2008-06-26, 15:36
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2007
|
tagen för knappt en timme sen. 89 kg
dagsform1.JPG
|
2008-06-26, 16:20
|
|
Registered User
|
Och du som jobbar som takläggare nu va? Chilla lite med marklyften och låt mig nosa dig i röven ;]
|
|
|
2008-06-26, 16:33
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Wao
Och du som jobbar som takläggare nu va? Chilla lite med marklyften och låt mig nosa dig i röven ;]
|
nä, jag slutade för en vecka sen :P jobbade bara 2 veckor
|
2008-06-26, 16:40
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Spader
Har gått och velat starta ny journal ett tag nu, så att jag ska kunna hålla reda på vad jag har kört och på vilken vikt så att jag kan öka vikterna succesivt.
Har deffat i några månader, gått ner från 98 kg till 89. Planerar att gå ner 4 kg till. Är 190 cm lång.
Lite fakta om mig:
Född i Augusti 1990 vilket betyder att jag är 17 år ung för tillfället.
Personbästa:
Bänkpess: 120 kg
Knäböj: 140 kg x 2
Marklyft: 190 kg (bälte), taget igår
Snedbänk: 100 kg, taget idag
Millitärpress med lite skutt: 80 kg
Etc..
|
Oj vad jämnt vi ligger med statsen! I princip alla Pb'n är desamma (mitt bänk 128 och knäböj 140*2 alt. 145, marklyft och militärpress samma), du är lite längre och lite lättare och också påväg ner mot 85kg som jag, detta ska följas! En stor skillnad är dock att du är 3 år yngre än mig  Jävla småglin som att va så grofva!
Hur länge har du tränat?
Ursprungligen postat av King Grub
Är rutorna blott ett minne, är man helt enkelt fet.
|
|
|
|
2008-06-26, 16:50
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av überstarken
Oj vad jämnt vi ligger med statsen! I princip alla Pb'n är desamma (mitt bänk 128 och knäböj 140*2 alt. 145, marklyft och militärpress samma), du är lite längre och lite lättare och också påväg ner mot 85kg som jag, detta ska följas! En stor skillnad är dock att du är 3 år yngre än mig  Jävla småglin som att va så grofva!
Hur länge har du tränat?
|
Fan vad bra, då har man någon att "tävla" lite emot! En naturlig motivationshöjare. Ska följa din journal också.
Jag började träna lite smått när jag var 13, körde mest bänk och biceps och snackade med polare i 2 år. Tog en liten paus och började köra nautilusmetoden, tog en paus igen. Man kan säga att jag började på riktigt i augusti förra året och bulkade upp mig 17 kg (mycket muskler, ännu mer fläsk).
|
2008-06-26, 17:31
|
|
Registered User
|
Citat:
Fan vad bra, då har man någon att "tävla" lite emot! En naturlig motivationshöjare. Ska följa din journal också.
Jag började träna lite smått när jag var 13, körde mest bänk och biceps och snackade med polare i 2 år. Tog en liten paus och började köra nautilusmetoden, tog en paus igen. Man kan säga att jag började på riktigt i augusti förra året och bulkade upp mig 17 kg (mycket muskler, ännu mer fläsk).
|
Du har utvecklats fort med andra ord! Har du någon bild på dig före du började träna? Din fysik nu ser väldigt bra ut förresten.
Ursprungligen postat av King Grub
Är rutorna blott ett minne, är man helt enkelt fet.
|
|
|
|
2008-06-26, 17:35
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av überstarken
Du har utvecklats fort med andra ord! Har du någon bild på dig före du började träna? Din fysik nu ser väldigt bra ut förresten. 
|
ja, jag har bulken att tacka det för :P började iofs inte bulka förrän oktober gick upp 15 kg från oktober till i slutet av december, sen tog jag det lite lugnare och gick upp 2 kg till på en månad ungefär.
jag kan försöka leta fram några bilder senare ikväll så lägger jag upp dem.
|
2008-06-26, 17:50
|
|
Registered User
|
Du är stark, och brutal. KÄMPA VIDARE NUJA!
|
|
|
2008-06-26, 21:13
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Altec
Du är stark, och brutal. KÄMPA VIDARE NUJA! 
|
|
2008-06-26, 21:26
|
|
Starkare
Reg.datum: Jan 2007
|
Tjenamors! Fin form har du! Kul att du står ut med min lillbrorsa!
Kollade in dina filmer. Du är stark, men akta med att maxa i mark. Man ska helst göra det väldigt sällan. Din rygg på bommen 190kg såg inte alls bra. Akta ryggen är du snäll. Ryggskador är en riktig pina. Både korsryggen samt bröstryggen böjdes lite vid ditt lyftande. Inte alls bra. Dra av dig bältet och kötta mer teknik/träna upp bålen.
My 2 cents...  Lovar o följa journalen.
|
|
|
2008-06-26, 21:43
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av LadyInsane
Tjenamors! Fin form har du! Kul att du står ut med min lillbrorsa!
Kollade in dina filmer. Du är stark, men akta med att maxa i mark. Man ska helst göra det väldigt sällan. Din rygg på bommen 190kg såg inte alls bra. Akta ryggen är du snäll. Ryggskador är en riktig pina. Både korsryggen samt bröstryggen böjdes lite vid ditt lyftande. Inte alls bra. Dra av dig bältet och kötta mer teknik/träna upp bålen.
My 2 cents...  Lovar o följa journalen. 
|
Hej LI. Jo, som jag skrev tidigare i tråden så har jag maxat alledes för mycket på senaste (1-2 gånger per pass i ungefär 2 månader, markar 2 gånger i veckan) och det är jag medveten om. Man kan ju inte bärga sig, har varit så nära på 200 så det har nog sabbat mitt ego
Jag hade tänkt att börja toppa i marken i fortsättningen, 3-5 reps och köra stående på viktplatta, för min svaghet ligger helt klart i starten, om jag får upp vikten de 10-15 första cm så går det mycket lättare resten av vägen.
Jag har faktiskt skadat ryggen förut i marklyft , har film på det t.o.m. Vill självklart inte göra det igen så jag lovar att inte maxa på ett bra tag.  kan slänga upp en film nästa vecka hur tekniken ser ut under ett arbetsset så kan jag få kritik på det också, jag har aldrig fått instruktioner eller synpunkter gällande min teknik förut.
Angående bältet så började jag använda det för typ 2 veckor sen, får inte ut särskillt mycket av det faktiskt. Det är något skitbälte(?) som finns på gymmet.
|
2008-06-26, 22:01
|
|
Registered User
|
Citat:
nä, jag slutade för en vecka sen :P jobbade bara 2 veckor 
|
Jaha ja, tur det. En annan har ju 2 veckor kvar 
Har du filmer? De vill jag se =D
|
|
|
2008-06-26, 22:10
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Wao
Jaha ja, tur det. En annan har ju 2 veckor kvar 
Har du filmer? De vill jag se =D
|
Hur länge har du jobbat nu då? Trodde att jag skulle få lön igår men fan så fel jag hade, får vänta en månad till
Nä, saffa filmade lite, inget speciellt bara en bom och lite bs. Du kan få se filmer nån annan gång.
|
2008-06-27, 11:23
|
|
Registered User
|
Här har jag en liten "före bild", jag hade varit i mycket bättre form innan, här hade jag haft en paus ifrån träningen.
den är tagen mellan febr-april förra året.
|
2008-06-27, 12:41
|
|
Registered User
|
Citat:
Hur länge har du jobbat nu då? Trodde att jag skulle få lön igår men fan så fel jag hade, får vänta en månad till
Nä, saffa filmade lite, inget speciellt bara en bom och lite bs. Du kan få se filmer nån annan gång.
|
Jag har bara jobbat 2 veckor än så länge. Du får väl lönen den 25e som alla andra?  Du har ju vuxit massor också, satan
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:49.
|

|