2007-12-10, 23:57
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast
Det är inte helt omöjligt att jag dyker upp en sväng efter nyår nångång. Jag meddelar i så fall.
Hatar att åka båt, dock. 
|
Haha, ja det får du absolut göra. Kommer nog vara hemma mycket i Stockholm veckorn efter nyår. Är ledig, men helt enkelt för fattig för att resa något som det ser ut nu. Så skulle det vankas pass så kommer jag säkert vara taggad...
|
|
|
2007-12-12, 18:05
|
|
|
Finlands svar på Schenkenberg
Reg.datum: Apr 2002
|
Böj
60 x 7
80 x 3
90 x 2
110 x 1
130 x 5 (ganska ok, betydligt bättre än förra gången)
120 x 5 (ok)
100 x 8 (ganska lätt)
87,5 x 15 (no problem)
Mage 4 set
Vader 4 set, 11-19 reps
Bencurl
50 x 11,8
40 x 11,10 (ska nog börja köra lite lågreps på denna övning också)
Cuffar
Riktigt bra pass. Hade kanske önskat att böjen gått lite lättare, men det är ändå en klar förbättring sen förra gången, så jag ska inte klaga. Cykellampan som skulle ha ca 100 timmars lystid gav upp efter ca två timmar. Jävla skit. Få se hur länge de nya batterierna håller.
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
|
|
|
|
2007-12-12, 20:16
|
|
|
surbrölande finne
Reg.datum: Aug 2005
|
Duktiga böjar fortfarande! Jag har hittils inte sett ett dåligt presterat pass av dig!  Har du släktskap med en duracell-pupu eller hur håller du igång?!
Citat:
Cykellampan som skulle ha ca 100 timmars lystid gav upp efter ca två timmar. Jävla skit. Få se hur länge de nya batterierna håller.
|
Vi kräver upprättelse! (ojdå, skrev jag just i pluralis majestis?)
|
|
|
2007-12-12, 21:01
|
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av elo_
Duktiga böjar fortfarande! Jag har hittils inte sett ett dåligt presterat pass av dig!  Har du släktskap med en duracell-pupu eller hur håller du igång?! 
|
Hehe. Det är nog så att jag byter upplägg direkt när det verkar som om styrkan börjar tryta. Därför hinner det inte synas några riktiga djupdykningar.
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
|
|
|
|
2007-12-14, 18:40
|
|
|
|
Flyes
16 x 8
18 x 4
24 x 2
26,5 x 1
27,5 x 5,5,5 (helt ok)
20 x 10,10
Pulldowns
60 x 7
80 x 3
90 x 2
100 x 5,5,5 (ok, riktigt tungt på sista)
80 x 10,9
Shrugs
50 x 10,12
Frenchpress
50 x 10,8
40 x 9
Hantelcurls
22,5 x 10,10,10
Bra pass. Flyesen gick helt bra, vet inte hur smart det är att köra tunga femmor i flyes, men det kändes ok idag. Shrugs görs bäst med stång, för då kan man utan problem lägga på 30 kg till och greppet är inte en faktor. Vid hantelshrugs är det främst greppet som sviker, men man orkar inte lasta en stång med 130 bara för att göra två set och sen lasta av allt igen. Kanske borde krypa till korset och köra med dragremmar i den övningen. hantelcurlsen ökade riktigt bra, men högrepsen pumpar upp underarmarna nåt otroligt, så greppstyrkan försvinner. Tappade nästan hanteln på sista repet.
|
|
|
|
2007-12-15, 20:00
|
|
|
Athletic chick on a stick.
Reg.datum: Mar 2007
|
Dina flyes är sinnes. Antingen har du riktigt starka tutor eller så är du bara galen. Bra skit!
|
|
|
2007-12-16, 23:41
|
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av pony
Dina flyes är sinnes. Antingen har du riktigt starka tutor eller så är du bara galen. Bra skit!
|
Thanks! Flyes är en övning som jag alltid varit väldigt stark i. Jag försöker köra så strikt jag kan och dumpade vikterna ganska rejält för att hålla tekniken bra. Jag gjorde femmor på över 35 kg för kanske ett år sen, men då var tekniken lite sådär. Tror det är ganska hög skaderisk på flyes så jag vill inte tumma på utförandet. Det är den enda övningen som ger mig träningsvärk i pattsen. Ännu idag har jag grym värk.  Har funderat om det vore lönt att börja köra sneda flyes istället för att prickskjuta övre bröst!1One.
Förövrigt måste jag nog vara den absolut envisaste gymmaren nånsin. Jag har inte lagt på mig en enda cm på benen sedan jag började träna för sju år sedan och jag är inte ett dugg starkare, men likväl ser jag fram emot morgondagens benpass som fan!
Jag vet inte riktigt hur jag ska göra framöver. Överkroppen får inte bli större, men benen måste växa rejält. Idealet vore att överkroppen vore lika grov som idag i rena centimetrar, alternativt lite mindre, men mycket hårdare. Typ grubhård. Med matchande ben då.
|
|
|
|
2007-12-16, 23:47
|
|
|
Baconanist
|
Citat:
Förövrigt måste jag nog vara den absolut envisaste gymmaren nånsin. Jag har inte lagt på mig en enda cm på benen sedan jag började träna för sju år sedan och jag är inte ett dugg starkare, men likväl ser jag fram emot morgondagens benpass som fan!
|
det där låter ju helt galet, fast det finns en på gymmet som klår dig. han har inte ökat i någon övning på över 10 år
Courage doesn't always roar. Sometimes courage is the quiet voice at the end of the day saying, "I will try again tomorrow."
|
Kom och åk med Ivans böjtåg! Knäböjsfest!
|
|
|
2007-12-16, 23:48
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2005
|
Har du provat högreps för benen? Då menar jag inte något enstaka set efter avslutade tunga set utan att du pangar på med flertalet set på 10, 15, 20 reps. Högreps fungerar bra för att få väx på mina ben men det är galet jobbigt. Jag funderar på att köra 10 x 10 i böjen nåt pass framöver.
|
|
|
2007-12-16, 23:48
|
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av tntballe
han har inte ökat i någon övning på över 10 år 
|
HAHA! Inte ens i bänk eller hantelcurl eller nåt?
Nåja, gillar man att träna så.
|
|
|
|
2007-12-16, 23:54
|
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Runda Grodan
Har du provat högreps för benen? Då menar jag inte något enstaka set efter avslutade tunga set utan att du pangar på med flertalet set på 10, 15, 20 reps. Högreps fungerar bra för att få väx på mina ben men det är galet jobbigt. Jag funderar på att köra 10 x 10 i böjen nåt pass framöver.
|
Nä. När jag började träna så körde jag 10-15 reps i tre set. Har aldrig varit starkare än då, sett till kroppsvikten, även om böjarna var grundare.
Jag går tillbaka till mina rötter nu och kör lågvolym. Jag kommer att sänka volymen ytterligare om styrkeökningarna avstannar. Iofs kan jag ju inte räkna med att öka i styrka speciellt dramatiskt då jag inte äter tillräckligt, men jag ska se hur långt det räcker. Jag satsar på styrka till 100% nu.
Jag är inte tillräckligt motiverad att köra typ 10x10 som det är nu.
|
|
|
|
2007-12-16, 23:59
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2007
|
Citat:
Jag går tillbaka till mina rötter nu och kör lågvolym. Jag kommer att sänka volymen ytterligare om styrkeökningarna avstannar. Iofs kan jag ju inte räkna med att öka i styrka speciellt dramatiskt då jag inte äter tillräckligt, men jag ska se hur långt det räcker. Jag satsar på styrka till 100% nu.
|
Provat att lägga till en/ett par liter saft/juice per dag bara? det ger ju uppemot 400kcal per liter, tex en multivitamin så känner man sig riktigt nyttig också!
Ursprungligen postat av King Grub
Är rutorna blott ett minne, är man helt enkelt fet.
|
|
|
|
2007-12-17, 00:03
|
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av überstarken
Provat att lägga till en/ett par liter saft/juice per dag bara? det ger ju uppemot 400kcal per liter, tex en multivitamin så känner man sig riktigt nyttig också! 
|
 Jag har inga som helst problem med att få i mig kcal om jag skulle vilja. Inga problem att bulka 30 kg på ett halvår. Men jag vill inte. Trivs i den form som jag är nu (även om jag känner mig lite pluffsig runt midjan  ). Prioriterar bra form mycket högre än eventuell muskeltillväxt.
|
|
|
|
2007-12-17, 00:05
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2007
|
Citat:
 Jag har inga som helst problem med att få i mig kcal om jag skulle vilja. Inga problem att bulka 30 kg på ett halvår. Men jag vill inte. Trivs i den form som jag är nu (även om jag känner mig lite pluffsig runt midjan  ). Prioriterar bra form mycket högre än eventuell muskeltillväxt.
|
Jaha okej! Då missförstod jag dig  Jag hade nog också varit nöjd om jag vore i din form
Ursprungligen postat av King Grub
Är rutorna blott ett minne, är man helt enkelt fet.
|
|
|
|
2007-12-17, 00:26
|
|
|
Baconanist
|
Citat:
HAHA! Inte ens i bänk eller hantelcurl eller nåt?
Nåja, gillar man att träna så.
|
Nix, samma vikter i dom övningarna. Och varje pass är det samma övningar, så nu har man lärt sig hans schema. Om du vill kan jag skriva upp den här.
Courage doesn't always roar. Sometimes courage is the quiet voice at the end of the day saying, "I will try again tomorrow."
|
Kom och åk med Ivans böjtåg! Knäböjsfest!
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:17.
|

|