Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu
är 1kg/vecka för mycket? Skulle vara intressant att höra lite kost och mattips och hur jag skall gå till väga. Är ju som sagt lite nybörjare på detta område...*whistle*
|
Nja, egentligen inte. Du väger ganska mycket och har ganska mycket att ta av. Men desto fortare du går ner, desto mer styrka kommer du antagligen mista och om du inte ska göra några stortävlingar detta året så hinner du ju gå ner 20kg även om du tar det betydligt lugnare än så. Snabbare än 1kg/v tycker jag inte är en bra idé iaf.
Det är i princip jag också, men denna dieten har jag testat att ligga precis under kaloriförbrukningen på träningsdagar (mycket kolhydrater, medel protein, låg fett) och sedan desto större underskott på vilodagar (mycket protein, medel-låg kolhydrater, låg fett). Vilket
hittils har funkat mycket bra iaf!
Jag vet inte hur noggran du vill vara med att räkna kcal hit och dit osv. Det behöver inte vara svårare än att äta bra mat i lagom mängd, få i sig 2-2,5g protein/kg kroppsvikt och röra lite på sig. Att gå ner i vikt (utan att bränna bort massa muskler) börjar egentligen bli knepigt först när man kommit i ganska bra form, enligt mig.