I lift things up and put them down | Certified Captain of Crush | Hur man stänger CoC #4 | Min träningsdagbok Vikings never gave a shit how they looked when they swung the axe, only that the axe landed hard and with purpose.
Massvis med bra tips och en riktigt fin uppspänning innan lyftet! Spänningen i övre rygg/baksida axlar samt armvinkeln är föredömlig. Det enda jag opponerar mig mot är den lilla "korrektion" som rekommenderas när stången redan är utlyft. Känns lite vådligt att vrida till i armbågen med full viktbelastning och nästintill raka armar. Föredrar nog att göra denna korrektion successivt i samband med själva. Sen kan man ju alltid diskutera om greppvidden men det är ju till stor del individuellt.
Vad skulle bröstpressmaffian ha emot resonemanget? Framförallt vid rawbänkar är det ju absolut så att armbågarna bör vinklas in en del för att få hjälp av triceps samt att mildra belastningen på axlarna.
Ursprungligen postat av Gute
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.
Jag försökte vara lite elak, men i övrigt tyckte jag det var en bra genomgång.
I lift things up and put them down | Certified Captain of Crush | Hur man stänger CoC #4 | Min träningsdagbok Vikings never gave a shit how they looked when they swung the axe, only that the axe landed hard and with purpose.