2008-06-14, 22:18
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast
Jag har varit och testat andra storlekar idag i affären där jag köpte kostymen, men om jag tar en nummer större så blir de för pösiga. En annan modell av samma storlek satt mindre tajt, men hade för långa ben. På försäljaren som hjälpte mig verkade det som om det vore komplicerat att korta av benen, och att de i slutändan skulle bli exakt som de som jag har nu, så jag lät bli. Nöjd är jag iaf inte alls.
Byxorna sitter nästan för tajt i midjan och över röfva. Jag köpte skiten igår, och fick sju dagars retur/bytesrätt.
|
Byt till de andra eller fråga om de kan ta hem med rätt längd isf. Fråga säljaren vad butikens/kedjans policy är angående uppläggningar (ifall de bjuder på dem eller om du måste betala en mindre summa). Behöver du betala så ta dem till en sömmerska och kolla vad han/hon säger, kostymbyxor brukar inte vara något problem att lägga upp. Det kanske inte är det mest komfortabla plagget men inte ska man känna sig rent obekväm i det heller.
Huvudsaken de matchar kavajen!
|
|
|
2008-06-14, 22:27
|
|
Finlands svar på Schenkenberg
Reg.datum: Apr 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf
Byt till de andra eller fråga om de kan ta hem med rätt längd isf. Fråga säljaren vad butikens/kedjans policy är angående uppläggningar (ifall de bjuder på dem eller om du måste betala en mindre summa). Behöver du betala så ta dem till en sömmerska och kolla vad han/hon säger, kostymbyxor brukar inte vara något problem att lägga upp. Det kanske inte är det mest komfortabla plagget men inte ska man känna sig rent obekväm i det heller.
Huvudsaken de matchar kavajen!
|
Ok, jag gör så.  Thanks!
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
|
|
|
|
2008-06-15, 00:29
|
|
Hottie!
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast
Ok. Tog ett par bilder. Kasst ljus, så jag fick fixa dem lite, men det är tajtheten som ska bedömas. För tajt? (Lyckas se bukfet ut på bilderna, men det stämmer inte. jag är i sjukt bra form)

|
Inte för tight, tycker jag.
|
|
|
2008-06-15, 01:38
|
|
El grande salami
Reg.datum: Jul 2006
|
En vacker klänning Pony
|
|
|
2008-06-18, 16:19
|
|
Segrare Bästa fysiken 2011!
Reg.datum: Nov 2005
|
Is this a keeper?
Tycker den är stilig och den känns klassisk och tidlös. Den är dock aningen stor i midjan/ryggen som synes. Vet inte hur lätt det är att sy in heller, om det går. Om det inte går, är den så snygg så det kvittar att den är lite stor i ryggslutet?
|
|
|
2008-06-18, 16:38
|
|
Triatleten
Reg.datum: Apr 2006
|
Supersnygg, sissa! Men kolla upp om det går att ta in den lite i midjan. Det skulle göra den ännu snyggare.
|
|
2008-06-18, 16:39
|
|
Triatleten
Reg.datum: Apr 2006
|
Jag behöver lite hjälp. Ska på bröllop i augusti och det är lika bra att börja leta efter klänning redan nu. Så fram med era bästa tips!
|
|
2008-06-18, 16:43
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2003
|
Verkligen vackert, Sissa! Klänningen passar dig perfekt!
|
|
|
2008-06-18, 16:46
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av machine gun
Supersnygg, sissa! Men kolla upp om det går att ta in den lite i midjan. Det skulle göra den ännu snyggare.
|
Jag ska konsultera mamma! Hon är något duktigare än jag vid symaskinen
Det ser lite värre ut på bilderna än i verkligheten tycker jag allt , men helt klart är den något för rak för att den ska passa klockrent
|
|
|
2008-06-18, 16:50
|
|
-
Reg.datum: Nov 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av sissa
De ser ju skitskumma ut. 
Jag har ingen koll på skulderblad - beter sig alla sådär?
|
Svaga serratus anterior, kanske. Då pekar skulderbladen ut. En viss avsaknad av stoppning mellan skulderbladen kan säkert bidra. Snygg klänning, däremot
When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteorite hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed no matter what you wish for. Unless it's death by meteor.
|
|
|
2008-06-18, 16:52
|
|
Banned User
Reg.datum: Jun 2006
|
ja den funkar sissa, men jag skulle nog föredragit en klänning utan en massa veck just för att du har en kropp som kan bära en sådan klänning.
|
|
|
2008-06-18, 17:06
|
|
|
machine gun: första jag tänkte på va http://www.pinupgirlclothing.com/
Vet inte om det e nåt i din smak, men du kan ju kika
Ska s eom jag kommer på nåt mer
Nån särskild stil du e ute efter?
|
|
|
2008-06-18, 17:23
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av dam00r
ja den funkar sissa, men jag skulle nog föredragit en klänning utan en massa veck just för att du har en kropp som kan bära en sådan klänning.
|
Tycker den blir lite skojsigare med vecken
Citat:
Ursprungligen postat av Hades
Svaga serratus anterior, kanske. Då pekar skulderbladen ut. En viss avsaknad av stoppning mellan skulderbladen kan säkert bidra. Snygg klänning, däremot 
|
Gut
|
|
|
2008-06-18, 17:54
|
|
Banned User
Reg.datum: Jun 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av sissa
Tycker den blir lite skojsigare med vecken
|
ungefär lik:
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:32.
|

|