2008-01-20, 17:48
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Jax
Jag var trött och sliten, men det försvann direkt när jag kom ut, var bara så härligt att springa. Känns skönt att hitta tillbaka till den känslan.
Låter bra med Kungsholmen. Ses på upploppet runt 1:25 efter starten.
|
Och vad ska jag göra fram tills dess då, duscha?
|
|
|
|
2008-01-20, 18:19
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av skaparn
Och vad ska jag göra fram tills dess då, duscha?
|
Springer man knatteloppet så behöver man inte duscha.
Men anade jag en utmaning är? Är handsken kastad?
|
|
|
2008-01-29, 07:48
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2005
|
Om jag inte är helt fel ute så såg jag dig på TV i morse under ett inslag om de svenska trupperna. Antingen är det bara tillfälligheter eller så är du väldigt noggrann med att hamna framför kameran i olika sammanhang. Nästa gång får du ha en Kolotröja på dig över de gröna kläderna.
|
|
|
2008-02-01, 14:37
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Noodles
Om jag inte är helt fel ute så såg jag dig på TV i morse under ett inslag om de svenska trupperna. Antingen är det bara tillfälligheter eller så är du väldigt noggrann med att hamna framför kameran i olika sammanhang. Nästa gång får du ha en Kolotröja på dig över de gröna kläderna.
|
Inte en aning, har inte sett på tv på en vecka. Jag förstår ärligt talat inte alls det här med att jag alltid hamnar på bild i grönkläder. Trivs egentligen bäst bakom kameran, men man får väl bjuda på det som alla vill ha.
Veckan har varit enligt följande:
måndag: 30 min löpning med skyddsväst, stridsväst, stridspack (bedömt 20 kg)
tis-tors: heldagar med strid
fredag: massage (det behövs vågar jag lova)
|
|
|
2008-02-11, 17:57
|
|
|
Registered User
|
Inte mycket träning att rapportera på sistonde, har bara blivit något sporadiskt, men igår blev det i alla fall ett vettigt pass.
11/2 - spinning
1 timme
medelpuls: 168 slag/ (med tanke på att det är med uppvärmning och nedtramp så är det ganska dugligt)
max: 190 slag/min
Blev duktigt hetsad och det hjälper ju att ta i lite mer, men det räckte inte, hade inte chans mot min medcyklist ändå. Hon krossade mig totalt. Ganska tydligt att man inte har en chans mot en riktigt triathlet om man är så slö som jag är.
Som straff så ska jag tvinga mig ur mitt matkoma nu och köra ett ben- och ryggpass.
|
|
|
2008-02-11, 17:59
|
|
|
Triatleten
Reg.datum: Apr 2006
|
Bra jobbat att få upp pulsen i 190 på cykel. Jag kan snitta hyffsat högt på spinningpass, men jag får aldrig de där riktiga pulstopparna som jag lätt kan komma upp i om jag trycker på i löpning. Antar att min mjölksyratröskel på cykel helt enkelt är pinsamt låg.
|
|
2008-02-17, 17:38
|
|
|
Registered User
|
16/2 - spinning
2 h
Medelpuls: 158 slag/min
Max: 194 slag/min
Jag vann!
|
|
|
2008-02-17, 21:28
|
|
|
Registered User
|
17/2 - löpning
7,8 km
31-32 min typ
Konstigt nog så var det inte bekvämt att springa 1 timme efter att ha käkat kebab pizza. Inte den här gången heller... Men man vänjer sig.
|
|
|
2008-02-17, 21:35
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2003
|
Springer du så snabbt en timme efter en kebabpizza har du ju milen under fyrtio i din hand.
|
|
|
2008-02-17, 21:48
|
|
|
Registered User
|
Ber om ursäkt för min särskrivning ovan. Det ska inte upprepas.
Yankeee: Förhoppningsvis, men jag är ganska bra på att springa med full mage. Det är bara lite obekvämt.
|
|
|
2008-06-15, 10:29
|
|
|
Registered User
|
Vätternrundan 2008
Loppet och livet runt omkring.
Slutade jobbet vid lunch på fredagen och försökte lägga mig och sova vid sju. Tyvärr är jag kass på att sova mitt på dagen så jag låg och vände och vred fram till halv tolv då det var dags att gå upp och åka till Motala. Tryckte i mig en smaskig pastasallad i bilen för att ha mycket energi. Kände mig förhållandevis sugen på att trampa runt sjön.
Hittade några kollegor i startfållan och startade med dem 01:58. Några av dem siktade på 10 timmar så jag hade en plan på att testa deras tempo till en början, även om jag själv hade 12 timmar som mål. Av någon anledning lyckades jag välja fel klunga och de jag följde skulle inte alls köra så fort. Less på det långsamma tempot gav jag mig iväg på jakt efter den snabbare klungan som jag hittade efter 10 minuter. De höll ett ganska behagligt tempo på strax över 30 km/h. Hängde med dem fram till första depån (Hästholmen, 4 mil) där jag bara stannade vid sidan av vägen och snabbpissade. Dumt att släppa klungan men jag var tvungen. Fick cykla själv i 1,5 mil innan jag lyckades komma ifatt dem igen. Sen låg jag med dem och vilade fram till Gränna (8 mil). Var för övrigt vansinnigt mycket folk ett tag strax innan Gränna. Hela vägen täcktes stundtals upp, vilket kanske inte är så lämpligt på en smal krogig väg.
I Gränna tog jag fem minuter. Började känna mig slak i kroppen. Därefter hittade jag ingen bra klungan utan fick trampa själv till Jönne (10,9 mil). Trött och sliten cyklade jag in i depån. Undra om det verkligen skulle kännas så pissigt efter 11 mil. Försökte äta, men fick bara i mig en korvstackare och lite mos. Offrade 20 minuter i depån.
På väg till nästa depå i Fagerhult (14 mil) blev allt bara värre. All energi var som borta och nacke och axlar började värka. Körde själv i stort sett hela tiden. Orkade aldrig ta tag i någon klunga. Började inse att målet på 12 timmar skulle vara ytterst svårt att klara. Framme i Fagerhult tog jag beslutet att ta en längre paus igen, för att försöka samla mig lite. Offrade 15 minuter och tvingade i mig en dubbel snickers.
Med förhoppningen att Lassangen i nästa depå, Hjo (17,8 mil), skulle pigga upp mig cyklade jag vidare. Allt blev bara värre och livet kändes allmänt pissigt. Axlarna värkte, krig rasade i världen, skatten var hög och jag hade suttit och nynnat på "jag är en vampyr, jag suger och spyr" sedan Jönne. Med tanke på att jag hatar den låten och bara kan den versen så förstår ni själva hur kul det var. Med två mil kvar till Hjo tyckte jag själva grejen med värk i nacken och axlar i kombination med att jag hade hållit på att somna ett antal gånger, började bli lite trist. Stannade vid vägkanten och la mig i i solen. Låg där i fem minuter och sov två av dem. Räckte tydligen. Skällde ut mig själv och satt mig på cykeln. Lyckades tillslut nå Hjo. (Jippe cyklat lite mer än hälften). Väl i Hjo kunde jag konstatera att jag hade fördubblat årets träningsmängd.
I Hjo tog jag återigen en lång matpaus på 20 minuter. Lassangen var god! Kände mig så där lagom pigg när jag satt mig på cykeln, men till min stora glädje kände jag strax hur energin strömmade ut i benen. Helt plötsligt kunde jag framföra min cykeln på ett trevligt sätt igen. Hittade en tysk som jag körde med ett tag. Sen fick han tydligen ont i ryggen och började med ovanan att kasta sig upp i stående varpå cykeln trycks bakåt. Om man då ligger en decimeter ifrån hans bakhjul så tröttnar man ganska fort på det. Efter att två gånger ha väjt precis i dit körde jag ifrån honom istället.
Kom fram till Karlsborg (21 mil), hörde fåglarna kvittra, solen sken, benen var pigga och världen var trots allt en ganska trevlig plats. Tog en fem minuters snickerspaus och passade på att slänga av mig benvärmare och underställströja. Nu jävlar vara det bara 9 mil kvar och benen var pigga.
Gick ganska lätt fram till Boviken (23,2 mil) även om jag mestadels fick köra själv. Väl där blev det en femminuters paus eftersom jag kände att det trots allt var en bit kvar. Nog tur det eftersom jag strax därefter började känna energin ta slut. Tryckte i mig gel på cykeln och försökte fortsätta trampa. Hittade en bra kille att ligga och växelda med och vi höll runt 35 km/h trots tunga ben. Var tvungen att släppa honom strax innan Hammarsundet (25,9 mil). Vadarna började få krampkänning och energin tröt. Tog fem minuter och tvingade i mig gel, snickers och energidryck.
Benen var slaka, men med så kort kvar (om nu fyra mil är kort) så ville jag bara hem. När energin inte finns fungerar tydligen vilja också. Var återigen tvungen att mestadels köra själv. Hade några efter mig ibland, men inte mycket till draghjälp. Fick hålla igen ibland för att inte få kramp, men jag höll ändå ett hyfsat tempo och med bara en mil kvar ökade jag lite till och körde på för kung och fosterland. Hade skippat sista depån i Medevi men nu var det nära.
Kändes grymt skönt att komma i mål. Hade offrat sista milen på att fundera på vad jag skulle köra för tävling nästa gång. Runt 10 mil hade känt lagom. Vem kom på tanken att cykla 30 mil? Märkliga människa!
Väl i mål blev det både medaljer (en från arbetsgivaren), ros och en liter jordgubbar. Smaskigt!
Målgången blev 14:02, dvs jag cyklade på 12 timmar och 4 minuter. Helt okej, särskilt med tanke på årets träningsmängd.
Åkte hem. Sov i 1,5 timme, blev väckte från medvetslöst tillstånd och åkte iväg på svärfars 50-årsfest. Vid 00:00, efter att ha dessutom ha dansat flera gånger gav jag upp och åkte hem och sov.
Vaknade 09:00 idag, pigg som en lärka. Lite lätt öm i baken och lite stel i knäna annars känns jag som ny.
|
|
|
2008-06-15, 16:45
|
|
|
Triatleten
Reg.datum: Apr 2006
|
Starkt jobbat!
|
|
2008-06-16, 07:03
|
|
|
special snowflake
Reg.datum: Nov 2004
|
GRATTIS!
Jag insåg när jag cyklade runt Siljan hur idiotiskt långt Vättern egentligen är. Jag var också som tröttast innan Fagerhult. Jäkla slakmotor.
Återigen, starkt jobbat! Cyklar du med mig nästa år?
//Kristin
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
|
Brevis esse laboro, obscurus fio
|
|
|
2008-06-16, 07:11
|
|
|
Registered User
|
Tackar!
Hm, köra nästa år igen...varför inte? Med tanke på att jag är i Afghanistan t.o.m. maj så kanske jag kan få en ännu sämre träningsmängd. Kan vara spännande.
Satt och funderade på Siljan när jag körde. Är ganska sugen på att köra det loppet igen. Det var mer humant.
|
|
|
2008-06-16, 07:23
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2005
|
Grattis! Vätternrundan är låååång. Mycket imponerande. Jag gillar din taktik att köra på extremt låg träningsdos också.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:58.
|

|