2008-07-29, 12:22
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2003
|
haha fyfan! vilken tråd, fattar fan inte att föräldrarna inte har vett att ens be om ursäkt, men det finns ju tom endel i tråden som försvarar nötterna, har själv barn men han härjar inte när man är i affären, hade han gjort nåt dumt så hade jag defenitivt bett om ursäkt i affären, man har ju lite hyffs iaf..och har man flera ungar och vet med sig att dom lever fan inne i en affär så är det bara att knalla ut med dom och inte köpa nåt åt dom, då lär dom sig..
|
|
|
2008-07-29, 12:25
|
|
Spamming user
Reg.datum: Nov 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
 .. tveklöst! .. å hade kwon stått där så hade alla kommit utflygande i martial arts
Det värsta är att den är säkert sann också.
Hmm, verkar som om stoltz senaste inlägg blev deleteat från tråden?
|
Det är citerat ifrån babbla tråden, där han ursprungligen skrev det.
|
|
|
2008-07-29, 12:34
|
|
king of fools
Reg.datum: Aug 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan
Om kortköpet hade strulat - hade du velat ta smällen för det då?
Du skulle ju ha krävt leg men gjorde det inte.
|
Japp det hade jag velat.
|
|
|
2008-07-29, 12:41
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2007
|
Haha, du borde fan skriva en bok om alla idioter du träffar
|
|
|
2008-07-29, 12:41
|
|
Mjäll & SL
Reg.datum: Mar 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Daniiiel
Japp det hade jag velat.
|
OK.
|
|
|
2008-07-29, 13:23
|
|
Gubbe
Reg.datum: Feb 2007
|
Citat:
Om kortköpet hade strulat - hade du velat ta smällen för det då?
Du skulle ju ha krävt leg men gjorde det inte.
Precis. Möjligen ägaren. Men Stoltz gjorde det han får betalt för och det som ägaren/ledningen har instruerat om.
|
Jag hade uppskattat om man kollade lite genom fingrarna när det gäller småsummor. Orka vara Gestapo för 50 kr.
Jag har då aldrig varit med om att jag itne fått igenom ett småköp även utan leg. Men det kanske beror på att jag ser osedvanligt anständig ut.
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
|
|
|
|
2008-07-29, 13:35
|
|
Mjäll & SL
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72
Jag hade uppskattat om man kollade lite genom fingrarna när det gäller småsummor. Orka vara Gestapo för 50 kr.
Jag har då aldrig varit med om att jag itne fått igenom ett småköp även utan leg. Men det kanske beror på att jag ser osedvanligt anständig ut.
|
Men om ägaren av Stoltz videoaffär vill att han ska vara 2m Gestapo så tycker jag att han ska vara det.
De kanske vet att du är du?
|
|
|
2008-07-29, 14:08
|
|
Gubbe
|
Citat:
Men om ägaren av Stoltz videoaffär vill att han ska vara 2m Gestapo så tycker jag att han ska vara det.
De kanske vet att du är du?
|
OM, är nyckelordet. Det är dåligt för affärerna att inte vara smidig. Den förlorade 50-lappen kan bli stora pengar när den familjen inte återvänder fler gånger utan går till en annan butik.
jag önskar jag vore så känd. Men tyvärr, jag har nog bara råkat på folk som är serviceminded och trott på mig när jag inte tänkt göra kontokortsbedrägerier för småslantar.
|
|
|
|
2008-07-29, 14:14
|
|
Mjäll & SL
|
Citat:
OM, är nyckelordet. Det är dåligt för affärerna att inte vara smidig. Den förlorade 50-lappen kan bli stora pengar när den familjen inte återvänder fler gånger utan går till en annan butik.
|
Givetvis är det så. Men av det jag har hört om Stoltz arbetsplats verkar det inte vara riktigt så det funkar där.
Dessutom brukar inte kortbolagen bråka särskilt ofta. De gör stora vinster och täcker upp de flesta bedrägeriförluster.
|
|
|
2008-07-29, 14:17
|
|
Mannen, myten, legenden!
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
jag önskar jag vore så känd. Men tyvärr, jag har nog bara råkat på folk som är serviceminded och trott på mig när jag inte tänkt göra kontokortsbedrägerier för småslantar.
|
Rätta mig om jag har fel men butikbiträdet måste väl se att rätt person använder rätt kort, det är väl en del i avtalen man skriver med visa/mastercard etc.
Ett avtalsbrått om man inte gör det, dessutom kan de bli av med rättigheterna om de slarvar med sånt, där är knappast någon nyhet att kortförfalskningar förekommer.
Personen som använder kortet vet man skall legitimera sig med pinkod eller ID att ställa sig å tjaffsa om det är en idiot. En sån kund kan man lätt klara sig utan.
|
|
|
2008-07-29, 14:28
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2006
|
Vilken underbar tråd. Själv jobbar jag i en leksaksbutik och man blir konstant förvånad över hur lite föräldrar verkar bry sig om vad barnen håller på med,ovanlighet är inte att de lämnar barnen och går på staden. Skulle du lämna in 5-6 åring ensam i 1 timme i en butik?
Vi som jobbar har graderat barn i olika klasser, den som välter/river och har föräldrar om anser personalen i en butik ska agera dagisfröken kallas "Hellraiser".
“If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality.”
/ Desmond Tutu
|
|
|
2008-07-29, 15:17
|
|
Gubbe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Piranha
Rätta mig om jag har fel men butikbiträdet måste väl se att rätt person använder rätt kort, det är väl en del i avtalen man skriver med visa/mastercard etc.
Ett avtalsbrått om man inte gör det, dessutom kan de bli av med rättigheterna om de slarvar med sånt, där är knappast någon nyhet att kortförfalskningar förekommer.
Personen som använder kortet vet man skall legitimera sig med pinkod eller ID att ställa sig å tjaffsa om det är en idiot. En sån kund kan man lätt klara sig utan.
|
Vad vet jag?. Men 50% av ställena jag handlar på har PIN-kod, 24% ber mig skriva in mitt personnr själv och 24% ber mig bara skriva under och 2% vill se leg.
I US så är det som regel bara att lämna fram kortet utan vare sig det ena eller andra bekymret.
Jag tror inte man blir hängd om man skulle bli blåst på 50kr. Det snattas för mer per kvart på de flesta ställen.
|
|
|
|
2008-07-29, 16:18
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Hur svårt kan det vara att ha med sig leg om man handlar med kort? Jag tror aldrig att jag besökt en enda affär sedan jag fyllde 18 utan att ha haft körkortet med. Legitimation bör finnas i var mans plånbok, om inte annat för att identifiera offer i olyckor + att undslippa Stoltz vrede.
och ja, Piranha, du har nästan helt rätt vad gäller legkoll och bedrägerisyften.
|
|
|
2008-07-29, 16:25
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2004
|
vad spelar det för roll vad för regler som gäller i USA?
|
|
|
2008-07-29, 18:51
|
|
Gubbe
|
Citat:
Ursprungligen postat av sunkan
vad spelar det för roll vad för regler som gäller i USA?
|
Då det antyddes att företagen kunde bli av med sina tillstånd ifall man blev lurad på 50 spänn så var det på sin plats att ge exempel på hur det går till i andra delar av världen med samma typ av kreditkort. Sist jag kollade var tex Visa eller Mastercard inte svenska företag.
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:13.
|

|