|
Visa resultat för omröstning: Känns det okej för dig om din partner ligger sked med någon annan?
|
|
Ja
|

|
17 |
4.82% |
|
Nej
|

|
336 |
95.18% |
2008-02-06, 18:54
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89
Självklart har de kvaliteter som jag uppskattar betydligt högre än deras utseende. Den attraheringen jag har är inte alls sexuell. Finns det något ord för sånt? Det är ju inte av sexuella attraktioner man umgås. Däremot kan man attraheras av någons kunskap, glädje eller galenskap. Men att detta är sexuellt och medför att skedning -> sex, är bara långsökt.
De jag nu räknar upp som snygga vänner som jag skedat med är de jag har träffat genom bandet och deras kompiasar. Vi delar alltså samma musikintresse, och andra saker som gör att vi fungerar ihop, både på individ- och parnivå, men även i grupp.
De som har pojkvän har antagligen tyckt att det varit OK; det är ju de som oftast erbjuder positionen. Deras pojkvänner har inte haft något att tillägga, iallafall inte vad jag vet. Om man är lika bra vän med deras pojkvänner så förstår jag inte riktigt vitsen med att bli arg.
Jag tycker fortfarande att det är tråkigt att folk inte kan umgås med sina tjejkompisar utan att vilja ha sex med dem. OK om det är ett random ragg eller någon man dejtar, men flickor man har ett kompisförhållande med vill jag gärna ha kvar som kompis.
|
Du blandar ihop attraktion och sex med att ligga sked, att ligga sked måste absolut inte leda till någonting alls, oavsett hur attraherad man är av tjejen. Men för 990 killar av 1000 (de sista tio är homosexuella) så räcker det med att de tycker tjejen är snygg och inte helt blåst för att man ska finna henne attraktiv och i förlängningen vilja ha sex med henne, ett obestridbart faktum som bara inte går att bortse ifrån. Du kan fortfarande ligga sked med henne och det behöver absolut inte leda till något öht, men är det rätt för det? Svara inte nu utan återkom runt 2027 när du har två små barn och de kommer på dig med att ligga sked med någon annan än mamma. Troligen kommer du till insikt och kan erkänna det här långt innan dess, för dig själv åtminstånde.
|
|
|
2008-02-06, 19:40
|
|
|
Spamming user
Reg.datum: Nov 2003
|
Jag har nu ringt 4 vänner, killar, för att testa huruvida det är sexuellt eller ej.
Jag har nu 4 vänner mindre än jag hade för 15minuter sedan, tack era ******.
|
|
|
2008-02-06, 19:42
|
|
|
Ölkonnässör
Reg.datum: Feb 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev
Jag har nu ringt 4 vänner, killar, för att testa huruvida det är sexuellt eller ej.
|
Du satte på alla 4 innom 15 minuter, stabilt jobbat!
Alla vill ju ligga med alla sina vänner vad jag hör här i tråden
2008-02-06, 19:44
|
|
|
Baconanist
Reg.datum: Mar 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev
|
ring dina föräldrar oxå
Courage doesn't always roar. Sometimes courage is the quiet voice at the end of the day saying, "I will try again tomorrow."
|
Kom och åk med Ivans böjtåg! Knäböjsfest!
|
|
|
2008-02-06, 20:03
|
|
|
Mother love bone
Reg.datum: Aug 2006
|
Jag tog upp den här frågan med tjejen och hon tyckte det absolut inte var okej.
Jag har svårt att se att det är okej för NÅGOT par om man inte har någon form av överenskommelse där man får nuppa andra eller liknande.
|
|
|
|
2008-02-06, 20:11
|
|
|
Gubbe
Reg.datum: Feb 2007
|
Vad är det för trams att man har snygga tjejpolare som man inte ens skulle vilja sätta på för att man skulle förstöra vänskapen? Om man inte är helt värdelös så blir det ju bara bättre. OM sex förstör vänskapen så får man skriva till Bullen och fråga om teknikråd.
Nä, sanningen är helt enkelt att ni inte skulle få komma till även om ni försökte.
Ligga sked gör man för att man vill sätta på inte för att man fryser.
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
|
|
|
|
2008-02-06, 20:12
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72
Vad är det för trams att man har snygga tjejpolare som man inte ens skulle vilja sätta på för att man skulle förstöra vänskapen? Om man inte är helt värdelös så blir det ju bara bättre. OM sex förstör vänskapen så får man skriva till Bullen och fråga om teknikråd.
Nä, sanningen är helt enkelt att ni inte skulle få komma till även om ni försökte.
Ligga sked gör man för att man vill sätta på inte för att man fryser.
|
Skönt att Playah-Janne kom in och redde ut det hela.
|
|
|
2008-02-06, 20:38
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av D Andersson
Du blandar ihop attraktion och sex med att ligga sked, att ligga sked måste absolut inte leda till någonting alls, oavsett hur attraherad man är av tjejen. Men för 990 killar av 1000 (de sista tio är homosexuella) så räcker det med att de tycker tjejen är snygg och inte helt blåst för att man ska finna henne attraktiv och i förlängningen vilja ha sex med henne, ett obestridbart faktum som bara inte går att bortse ifrån. Du kan fortfarande ligga sked med henne och det behöver absolut inte leda till något öht, men är det rätt för det? Svara inte nu utan återkom runt 2027 när du har två små barn och de kommer på dig med att ligga sked med någon annan än mamma. Troligen kommer du till insikt och kan erkänna det här långt innan dess, för dig själv åtminstånde.
|
Du får nog ta till med något lite bättre argument än "Jag är äldre, jag vet bättre" ifall du vill försöka övertyga någon om att de har fel.
|
|
|
2008-02-06, 20:45
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89
Jag förstår inte ens vad det är vi diskuterar längre. Du håller ju med mig Pow.
|
Ska vi nöjja oss där då?
Citat:
Ursprungligen postat av maaherra
Det låter fortfarande som att du ser varje tjej som ett potentiellt "offer", du utgår helt enkelt från att ifall någon är har ett PSB (påsättningsbar) utseende rent objektivt måste det finnas en sexuell dimension med.
Visst har några av mina kvinnliga vänskaper börjat sexuellt, men långt i från alla. Min bästa tjejpolare har aldrig varit mer än vän, och det har aldrig varit på frågan om annat.
|
Jag vet inte vilken syn du har på din egen sexualitet, men jag brukar referera till mina sängpartners som "utvalda" - inte "offer"
Den, underliggande, sexuella dimensionen är väl anledningen till att jag endast väljer att söka tjejkompisar som är attraktiva. Hade den inte funnits hade deras utseende inte spelat någon roll, vilket det uppenbarligen gör (det kan inte vara en tillfällighet att fula tjejer sällan gar några killkompisar).
Om man bara väljer att söka sig till tjejkompisar som är psb, vad säger det då om en?
|
|
|
2008-02-06, 20:54
|
|
|
Registered Snoozer
Reg.datum: Oct 2006
|
Jag litar på min fru! (att hon inte ligger sked med någon annan!!!!!)
Likväl kan hon lita på att jag aldrig skulle ligga sked med någon annan heller.
Pussar och kramar är väl inget! (har sällan någon bakomliggande sexuell mening)
Att ligga sked däremot är många gånger intimare! (har även ofta bakomliggande meningar, i varge fall från den som ligger bakom)
|
|
|
2008-02-06, 21:06
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av PowPow
Jag vet inte vilken syn du har på din egen sexualitet, men jag brukar referera till mina sängpartners som "utvalda" - inte "offer"
Den, underliggande, sexuella dimensionen är väl anledningen till att jag endast väljer att söka tjejkompisar som är attraktiva. Hade den inte funnits hade deras utseende inte spelat någon roll, vilket det uppenbarligen gör (det kan inte vara en tillfällighet att fula tjejer sällan gar några killkompisar).
Om man bara väljer att söka sig till tjejkompisar som är psb, vad säger det då om en?
|
Om du visste vad jag pysslade med mellan lakanen så förstår du vad jag menar med offer
Jag förklarade det just tidigare med att det inte rimligtvis är utseendet (ur ett sexuellt perspektiv) man söker sig till, utan mer jämnlikar. En tjock brud finner man (jag iaf) motbjudande, mycket pga stora skillnader livsstil. Så steget till att börja umgås med en tjock person är väl inte så naturligt direkt.
Det är precis samma princip som gör att man sällan - nästan aldrig - blir vän med tjocka och oattraktiva killar (livsstilen), och där är knappast urvalet grundat efter PSB skalan.
Känner att det blir rätt luddigt nu, är förbannat trött
|
|
|
2008-02-07, 01:08
|
|
|
Santa took advantage of me...
Reg.datum: Jun 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av maaherra
Och jag tror alla tankbilschaufförer i Skåne är koprofiler, men det är ju bara jag.
|
Hade 95% av alla erkänt att dem är det så hade jag nog övervägt byta bransch (eller landskap)
Scratch89, grejen är just att skedning ska vara något mysigt och trevligt. Nåt man tex gör med flickvännen framför en romantisk film. Visa en bild på en kille och tjej som skedar varann i en soffa så har jag svårt att tro att det kan uppfattas som något annat än ett kärlekspar. Precis som att många skulle tycka de vore konstigt om en 18 åring kille låg och skeda med sin mor av samma anledning.
Har jag uppfattat det rätt, det händer att du skedar någon tjejpolare i ett rum då och då, helt ensamma? Om din flickvän skulle storma in där skulle inget hända, hon skulle inte börja gallskrika och ge dig en stor bitch-slap?
|
|
|
2008-02-07, 01:27
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Oct 2007
|
Nix Pix
|
|
|
2008-02-07, 01:35
|
|
|
Santa took advantage of me...
Reg.datum: Jun 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Hade 95% av alla erkänt att dem är det så hade jag nog övervägt byta bransch (eller landskap) 
|
Okej "erkänt" är verkligen fel ord, "om dem hade sagt att dem är det"
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:48.
|

|