Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-08-31, 19:00   #1
priceless
Registered User

pricelesss avatar

Reg.datum: Aug 2008
priceless träningsjournal

Efter att ha läst en del andras träningsjournaler tröttnade jag, och bestämde mig för att börja skriva min egen! Wohoo.

Har tränat en vecka nu, satt min fot på ett gym ett antal gånger förut men aldrig så seriöst som det är den här gången. Nu är det mycket bra kosthållning (hahaha, you'll see. ), kosttillskott, fast träningsschema och massor med gym som gäller!

Jag har alltid varit lat, vilket säkert kommer skina igenom här för jag tänker vara så brutalt ärlig som jag bara törs (varje ostbågspåse kommer noteras).
Jag har bestämt mig för att inte hålla någon direkt koll på kaloriintag, för mitt mål är icke att gå ner i vikt men jag tänker försöka äta nyttigare för lilla hälsans skull. Pga min lathet har jag en väldigt dålig rygg, ömma ben samt rätt så ofta inflammation i högra knät vilket troligtvis kommer påverka mina prestationer här framöver, eller så kommer det bara vara något jag skyller på, var inte sen att döma.

Jag har bestämt mig för att sluta supa mig full i den mån jag kan med träningen som en sporre (säger jag och tar ett till glas vin såhär på söndagskvällen)

Ålder: 20
Längd: 162cm
Vikt: 51kg
Byst: 84cm
Midja: 70cm
Stuss: 94cm (fatass)
Lår: 49cm
Armar (spända): 26cm (filmjölk)
Gym: Korpen @ Gävle
Nyligen inskaffat: Gymkort, kosttillskott, träningshandskar, träningsskor, koffeintabletter, motivation, mixer (mmm smoothies).

På tal om smoothies, jag tyckte det var ett bra köp pga att man kan göra goda hälsosamma drinkar medans min sambo tyckte det skulle vara gott att blanda i glass i det hela? Buzzkill.

Tror jag ska lägga upp lite bilder också så man kan lägga upp fler sen och se förändringar allt eftersom, vad tycker ni?

Imorgon är det back to the gym, få ett fast träningsschema & en fast stjärt. Men nu ska jag dricka upp mitt vin.

Alla vet ju att en joggare är ute och luftar sin egen dödsångest.
priceless är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-31, 19:52   #2
priceless
Registered User

pricelesss avatar

Lite bilder tagna 31 Augusti 2008

Kommer följa upp med förhoppningsvis snyggare resultatbilder!

Gammal 2008-09-01, 09:26   #3
The Draf
Registered User

The Drafs avatar

Reg.datum: Feb 2005
Det är helt rätt att dokumentera formen med bilder och mått. Försök sätta upp ett träningsschema med en tidsram för att uppfylla dom mål du sätter för digsjälv, dvs dom resultat du vill uppnå.
Kolozzeum är ett hav av information gällande kost, träning och dieter. All information du behöver finns här och en massa trevliga människor som gärna svarar på dina frågor.

Lycka till och kör hårt!
There are 10 kinds of people, those who understand binary and those who dont.

"Arguing with anonymous strangers on the Internet is a sucker's game because they almost always turn out to be -- or to be indistinguishable from -- self-righteous sixteen-year-olds possessing infinite amounts of free time." -Neal Stephenson, Cryptonomicon
The Draf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-01, 09:38   #4
Hermanssson
Registered User

Hermansssons avatar

Reg.datum: Oct 2006
Lycka till!
Hermanssson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-01, 09:57   #5
Plina
Registered User

Plinas avatar

Reg.datum: Mar 2008
Vad kul med en till tjej!
Kör hårt!
Gammal 2008-09-01, 10:07   #6
priceless
Registered User

pricelesss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av The Draf Visa inlägg
Det är helt rätt att dokumentera formen med bilder och mått. Försök sätta upp ett träningsschema med en tidsram för att uppfylla dom mål du sätter för digsjälv, dvs dom resultat du vill uppnå.
Kolozzeum är ett hav av information gällande kost, träning och dieter. All information du behöver finns här och en massa trevliga människor som gärna svarar på dina frågor.

Lycka till och kör hårt!
Tack så mycket

Citat:
Ursprungligen postat av Hermanssson Visa inlägg
Lycka till!
Tack

Citat:
Ursprungligen postat av Plina Visa inlägg
Vad kul med en till tjej!
Kör hårt!
Ja jag har sett att det är lite "smådåligt" med tjejer här, hoppas det tillkommer fler

Gammal 2008-09-01, 10:16   #7
priceless
Registered User

pricelesss avatar

Dag 1 kommer alltså bli idag, har redan tränat 4 gånger men mestadels för att komma in och känna mig hemma på gymmet. Riktigt läskigt de första gångerna att komma till ett nytt gym med hav av folk som redan är rutinerade.

Jag känner att min träningsjournal är en riktigt sporre, faktiskt. Jag längtar tills det har gått en månad så ska jag ta mina mått igen, och se om det blivit någon liten förändring eller ej.

Igår kväll blev det 2 härliga kvällsmackor, hårdbröd med skinka tillsammans med 1 smoothie bestående av en banan, mjölk, lite frysta hallon och 20gram bulk. Det var inte gott, av någon anledning. Det låter ju gott

Efter 18 ikväll när min sambo slutat jobbet ska jag åka och träna, det kommer bli überspännande att få träningsschema, och det kommer bli enormt roligt att skriva upp det här ikväll och höra reaktioner på det och känna att det hela är på gång! No turning back now.

( Köpte ostbågar igår, men har inte öppnat påsen än. Ska försöka låta bli )

Min förebild är helt klart Jessica Alba. Enligt mig finns det ingen vackrare tjej.

Gammal 2008-09-01, 12:13   #8
priceless
Registered User

pricelesss avatar

Lite smoothies

Gammal 2008-09-01, 12:26   #9
priceless
Registered User

pricelesss avatar

När man börjar träna så inser man ganska fort att det är sjukt mycket saker man måste lära sig. Jag har iallafall lärt mig de flesta träningstermer nu, som deff. Jag vet fortfarande inte vad man gör när man "bulkar", men jag tror att det kan vara när man antingen äter upp sig eller biffar upp sig för att sen deffa? Jaja..

Jag har en rädsla, nämnligen att träna bort brösten. Kan man göra det? Om man tränar bröstet kan man träna bort fettet i tuttarna då? För jag vill gärna ha kvar dom :P

Klockan går så sakta.. Vill åka och gymma nu. boring boring..

Gammal 2008-09-01, 12:38   #10
Kwon
<Walking Apocalypse>

Kwons avatar

Reg.datum: Jun 2003
Bara köra hårt.

Kör mycket lunges/utfall och knäböj.
Gammal 2008-09-01, 12:44   #11
Trassel
Registered User

Trassels avatar

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av priceless Visa inlägg
När man börjar träna så inser man ganska fort att det är sjukt mycket saker man måste lära sig. Jag har iallafall lärt mig de flesta träningstermer nu, som deff. Jag vet fortfarande inte vad man gör när man "bulkar", men jag tror att det kan vara när man antingen äter upp sig eller biffar upp sig för att sen deffa? Jaja..

Jag har en rädsla, nämnligen att träna bort brösten. Kan man göra det? Om man tränar bröstet kan man träna bort fettet i tuttarna då? För jag vill gärna ha kvar dom :P

Nja, du kommer ju inte träna bort brösten specifikt, går ju lika lite att punktförbränna där som nån annanstans, men en viss risk för förminskning finns ju om du går ner i fettprocent.
Trassel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-01, 12:47   #12
FannyRonkainen
Registered User

Reg.datum: Jun 2008
Citat:
Ursprungligen postat av priceless Visa inlägg

Välkommen till Kolo=)

Hej! Kul att du hittat till Kolo=) Jätte skoj att du lägger upp bilder, planerade och att göra de men olyckligtvis stängs internet av varje gång jag försöker, hrm ngt konstigt det där. Om jag ska kommentera ditt "tutt"-problem så tror jag inte det kommer bli några problem för dig eftersom du inte planerar att gå ner i vikt vilket jag inte heller tycker du ska sträva eftersom du redan är smal/lagom. Jag provade deffa nu i våras och då minskades min byst en del, men då gick jag ju oxå på diet i 12 veckor så det var inet så konstigt.. Tror inte du behöver oroa dig för det såvidare du inte börjar dieta.
Kul att du har kommit igång med träningen Du kommer se att det är jätte skoj om du varierar din träning bra. Dessutom kommer du säkert se resultat tidigt oxå, främst i att du blir starkare då nervsystemet vänjer sig vid träningen. Hör av dig om du undrar något! Jag tränar själv för att öka i muskelmassa men även för att bli starkare=)
FannyRonkainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-01, 12:50   #13
priceless
Registered User

pricelesss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Kwon Visa inlägg
Bara köra hårt.

Kör mycket lunges/utfall och knäböj.
Tack för tipset

Citat:
Ursprungligen postat av Trassel Visa inlägg
Nja, du kommer ju inte träna bort brösten specifikt, går ju lika lite att punktförbränna där som nån annanstans, men en viss risk för förminskning finns ju om du går ner i fettprocent.
Okej, då kanske jag törs göra bröstövningar då haha.

Citat:
Ursprungligen postat av FannyRonkainen Visa inlägg
Välkommen till Kolo=)

Hej! Kul att du hittat till Kolo=) Jätte skoj att du lägger upp bilder, planerade och att göra de men olyckligtvis stängs internet av varje gång jag försöker, hrm ngt konstigt det där. Om jag ska kommentera ditt "tutt"-problem så tror jag inte det kommer bli några problem för dig eftersom du inte planerar att gå ner i vikt vilket jag inte heller tycker du ska sträva eftersom du redan är smal/lagom. Jag provade deffa nu i våras och då minskades min byst en del, men då gick jag ju oxå på diet i 12 veckor så det var inet så konstigt.. Tror inte du behöver oroa dig för det såvidare du inte börjar dieta.
Kul att du har kommit igång med träningen Du kommer se att det är jätte skoj om du varierar din träning bra. Dessutom kommer du säkert se resultat tidigt oxå, främst i att du blir starkare då nervsystemet vänjer sig vid träningen. Hör av dig om du undrar något! Jag tränar själv för att öka i muskelmassa men även för att bli starkare=)
Tack så mycket! Uppskattar det jätte mycket

Ni är så söta allihopa!

Gammal 2008-09-01, 13:24   #14
priceless
Registered User

pricelesss avatar

Här kommer en bild på ryggen också! Tagen 1 September 2008

Tatueringen blev lite ihopklämd när jag spände mig haha

Gammal 2008-09-01, 14:01   #15
Durre
Registered User

Durres avatar

Reg.datum: Dec 2006
Verkar som detta sköts noggrant och det kommer ge resultat kan jag lova! Bra grund har du och en jevligt fet mixer . Tränade själv på korpen under sommaren och det är ett riktigt bra gym, röllpå!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:44.