set [ 10 x 20 kg ]
1 set [ 10 x 20 kg ] satan vart tog styrkan vägen
1 set [ 7 x 20 kg ] hade failat på 8'e

lutande hantelpress
1 set [ 7 x 17,5 kg ] wtf, styrkan precis putsväck.. mjölksyra redan?!
1 set [ 8 x 17,5 kg ] failure på 9'e, LOL
1 set [ 7 x 15 kg ] failure på 8'e, rofl
1 set [ 10 x 15 kg ] halv ROM på två sista reps
1 set [ 10 x 15 kg ] sänkte ryggstödet ett hack för att få lite hjälp

SUMMERING:
lol. Svårt o tro att jag tog 32,5 i hantelpress tidigare i veckan, men detta visar bara ännu en gång att högvolymträning är otroligt kämpigt för min del. Helt plötsligt väger den lilla skitvikten bly, mjölksyran slår till och det känns som om man arbetar med vikter på 40kg/hantel istället.

Min triceps var nog aningen för slaktad fortfarande för detta pass också, jag dog otroligt fort i tricepsen och då blev det jobbigt på allvar. Körde rentav två halva rom's också i ett av seten, jag fick upp hantlarna 1dm ovanför bröstet men tricepsen orkade inte sträcka ut armarna hela vägen upp.

Egentligen vill jag skriva hur trött o sliten jag känner mig redan av detta upplägg, men det gör jag inte. Inspirerad av massa bloggar av våra scenkändisar som laddar inför SM i BB, så läste jag någon träningkvinnas blogginlägg som handlade om att eliten gnäller inte för att de är medvetna om att det är ett val de gjort. Jag har också gjort mitt val.

För övrigt var den där atletiska kvinnan på gymet idag igen. Tyvärr väldigt blek, annars hade jag trott att hon laddade inför SM (om hon nu inte kör tan in a can hela vägen dvs). Hon ser ut att vara +45 iaf, närmare 50 tror jag. Hon var precis knallhård och så brutaldjävulskt muskulös, jag har verkligen aldrig i hela mitt liv sett någon kvinna så djuriskt muskulös. Inte fitnesstjej alltså, utan denna dam hade kvalat in på herrarnas BB-tävlingar fanemig. Ta typ Mirre här på forumet gånger 3 kanske... jesus. Funderar jag så har jag nog aldrig heller sett en man så pass vältränad som henne, inte med den formen (snustorr, stenhård och bara brutal).

Nästa gång ska jag ta mig mod och fråga vad hon heter och vad sjutton hon har tävlat i (om hon inte tävlar nu med), men ska kolla runt på lite BB-sidor först och se om jag kan hitta ngn som liknar henne. Har svårt att tro att någon tränar sig så groteskt stor utan att ha tävlat, men möjligheten finns såklart.

Nåja, jag tränar vidare, men detta 2x5x10-upplägget är sådär roligt. Fjollvikter som jag bara stendör av. Bara o bita ihop, detta är mitt val.

Journalen
Gammal 2008-09-28, 18:15   #4299
Ignatius72
Gubbe

Ignatius72s avatar

Reg.datum: Feb 2007
Mer vila ordineras. Är triccarna slut så blir det inte mycket av tutträningen heller. Surt när motivationen är på topp. Men du kanske kan....stryka eller nåt istället.

Citat:
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
Ignatius72 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-28, 18:18   #4300
cam
Registered User

cams avatar

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
För övrigt var den där atletiska kvinnan på gymet idag igen. Tyvärr väldigt blek, annars hade jag trott att hon laddade inför SM (om hon nu inte kör tan in a can hela vägen dvs). Hon ser ut att vara +45 iaf, närmare 50 tror jag. Hon var precis knallhård och så brutaldjävulskt muskulös, jag har verkligen aldrig i hela mitt liv sett någon kvinna så djuriskt muskulös. Inte fitnesstjej alltså, utan denna dam hade kvalat in på herrarnas BB-tävlingar fanemig. Ta typ Mirre här på forumet gånger 3 kanske... jesus. Funderar jag så har jag nog aldrig heller sett en man så pass vältränad som henne, inte med den formen (snustorr, stenhård och bara brutal).

Nästa gång ska jag ta mig mod och fråga vad hon heter och vad sjutton hon har tävlat i (om hon inte tävlar nu med), men ska kolla runt på lite BB-sidor först och se om jag kan hitta ngn som liknar henne. Har svårt att tro att någon tränar sig så groteskt stor utan att ha tävlat, men möjligheten finns såklart.
Spännande Mörk eller blond?
cam är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-28, 18:25   #4301
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72 Visa inlägg
Mer vila ordineras. Är triccarna slut så blir det inte mycket av tutträningen heller. Surt när motivationen är på topp. Men du kanske kan....stryka eller nåt istället.

Ska prova rygg imorgon, sedan är det innebandy på tisdag. Onsdag får nog bli vilodag. Samtidigt så inbillar jag mig att denna träning gör susen också, nu hade min kropp vant sig vid lite tyngre på lågrep, så nu är det dags o bråka med mjölksyran istället ett par veckor. Lovar att det kommer märkas då jag återvänder till lågrep igen sen.

Citat:
Ursprungligen postat av cam Visa inlägg
Spännande Mörk eller blond?
Mörk/svarthårig, en tydlig mittbena och kortklippt, typ som parse. Lite mustasch också tror jag. Usch det lät drygt, men jaja.. Armar stora som mina lår.

Journalen
Gammal 2008-09-28, 18:34   #4302
cam
Registered User

cams avatar

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Mörk/svarthårig, en tydlig mittbena och kortklippt, typ som parse. Lite mustasch också tror jag. Usch det lät drygt, men jaja.. Armar stora som mina lår.
Aha, hoppsan då . Jag som började spekulera i Irene Andersen eller Eva Birath men det stämmer inte riktigt.
cam är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-28, 18:34   #4303
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

För övrigt måste jag ge en STOR tumme upp för Sportlife Almedal.

Vilken enorm skillnad mot för skitgymet i Växjö, där det stod mångkulturella människor och skrek "ey broschan, kolla mina bisssepss för fan, de är stenhårda nu va, jag är stark som fan av proteindrink imorse va för fan!" över hela gymet och där det stod klungor med antingen ungdomar eller mångkulturella män och gaggade mer än vad de tränade.

Här på Sportlife är det för det fösta mobilförbud och väskförbud inne i hallen. Det sistnämnda har iofs aldrig stört mig, men nåja. Sedan är det lugnt och sansat, de flesta är lite äldre (+25 iaf, men en hel del verkar vara runt 30-40) och det är en mogen stämning där folk tränar tungt och lyfter hårt.

Ett antal riktigt vältränade personer dessutom, inspirerande och kul o se. Kul att se lite kvinnor som rör sig på "gym"-delen också och inte bara inne i damrummet (fitnessboll-salarna), här är det rentav en del kvinnor som ger sig på fria vikterna också osv. I Växjö såg jag 3st sådana kvinnor på ett helt år.

Istället för en ungdomsgård så känns detta riktigt jävla trevligt att gå till.
Äntligen kan jag få träna utan att känna mig som förälder på stan och en vacker dag kanske jag vågar konversera med någon här på gymet också.

Journalen
Gammal 2008-09-28, 18:36   #4304
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av cam Visa inlägg
Aha, hoppsan då . Jag som började spekulera i Irene Andersen eller Eva Birath men det stämmer inte riktigt.
Hade kunnat vara Irene, men det var det inte. Denna kvinna såg lite äldre ut också, men kroppen är åt det hållet ja. Inte fullt så bra utvecklade lårmuskler, men en rygg som såg ut som en köttmur.

Journalen
Gammal 2008-09-28, 19:38   #4305
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Har av lathet kört färdigblandade gainers länge nu, men är mer och mer sugen på att börja köra på protein+malto bara, om inte annat så inbillar jag mig att det blir billigare i längden. Har någon här erfarenhet från att blanda eget så PM'a gärna med vad ni använder för produkter.

Journalen

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:55.