Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-07-27, 16:29   #91
Timme
Mr BodyPump.

Timmes avatar

Reg.datum: Mar 2005
Varför råkar du alltid ut för en mängd rötägg? Jag själv har aldrig någonsin varit med om något liknande. Vilka idioter.
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus Visa inlägg
High Carb, High Fat, High Five.
Timme är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-27, 16:31   #92
Timme
Mr BodyPump.

Timmes avatar

Citat:
Ursprungligen postat av L-Sami Visa inlägg
Vadå. Kwon gör hoppsparkar, Zone tar fram sin soft airgun och Ragnar ser allmänt ball ut bara?
Ragnar är äckligt stark.
Citat:
Gammal 2008-07-27, 16:36   #93
Piranha
Mannen, myten, legenden!

Piranhas avatar

Reg.datum: Sep 2003
Som jag ser det finns det bara en lösning på problemet.

Du måste helt enkelt köra mer marklyft.
Piranha är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-27, 17:09   #94
Daniiiel
king of fools

Daniiiels avatar

Reg.datum: Aug 2003
Handel är alltid lika underbart..kommer ihåg en gammal gubbe som lacka sönder och börja skrika och vägra lämna butiken för han fick två femtioöringar tillbaka istället för en krona.
Daniiiel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-27, 17:42   #95
Exdiaq
Registered User

Exdiaqs avatar

Reg.datum: Dec 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Ja, jag misstänker det också. Alla serviceyrken kräver en del tålamod, och så länge det faller inom någerlunda ramar så är det okej, sen finns gränserna som sagt. Det tradiga är att jag börjar få känslan av att majoriteten av folket i den här stan kan inte bete sig som folk, då det verkligen är så mycket värre än vad jag har erfarit i andra städer.

Begriper inte hur du kan lyckas träffa så många patrask. Helsingborgare är över lag jävligt trevliga enligt mig iaf
Gammal 2008-07-27, 18:00   #96
Osten80
Registered User

Reg.datum: Apr 2005
De som är i min ålder, +- några år, är inget vidare på det här med barnuppfostran. Fy fan vilka snorungar till avkommor de får. Jag brukar under dessa varma dagar spendera mina dagar under samma plats under skuggan av ett träd, på badstranden bredvid en husvagnscamping. Där får jag hela dagarna beskåda detta spektaktel. Det händer till och med att jag lägger ner boken, och bara lyssnar, för att få känna de overklighetskänslor som kommer när jag lyssnar på en konversation, två nyblivna 25-åriga mammor emellan.
Ingenting förvånar mig längre. Jag är härdad nu.
Osten80 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-27, 18:09   #97
Jompan
Egenanpassad

Jompans avatar

Reg.datum: Dec 2006
När jag var liten så var det inga ord eller visor. Var vi minsta störiga i butik, så traskade en av föräldrarna ut med oss. Först fick man en varning att sköter jag mig inte så går vi ut igen, uppförde jag mig inte efter det, så var de raka vägen ut. Skulle det varit i en filmaffär som denna tråden handlar om, så hade det varken blivit något godis eller film efter dåligt uppförande. Självklart så lärde jag mig snabbt att vara duktig kicka.
Jompan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-27, 18:11   #98
Stoltz
Jag ber om det.

Stoltzs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Piranha Visa inlägg

Citat:
Ursprungligen postat av Exdiaq Visa inlägg
Begriper inte hur du kan lyckas träffa så många patrask. Helsingborgare är över lag jävligt trevliga enligt mig iaf
Det är bara för att du sysslar med rugby. Helsingborgs rugbyspelare är oftast trevliga
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-28, 08:57   #99
mangs
I´m just kidding. Or am I?

mangss avatar

Reg.datum: Oct 2001
Usch ja, jag lider med dig. Det finns fullt av ouppfostrade barn och föräldrar runt omkring i Sverige nu för tiden. Dock verkar du ha en tendens att få samhällets avfall att flockas till dig likt flugor kring en bajskorv.

Som förälder har man ansvar för sitt barn men eftersom jag själv befinner mig i sitsen vet jag att det tyvärr är omöjligt att ha sina änglar under uppsikt 24/7. Jag skriver änglar eftersom alla föräldrar anser att deras barn minsann är det snällaste och finaste som gått på jorden sedan Jesus delade ut skivat bröd till massorna. Dock är man som förälder ansvarig och om ens barn skulle ställa till med illdåd i butiken så får man som förälder se till att fixa till situationen. Skulle de tex välta ut en massa filmer på golvet ser jag det som en självklarhet att man som förälder städar upp efter sig. Om barnet spille ut enskilda godisbitar när de tar lösgodis bör man kanske ha överseende med detta då de i alla fall försöker göra rätt. Däremot om de plockar för hand heller häller ut godis då passar nog en tillsägelse bäst.

Som småbarns-förälder kommer man själv ofta i kontakt med många i samma sits och det finns oerhört många nyblivna föräldrar (speciellt mammor, generaliseringar FTW) som blir väldig upptagna i sig själva och stänger av lite av kommunikationen med omvärlden då fokus ligegr så mycket på deras nya roll som förälder och på barnet. Detta gör att de lätt kan stanna upp mitt i vägen för oss andra med sin barnvagn och inte flytta på sig.

De gör inte detta eller andra störiga moment för att störa resten av civilisationen utan jag tror det mer beror på deras enorma fokus över att vara förälder samt att de ser andra saker som bagateller.

Jag tar inte föräldrarnas sida här utan jag försöker bara å fram olika sidor på myntet. Självklart skall man ta hand om sina barn och ställa till rätt om de misskött sig, även ursäkter skall levereras vid behov när man eller barnen ställt till något. Dock är det inte så enkelt alltid då man som förälder kan bli lite avtrubbad av alla problem. Lite spillt godis är ingenting jämfört med att ungen var nära att bli överkörd eller fastnat med handen i mixern. Det ursäktat dock inte personernas beteende i trådskaparens inlägg. Jag antar att det rörde sig om dryga Skåningar?
Gammal 2008-07-28, 09:04   #100
Timme
Mr BodyPump.

Timmes avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Piranha Visa inlägg

Du skrev det jag tänkte!

självklart är det lösningen!
Citat:
Gammal 2008-07-28, 09:04   #101
Nitrometan
Mjäll & SL

Nitrometans avatar

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
Ursprungligen postat av mangs Visa inlägg
Usch ja, jag lider med dig. Det finns fullt av ouppfostrade barn och föräldrar runt omkring i Sverige nu för tiden. Dock verkar du ha en tendens att få samhällets avfall att flockas till dig likt flugor kring en bajskorv.
Ja? Vad beror det på?

Stoltz? Varför drar du dem till dig?

Är det nån anal magnetism du har?

Citat:
Ursprungligen postat av mangs Visa inlägg
Jag antar att det rörde sig om dryga Skåningar?
Helsingborgare. Det är väl Norrlänningar?

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-28, 09:51   #102
Stoltz
Jag ber om det.

Stoltzs avatar

[QUOTE=Nitrometan;3113874]Ja? Vad beror det på?

'Jag undrar detsamma. I butiken är jag inte ensam om det dock, det händer mina kollegor titt som tät också.
Gammal 2008-07-28, 09:52   #103
Stoltz
Jag ber om det.

Stoltzs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan Visa inlägg
Ja? Vad beror det på?

'Jag undrar detsamma. I butiken är jag inte ensam om det dock, det händer mina kollegor titt som tät också.
Gammal 2008-07-28, 09:53   #104
Kwon
<Walking Apocalypse>

Kwons avatar

Reg.datum: Jun 2003
Det är ju inte Stoltz per se som drar till sig dom, utan butiken och dess location i området.

Hade man satt Grub bakom disk hade säkerligen lika många nötter dykit upp, däremot hade de blivit upplysta efteråt och gått iväg från butiken med nyfunn kunskap om kost.

Säkerligen hade alla besökande barnfamiljer börjat me deffen efter besöket!
Gammal 2008-07-28, 10:02   #105
Nitrometan
Mjäll & SL

Nitrometans avatar

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Kwon Visa inlägg
Det är ju inte Stoltz per se som drar till sig dom, utan butiken och dess location i området.
Aha! Så det är butiken? Det verkar iofs troligt.

Men alla de andra spännande encounters som the big wrassler från södern har haft då?

Tanter på bussen och äventyr med cykel i Lund? Kan det bara vara yttre tillfälligheter?

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:20.